• roxylady

Januaribebis 2012

Måste fråga en sak. I kanten av vårt UL foto så står det NUPP. Det stod alltså så på skärmen, undrar om man kunde kolla nacken osv med den då? För hon nämnde det att nackspalt, näsa och fingrarna så så bra ut. vi bokade inget NUPP. Men tänkte att hon kanske var lite extra snäll för att vi hade åkt så långt?

• roxylady
    MillaN o LillaN: Gud vilken fin mage du har! Har du barn sedan innan? Tänkte att det syns på dig så pass mkt redan *avis*. Jag kommer nog inte ha en sådan fin mage om ett par veckor.. jag är nästan nästan som vanligt :(
  • roxylady

Känner ni också "obehag" i bebismagen när ni ligger på sidan i sängen? Jag brukar nästan få bulla upp täcket just vi magen för att det ska bli bekvämt. Känns som den lilla lilla extra tyngd man har tynger ned något i magen när man ligger på sidan sådär.. haha svårt att förklara.

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-07-21 21:15:28 följande:
    Jag tycker också att det känns obehagligt i magen och att det trycker på något konstigt sätt så jag brukar lägga en kudde mellan knäna och en lite tunnar lite under magen annars kan jag inte somna alls. Så det är nog inget konstigt.. hihi.. Behövde göra samma när jag väntade förstan :)
    Ja men visst gör det. Hihi nä skönt å höra att fler känner lika samma :) Okej! Ja det lär ju bli mer å mer också kan jag tro? :) När den riktiga tygnden kommit?
    Niins skrev 2011-07-21 21:21:11 följande:
    Jag sover alltid på mage, men det är inte bekvämt längre, känns som jag ligger på en liten boll!!
    Sen har jag fått problem med mina handleder, de domnar och springer i dem på kvällarna så får jag svårt att sova pga av krypningarna!! Jobbar som frisör, tror detta är en stor bidragande orsak! Måste skaffa handledsskenor! 
    Nån som vet om man ringer bm eller sin husläkare?? 
    Ja jag kan inte heller sova på mage.. det känns som man ligger på något precis som du säger.

Ursch fy va jobbigt :( Hoppas du får hjälp med det snart!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-22 10:44:09 följande:
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
    Ja det kan jag också göra ibland, men värst är det på sidan ;) hihi!
    Åh men gud vad mysigt!! Skrattande

Jag tror faktiskt att jag kände något idag. Jag har aldrig tidigare känt det förut. Det kändes som en liten liten väldigt lätt puff. Det var en helt ny känsla. Kan det ha varit bebis måntro? är 13+3 för tidigt för att känna sånt?
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-22 16:08:21 följande:
    Nädå, är väl inte så vanligt att känna så tidigt första barnet men det är ju fysiskt möjligt. Satt det under naveln?
    Ja oh ja det gjorde det!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-23 10:12:02 följande:
    Då var det nog bebisen :)
    Ja jag tror banne mig också det :) Men det lär nog dröja innan det händer igen. Jag låg verkligen blickstilla just när jag reagerade på det :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-23 13:47:59 följande:
    Ja du kanske mest känner fladder. Jag kände ju också jättetididgt men sen har jag bara känt fladder, tills nu när den buffar för fullt :p Jag har känt bebisen tydligt 3 dagar i rad nu ^^ Verkar vara en livlig liten krabat precis som sin bror :p
    Den gången jag reagerade var det inte fladder utan det kändes verkligen helt annorlunda.
    Fick väl in en fin kick på nått vis kanske ;) Men längtar tills man känner nästa.
    Aw vad gulligt!! hihi klart de brås på varandra ;)
  • roxylady

Jag kommer hålla det borta från facebook också. Kanske att man skriver nått där när barnet kommit ut.

Svar på tråden Januaribebis 2012