• Syoss

Januaribebis 2012

Moniqe1979 skrev 2011-11-30 10:28:22 följande:

Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...

Här i värmlands landsting är det också så.
    Min bror som fick barn för snart ett halvår sen, bor i Falkenberg och han tipsade om att vi skulle skriva på dom där papprena så fort som möjligt så man har det gjort. Dom gjorde det långt innan deras bebis var född. Men här tog det tvärstopp när jag frågade min bm om det :/
  • Syoss
    Velociped skrev 2011-11-30 12:18:41 följande:
    Jag kan nästan garantera att det inte har något med landstinget att göra utan att reglerna för var/hur och när man får göra faderskapsintyg bestäms från respektive kommun och deras olika rutiner. Även om lagarna (i det här fallet föräldrabalken) omfattar samtliga medborgare och skall gälla i alla kommuner - är det upp till varje enskilt socialkontor (socialnämnd) att bestämma över många av detaljerna. 

Jaha, jag trodde det var något som landstingen bestämde. Konstigt att det kan vara sån stor skillnad kommuner emellan :/
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-11-30 22:55:26 följande:
    Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?

Min är också så. Det ser ut som att jag har gått in i en vägg :P Fick höra häromdagen att magen ser fyrkantig ut för att den är så platt längst fram och det kan jag väl hålla med om :P
    Min bebbe ligger också på sidan, med huvudet ner och ryggen mot min högersida. Klämmer jag lite på vänstersidan så kan jag känna små små fötter :) 
  • Syoss
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      

Oj va spännande! Det går nog bra ska du se! Lycka till! :)
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-12-01 13:17:58 följande:
    Ha ha samma här :-P Ja men då ligger våra exakt likadant! Visst känns det som man ligger på något när man ligger åt höger när man ska sova? Megaskumt ;)

Haha ja, han tycker inte om när jag ligger på höger sida. Då protesterar han först med några knuffar och sen flyttar han lite på sig :P men han återgår alltid till samma läge sen, för dom senaste gånger jag har varit hos BM så har han legat på samma sätt, med huvudet ner och ryggen mot högersidan :)
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-12-01 14:43:14 följande:
    Det är som våra bebbar är synkade då! Han gör exakt likadant på mig ha ha!

Hahah va roligt! Skrattande
  • Syoss
    SysterAnna skrev 2011-12-04 12:50:07 följande:
    Här är det hyffsat. Har börjat må väldigt illa dock, liten ligger väldigt högt upp med rumpan.
    Var på kontroll i fredags v.31+0:
    SF: 29 cm
    Bltr: 130/70
    Hjärtfrekvens: 148 slag/min.
    Vikt: 62,5 kg

Så allt såg bara bra ut.  Ligger lite under medellinjen på SF-måttet men följer kurvan bra ändå så det känns skönt. 
    I fredags 1 timma före jag skulle ha gäster  fick jag världens illamående. Blev sittandes med en hink mellan knäna men det kom aldrig något. Min man fick springa runt och göra allt sista städ och förberedelse inför middagen ensam, stackarn. Men drygt 20 minuter innan gästerna kom så släppte det värsta illamåendet och jag mådde helt ok resten av kvällen.
    I eftermiddag väntar julbord på IKEA blir trist att behöva hoppa över laxen dock... 

Min ligger också snäppet under medel men följer sin egen kurva bra :)
    Vi ska också testa på IKEAs julbord nån dag frampå, ska bli mumma :) håller med om att det är tråkigt att behöva hoppa över laxen, det är ju så himla gott! 
  • Syoss
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 08:31:33 följande:
    Hjälp mig nu!
    Konstant mega smärta i magen så jag gråter..
    Ringa in?
    Någon som vet vas de kan vara? :(

Låter inge vidare! :/ vart i magen har du ont?
    Ring in och hör med dom, hellre en gång för mycket än för lite.

Jag hade ont i övre delen av magen för några dagar sen, precis under revbenen och in i mellangärdet. Det började lite smått som magkatarr.. en brännande känsla typ. Sen tog det fart och jag låg och vred och vände mig i smärtor. det avtog efter ett par, tre timmar. Hade som tur var en läkartid dagen efter, han trodde att tarmarna kom i kläm eller också var det gallan som spökade.
    Har aldrig haft problem med gallan förut men mamma trodde att det kunde vara något sånt. Hon har haft väldiga problem med den och det är en viss ärftlighet.

Hoppas det går över snart.
    Kram!   
  • Syoss
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 09:13:07 följande:
    Gallan är borta sen 2 år!
    De är något i livmodern o går bak i ryggen! :(

Då ska du absolut ringa om du inte redan gjort det.
    Lycka till! 
  • Syoss

Jag var hos bm på kontroll igår. Blodtrycket låg på 132/84. Undertrycket har legat kring 70 hela graviditeten, så det känns lite högt nu? Bm sa inget om det och jag vet inte riktigt vart gränsen för "högt" går?
    Dessutom var vilopulsen på 91.
    Jag frågade om vi skulle ta om blodtrycket efter 10 minuter men det tyckte hon inte var nödvändigt. 

Svar på tråden Januaribebis 2012