curiosa skrev 2011-09-02 19:04:39 följande:
Idag fick jag ringa till sjukvårdsupplysningen för mina sammandragningar var inte att leka med.
Fick där reda på att jag var i "ingenmansland" just nu och ingen ville ta i mig.
Jag är för kort gången för förlossningen men för långt gången för typ gyn eller så.
Rådet jag fick var att vila.
Nästa vecka är jag 22 fullgångna veckor och då är det förlossningen man får åka/ringa till om det inte blir bättre.
Fick gå hem från jobbet och sjukskriva mig resten av helgen för att just vila.
Men självklart så är jag ju orolig om tappen är påverkad av alla sammandragningar eller hur det är egentligen.
Men ingen ville kolla på det alls såm vad ska jag göra?
Jag har också väldigt många sammandragningar och förvärkar som gör otroligt ont. Var till mödrarvårdens läkare igår men han ville inte undersöka mig för att enligt honom "skulle det vara så". Gick därifrån otroligt förbannad! Kom hem och ringde direkt till förlossningen för att höra hur jag skulle göra och eftersom jag bara är i v.20 så var det för tidigt för dom att ta emot mig men dom tyckte absolut att vi skulle åka in till akuten för att kolla upp det.
Så jag och sambon spenderade gårdags kvällen och halva natten på akuten, fick livmodertappen kollad med VUL och läkaren klämde och kände. Han hittade som tur var inga fel och livmodertappen var opåverkad men fick order om att ta det lugnt framöver och vara uppmärksam på om förvärkarna ändrar karaktär.
Det var absolut värt att spendera otaliga timmar på akuten för att få ett klart besked på att allt såg bra ut :) Så mitt tips är att åka till akuten om du är orolig.