• Syoss

Januaribebis 2012

Jessica82 skrev 2011-08-29 12:30:07 följande:
    vi e nästan klara med garderoben till bebis

hade så mycket unisex kläder till sönerna så en runda på vinden och i shoppingcentret i helgen resulterade i att jag bara behöver handla ytterkläder till bebis, har två sommarbarn så några beibioveroller och sånt äger jag inga.

nånting nytt har och kommer jag oxå köpa trots att jag igentligen inte behöver   

nån mer som hunnit handla massor+ vagnen e klar och kläderna.. mannen stoppade mig när jag tänkte sätta ihop spjälsängen, han tyckte vi kan vänta till jul   

Vi har vagn med alla tillbehör klara, plus några bodys, strumpor och ett 2-delat uteset som ser ut som en björn. Vi har en skötbädd till skötbordet som vi ska köpa, och vi i helgen blev vi erbjudna en gåstol av några vänner. Babyskydd till bilen har vi också fixat :)
  • Syoss

Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)

• Syoss
    LillaEko skrev 2011-08-31 13:15:55 följande:
    Funderade på en sak. Ni som har sammandragningar, hur känns det?

Skåne85 förklarade ganska bra :)
    Mina kändes inte alls i början. Eller kändes gjorde dom, för hela livmodern drar ihop sig och magen blir hård men ont gjorde det inte. Det är nu på slutet som dom börjat göra ont, speciellt när det är mycket att göra på jobbet. Och då känns det som Skåne85 förklarade, som en skarp mensvärk och jag måste andas mig igenom dom. Hoppas läkaren kommer med lugnande besked på fredag när jag ska dit. 
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2011-08-31 17:52:22 följande:
    Syoss: ta med morgon urin till doktorn så det kan skickas iväg för odling, mest gör att vara säker på att du inte har urinvägsinfe eller den räliga bakterien jag har fått som triggar sammandragningar!

Jag ska dit 15.40 på fredag, urinet är inte "för gammalt" då? Barnmorskan nämnde inget om bakterier eller urinvägsinfektion :/ jag har ju läst att det är vanligt att få UVI under graviditet men än så länge har jag inte märkt av något av det.
  • Syoss
    zatori skrev 2011-08-31 19:26:44 följande:
    Syoss: Urin håller sig ganska bra i kyl, men jag skulle nog ändå avvakta och kanske fråga läkaren först om han anser att du ska lämna ett urinprov, och inte bara dyka upp med ett pissprov i näven och lämna till honom. :P Du kanske kan ringa honom på hans telefontid och föreslå att du ska ta med ett prov på fredag när du kommer, som de sen kan lämna in på odling? Då hinner du kanske gå dit imorgon och hämta en mugg och ett rör också.

Så tänkte jag göra först, ringa honom på telefontid. Men gick in på vårdcentralens hemsida och ser att han inte har nån telefontid, det finns bara ett nummer till en läkarsekreterare vid hans namn på listan *suck*
    Så jag funderar på att ringa BM imorrn förmiddag och höra vad hon säger..
    Usch, ingen bra dag idag :/ ger mig på mailet imorrn, då är jag väl antagligen full med ett lyckorus. Husköp!! :D  
  • Syoss
    Västeråsmamman skrev 2011-09-01 10:26:54 följande:
    Grattis till alla lyckade rul!

Jag var på koll idag på spec mvc. Allt såg bra ut men lillen drog upp benet och ville inte visa vilket kön den har.
    Är sjukskriven nu på heltid hela graviditeten. lite trist men helt nödvändigt.
    Går in i v 22 idag.

Tråkigt att vara sjukskriven resten av tiden, men bra om det var nödvändigt. Måste ju tänka på bebben :) Vad blev du sjukskriven för? Vad har du tänkt att sysslesätta dig med? :)
  • Syoss
    Västeråsmamman skrev 2011-09-01 14:33:54 följande:
    Syoss, sjukskriven pga sammandragningar och mina proppar i benet.

Proppar i benet lät ju inte alls kul :/ Hoppas du slipper dom. Men visst låg du på sjukhus för proppar i början av graviditeten? Eller blandar jag ihop dig med nån? :P
    Sammandragnigar/förvärkar har jag också problem med. Igår räckte det att jag bar hem en matkasse från affären som inte ligger många minuter från oss och matkassen vägde inte alls mycket, så satte förvärkarna igång. Som tur var slutade dom efter ett tag. Men det gör ju ont och är oerhört skrämmande. Ska till läkaren imorrn och kolla upp det. 
  • Syoss

För en timme sen blev jag och sambon husägare! :D Ska bli så kul att få bo in mig och inreda tillsammans med min sambo. Vi bor ju i en lägenhet nu som sambon ägde när vi träffades, så det blir ju inte riktigt samma sak då som när man köper bostad tillsammans :)
    Är oerhört föräntans full! Och vi har ju till januari på oss att bo in oss innan vår lille parvel kommer :) 

• Syoss
    roxylady skrev 2011-09-01 15:43:31 följande:
    Ska ställa en dum fråga.. hur mkt kläder behöver man inför första tex 3 månaderna?

Jag pratade med mamma om det där häromdagen. Hon tyckte hellre för mycket än för lite. Bebisen grisar väl inte ner sig själv så mycket under den första tiden men bajset är ju inte direkt fast och sitter blöjan lite fel eller om det kommer väldigt mycket så är det väldigt lätt att det kommer igenom mellan kanten på blöjan och kläderna måste bytas.Samma sak med kiss, blir det för mycket så blir kläderna drabbade :P Då går det åt lite kläder. Det kan ju va skönt att inte behöva tvätta var och varannan dag också :)
    Så först tänkte jag bara ha en overall till våran parvel men kommer köpa en till, så vi har att byta med ifall att olyckan skulle va framme :) 
  • Syoss
    Zaarah1984 skrev 2011-09-01 16:11:41 följande:
    Vad kul! Grattis Jag och sambon flyttade till vårt hus för några veckor sedan och kan säga att tiden går snabbt... Kanske bra när vi väntar på att det ska bli januari

Tack! :) Kan tänka mig att tiden går fort, vilket är mer än välkommet :P Vi behöver som tur är inte renovera något, utan bara tapetsera/måla. Och inreda barnrummet ;) Vi kommer ha att göra under hösten :)
Svar på tråden Januaribebis 2012