• Syoss
    cabrera skrev 2012-01-07 14:18:00 följande:
    Grattis till bebis Ames!!

Är det någon här som vet när man som bäst beräknar bf? Är det i vecka 18 eller vecka 26? 

Dom säger att det är i v.18. Fram till v.20 så växer bebisarna ungefär lika snabbt, så efter den veckan blir det svårare att fastställa BF med UL.
  • Syoss
    Liina87 skrev 2012-01-11 14:03:35 följande:
    Härligt, håller tummarna att ert lilla underverk tittar ut inom kort:)

Jag längtar till mitt sätter igång, har haft en del förvärkar men de har sedan några dagar slutat och allt har varit som vanligt eller vad man ska säga, eller den ända skillnaden jag märker sen förvärkarna slutat är att jag vaknar ursäkta infon men helt genom svettig på natten, är det fler som har det så?

linapetite.blogspot.com/

Jag har också vaknat helt sjösvett dom senaste nätterna, och även när jag vaknat på morgonen. Inte så trevligt. Känns precis som när man har feber... Hoppas det försvinner snart.
  • Syoss
    zatori skrev 2012-01-12 16:52:02 följande:
    Hemma från SMVC. Naturligtvis avtog värkarna när jag låg med CTG:n på magen. Tappen hade INTe börjat öppna sig. Jävla skit. Blev hemskickad med förhoppning om att värkarna ska dra igång ikväll/inatt. Ny kontroll på SMVC imorgon kl 10.00 om inget hänt.
    Har värkar med 5-6 minuters mellanrum nu. 

Synd att värkarna gav sig och att tappen var stängd. Det kommer nog igång snart igen ska du se :)
    Stort lycka till! 
  • Syoss
    zatori skrev 2012-01-12 17:47:14 följande:
    Har haft och har värkar med ca 6 min mellan. Har haft det i lite mer än en timme. Värkarna gör ONT och jag ser inte fram emot att de ska bli värre. Hoppas jag är på väg att öppna mig nu iaf. 

Det fixar du! Ta en värk i taget och ha fokus på slutresultatet -  snart har du ditt efterlängtade lilla knyte i famnen :)
  • Syoss

Grattis till alla bebisar! Nu går det verkligen undan Skrattande

Själv så har jag 8 dagar kvar till BF men kommer garanterat gå över. Jaja, den lille kommer när den kommer men väntan är jobbig och man blir avundsjuk på alla som får sina bebisar nu Glad Har haft förvärkar jättelänge nu men det händer inge mer än så. Mensvärken känns olika dag för dag .. Försöker låta bli att leta tecken men det är svårt Flört
    I eftermiddag ska jag till BM. Var där i onsdags, visade då små tecken på HF, så fick en extrakontroll idag. Hoppas provsvaren ser bättre ut idag!  

• Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-13 13:10:58 följande:
    Gröngult slem har jag också, trodde det var slemmis... Skriv sen :)

Jag har också gröngult slem. Ibland är det helt vitt, antar att det är koagulerad flytning men dom senaste dagarna har det varit gröngult. Hoppas det är slemmis! Skrattande
  • Syoss
    roxylady skrev 2012-01-17 00:03:19 följande:
    Måste fråga hur ni har gjort i sängen i fall vattnet skulle gå där.. för visst lär man väl förstöra sängen om vattnet går där? Kanske man ska lägga en sådan där frottéplastbit som man lägger i bebbes säng från och med nästa vecka?

Jag har haft plastad frotté i sängen sen en vecka tillbaka. Man vet ju aldrig Flört dumt att förstöra sängen när det finns sätt att skydda med.
  • Syoss

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som är påväg att föda! Glad

Själv så har jag 4 dagar kvar till bf. Har haft svaga värkar som kommit och gått ett par dagar men annars så är det väldigt lugnt på den fronten. Blir nog ingen bebis innan bf iaf.

• Syoss
    misssally skrev 2012-01-17 12:39:21 följande:
    hej på er! Här händer det fortfarande ingenting, förutom lite sammandragningar då och då..
    MEN, jag har börjat svettas som en gris idag... Är det någon mer som gör det? Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, vet ni?

Jag sitter still i soffan och det liksom rinner om mig, superfräscht! Flört....

Samma här. Jag har haft lätt att svettas hela graviditeten men nu på slutet är det extremt! Som du säger, räcker med att sitta i soffan.. Inte så najs när sambon kommer och vill kela lite och jag är fuktig överallt och svettfläckar under armarna. Nätterna är nästan jobbigast. Svettas mer då och det har hänt flera gånger att jag har vaknat och trott att jag läckt vatten för trosorna varit så fuktiga. 
Svar på tråden Januaribebis 2012