• Syoss

Januaribebis 2012

Junies mamma skrev 2011-12-27 05:53:53 följande:
    guuud va spännande frökenolson =)

Själv ska ja va på NÄL kl 10.30 för mer prover för ev hf vart där varannan dag nu, nästan så ja hoppas att dom lägger in mig å får nån ordning på detta börjar bli jobbigt att åka fram å tillbaka dit.,.. å idag får ja dessutom åka ensam då min kille måste jobba.... =(
    usch å blä men men huvudsaken är ju att prinsessan mår bra å det har hon gjort hitills i alla fall så hoppas det håller i sig å att hon vill hålla sig inne till i alla fall Söndag =)

Hoppas du klarar dig från hf! Vad har du för tecken på att det kan vara det?
    Jag har ju haft högt blodtryck flera dagar nu och svullnad i ben/fötter, händer och ansikte sen den 23:e. Dock så har blodtrycket sjunkit något och låg nyss på 138/86. 
    Har inte varit inne på någon kontroll, fl sa igår att jag skulle avvakta. Men ska iaf till min vanliga bm i eftermiddag. 
  • Syoss

Min bm har kollat urinet 8 gånger av 10, sedan inskrivning.
    Senast idag, och det visade inget så nu kan jag slappna av och släppa misstankarna på HF. Mitt blodtryck har även lagt sig på normal nivå igen :)

• Syoss

I helgen har jag 3 veckor kvar till BF. Det är första barnet för mig så jag vet inte vad man ska förvänta sig. Men jag är inte nervös inför själva förlossningen och hur den kommer kännas, utan tänker mer på om droppet i handen kommer göra ont, eller hur EDA känns att sätta och kommer jag bajsa på mig under förlossningen. Bagateller egentligen, men det är såna tankar som far omkring i mitt huvud just nu :P

• Syoss
    roxylady skrev 2011-12-30 14:02:49 följande:
    Dom tankarna snurrar för mig också! Men dropp? Är det något alla får? Det har jag inte hört nått om.. Jag är både nervös, förväntansfull, rädd och inte rädd.

Vet inte om alla får det men tanken på det finns där ändå :) Innan har jag inte tänkt så mycket på hela grejen men nu när det verkligen närmar sig så kommer tankarna och nervositeten vare sig jag vill eller inte . Åh, det är så spännande! :D 
  • Syoss
    partouze skrev 2011-12-31 13:21:50 följande:
    Gott nytt år.

Någon som börjat me hallonbladste eller skall det :)?
    Är på min första kopp det smakar pyton!

Jag har druckit det drygt en vecka.. Det var någon som jämförde smaken med hö, och det kan jag hålla med om :P Hoppas det gör någon verkan i slutändan :)

Gott nytt år! 
  • Syoss

Grattis lilla pricken!! Glad

Jag har varit ganska pigg dom senaste dagarna, med undantag för en ordentlig smärta i fogen fram som kom plötsligt igår. Men idag när jag vaknade så var den smärtan så gott som borta, så jag tänkte att jag skulle passa på att ta en promenad så länge jag ändå var pigg. Det har blivit lite väl mycket soffliggande på sistone så kände i knopp och själ att en promenad var på sin plats.
    Nu i efterhand ångrar jag mig djupt att jag gick! Har varit skakig sen jag kom hem för flera timmar sen och smärtan i fogen fram har kommit tillbaka med dubbel kraft. De gör ont i hela underlivet och ner i ljumskarna. Tar mig knappt framåt överhuvudtaget nu. 
    Jaja, lite ska man väl gnälla :P  

• Syoss

Borde det stå på Mina Sidor på Försäkringskassans hemsida om mitt Moderskapsintyg har kommit in? Jag skickade in det i samband med GP-ansökan för flera flera flera veckor sen men ser inget om det där?
    Jag har heller inte fått något "startbrev"från dom. Men alla mina uppgifter finns registrerade på Mina Sidor.

• Syoss

Ringde till FK nyss. Intyget har tydligen legat på deras kontor i nästan 12 veckor och samlat damm! Det ska bli skickat till rätt avdelning nästa vecka, och kommer då upp som Pågående Ärende på Mina sidor.
    Kul att det inte gått per automatik när min GP-ansökan blev behandlad...varför inte bara se till att det hamnar på rätt avdelning från början? Det stod ju att man kunde bifoga Moderksapsintyget med den ansökan, så det gjorde jag, och trodde att det skulle hamna rätt.
    Jaja, nu är det fixat iaf... men tänk om jag inte hade haft en tanke på det?  Nej, usch.

• Syoss
    Alltochinget skrev 2012-01-05 14:53:50 följande:
    Sen några dagar tillbaka "knäpper" det i magen. Det hörs som ett knäppljud bara en gång, fast jag har hört det flera gånger. Vad är det? Nån mer som har så?

Så har det varit för mig också den senaste veckan. Först trodde jag att det var i mitt bäcken det knäppte till men oftast kommer det från andra delar av magen. Lite häftigt ändå om det är bebisens leder som man hör :P
  • Syoss
    Carolaj83 skrev 2012-01-05 16:22:18 följande:
    lämnade barnen på förskolan vid 9 idag, åkte hem käkade frukost och somnade, vaknade igen 13,20....dom skulle hämtas 14....fler som sover middag flera timmar om dagen nu?
    Jag sover oftast så länge på förmiddagen så jag inte behöver sova på eftermiddagen. Idag steg jag upp 12.30.
    Rena rama lyxen, och bebben i magen är mitt första, så passar på så länge jag kan :) 
Svar på tråden Januaribebis 2012