• Syoss

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-12-22 11:44:31 följande:
    Ni som vet säkert hur era ligger vart känns hickan och sparkarna?? och hur ligger dom.

Min ligger med huvudet ner, fast han ligger på sidan så han har ryggen mot min högersida. Jag känner hickan på högersidan där hans rygg är och jag känner sparkarna på vänster sida. Fötterna känner jag ofta när han tar spjärn med dom mot min vänstersida och trycker på allt han kan :P
  • Syoss
    bumbi 84 skrev 2011-12-22 12:48:16 följande:
    Tack för snabba svar Är lite fundersam på om liten vänt sig med rumpan ner nämligen.
    Känner hickan uppe vid revbenen och endast sparkar nere.

4:e barnet och ändå är man så osäker    

Min är inte fixerad än, så hickan känns lite varstans på den högra sidan beroende på hur högt/lågt bebben ligger för tillfället :)
    Hoppas din har lilla gumpen upp! :) 
  • Syoss

Här är en till som är orolig för havandeskapsförgiftning.
    Mitt blogtryck hade ju stigit på kontrollen sist, 132/84, så det var inte för högt. Lämnade inget urinprov då.
    I förrgår smällde det till och mina ben/fötter och händer svullnade upp. Igår var det ännu värre och det har inte lagt sig än. Imorse påpekade sambon att ansiktet också är svullet.
    Hade djävulskt ont i huvudet imorse men det försvann efter lite mer sömn och alvedon. Nu känns huvudet mest som bomull och resten av kroppen känns skakig och allmänt slapp.  
    Pappa har en blodtrycksmätare hemma så ska kolla blodtrycket sen. 

Har en kontroll inbokad hos bm på tisdag.
    Sambon tycker jag ska ringa fl om råd, men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara julen och allt tjo och tjim som ligger bakom
    Fast lite oroande är det ju :/

• Syoss
    missable skrev 2011-12-25 14:29:25 följande:
    ring och hör med dom, bättre att ringa för mycket än för lite ju! Hoppas blodtrycket har minskat när du kollar sen!

Har kollat trycket 3 gånger nu under eftermiddagen. Första gången var undertrycket 98, andra gången 93 och nu sista gången 89. Så det sjunker iaf.
    Har inte ringt än, avvaktar nog till imorrn. Tror jag :/ 
  • Syoss
    zatori skrev 2011-12-25 17:52:22 följande:
    Vad var övertrycket då? Som sagt så räknas ju 90 i undertryck som för högt. Du kan alltid ringa in och rådfråga dom på FL. Hoppas du mår bra förövrigt!

Nu senast 142. Kommer inte ihåg exakt dom andra gångerna men runt 140. Känner mig allmänt slapp och dåsig på nått vis. 
  • Syoss

Usch, här är man fortfarande svullen och mår allmänt dåligt, ligger mest och skakar i soffan. Idag har trycket legat på 144/95 och en halvtimme senare 135/91. Pulsen är skyhög.
    Ringde in till FL och blev bemött av en surkärring. Jag hann inte förklara klart allt innan hon avbröt mig gång på gång och var kort i tonen. Sånt bemötande vill man verkligen inte ha när man ringer in och är orolig :/
    Fick iaf rådet att lägga mig och vila med fötterna i högläge. Det är inte så lätt när det börjar spränga i huvudet och jag får svårt att andas så fort fötterna är lite högre än över hjärtat.
    Tur att jag har en tid hos min ordinarie BM imorrn, även om jag hade velat komma in till fl och sett till så att bebis mår bra.

• Syoss

Grattis Tärning!! :D

Va roligt att det är på gång för flera st nu, gud så spännande! :) 

Svar på tråden Januaribebis 2012