• Syoss

Januaribebis 2012

Kajsa84 skrev 2011-11-03 08:55:33 följande:

Jag jobbar ju också på ett Hamburgeri. Mitt är godkänt. Dock har min chef varit vrålärlig om hur det är på jobbet och att det inte inte är ett passande jobb i slutet av en graviditet. Jobbar sista dagen den 25 November och beräknad den 24 Januari.

Det är så sjukt att det kan vara så, att vissa blir godkända och andra inte. En kollega på en annan restaurang fick godkänt för första graviditeten men inte andra och hon har exakt samma arbetsuppgifter som sist.
    Min chef har också hjälpt mig mycket och skrivit vad hon tycker om jobbet under graviditet men det gick ändå inte igenom. 3 st andra, inklusive chefen, har också fått sina ansökningar avslagna.   
    Men jag ger inte upp! :) 
  • Syoss
    curiosa skrev 2011-11-04 10:27:05 följande:
    Vår historia är sådan att vi skulle inte ha barn, jag har två sen innan och tyckte att jag var klar.
    Åt ppiller men ändå så blev det så här vilket jag nu är glad för men det har varit en berg o dalbana minst sagt.

Jag åt också p-piller när jag blev gravid.. Jag och min sambo tänkte vänta ett eller ett par år, men nu blev det så här och vi kunde inte vara gladare :)

Dock så är det inget jag är bekväm med att prata om så mycket, eftersom det finns dom som har problem med att bli gravida och jag vill inte verka skrytig eller så. Det är ett ganska känsligt ämne.
  • Syoss
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:14:17 följande:
    Så vad ska alla göra i dag?? och i helgen för den delen

Min sambo åkte nyss iväg till Sthlm med sina bröder på lite roligheter. Så jag är gräsänka till sent imorrn kväll. Ska åka med pappsen och handla sen, jag ska mysa lite här i min ensamhet ikväll. Funderar på att köpta en sån där färdig potatisgratäng och nån mumsig köttbit eller kyckling. Har varit sugen på det i evigheter :P Och godis blir det så klart med ;) Imorrn ska jag jobba. Så det blir en lugn helg :)

Ska du pyssla med? :) 
  • Syoss
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:51:59 följande:
    Härligt med lite ego tid du ett tips ta med godiset i badkaret tillsamans med en god bok om ni har ett badkar

Vi har en jacuzzi t.o.m :D fast vi har inte testat den än, så det vill jag göra med honom :) Men godis och en massa tända ljus kommer det bli iaf. Tända ljus är obligatoriskt på hösten tycker jag :)
  • Syoss
    zatori skrev 2011-11-05 12:16:01 följande:
    Någon mer som har ont i händerna? Jag känner mig liksom jättestel i fingrarna och ibland känns det som om jag inte har samma styrka i händerna som tidigare. Är även svullen i fingrarna och får inte på mig förlovningsringen längre. Inga domningar dock. Kan det vara karpaltunnelsyndrom?

Jag ska till min MVC-läkare på onsdag angående lite andra saker och tänkte passa på att ta upp det med henne då.

För mig gör det mer ont i handlederna och uppåt på armen när jag känner av karpaltunneln. Öm i händer och fingrar blir jag när dom håller på att svullna upp, kan inte knyta händerna utan att det drar och ömmar. Kanske hör ihop med karpaltunneln eller också så är det för att man är allmänt svullen nu för tiden :)
    Men ja.. passa på att ta upp det när du ändå är där :) 
  • Syoss
    nya mamman skrev 2011-11-07 10:01:41 följande:
    Är det någon som har mycket förvärkar redan?
    Igår kväll när vi slappa på soffan så hårdnande magen flera ggr under en längre tid och hade samtidigt mensvärk som strålade ner i ljumske och lår. Gjorde inte ont men kändes lite jobbigt...
    Har under mina 2 tidigare grav inte lidit av några förvärkar alls. När det kommit så har det börjat pang poff och det har varit på riktigt!
    Vill inte hålla på så här i typ 7-8 veckor till. Idag har magen hårdnat några ggr men ingen mensvärk än så länge. 

Jag är förstföderska och har haft förvärkar sedan v.21, är i v.30 nu. Det började som vanliga sammandragningar, vilket är helt naturligt att ha. Men sen började dom göra ont efter ett par veckor så vi har varit in till både akuten och förlossningen på kontroller sen dess. Men tappen är inte påverkad hittills så för mig är det ingen fara :)
    Jag har mer eller mindre blivit van nu vid att magen hårdnar och det gör ont flera gånger om dagen, speciellt dagar då jag jobbat, gått mycket eller gjort något annat ansträngande. Lite läskigt är det att det ska krångla så här tidigt men jag har accepterat att det kommer vara så här tiden ut :)
  • Syoss
    shadowstorm skrev 2011-11-07 23:56:48 följande:
    Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

Jag är förstföderska, så jag har ingen aning om hur det är att amma men jag vill absolut försöka :) Det verkar så mysigt att amma. Dock så är jag medveten om att det kanske inte alls kommer funka anledningar. Barnet kan få feltag, sår kan uppstå, mjölkstockning osv osv. Men jag hoppas verkligen att det kommer funka för mig :)
  • Syoss

Angående kudde så kommer vi testa med kudde i både vagn och säng. Vi har hört för och nackdelar om både det ena och det andra så vi kommer prova och sen skapa oss en egen uppfattning.

• Syoss
    Sapato skrev 2011-11-08 20:24:59 följande:
    Igår bakades det lussebullar och idag Janssons.. Julen är min bästa vän som gravid. Kan inte vänta

Åh smarrigt! :D Jag är helt jultokig iår! Jag brukar inte vara det vanligtvis men iår är det nästan galet haha. Men liiiite band försöker jag lägga på mig själv, så jag har något att se fram emot om några veckor haha.
    Men Julmust och Juleskum har det slinkit ner både 1,2 och 3 gånger hehe... 
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-11-08 18:18:15 följande:
    Blir den här overallen för varm i en åkpåse i cirkus 20-30minus? Brukar kunna bli så kallt här tyvärr.. www.hm.com/se/product/91882?article=91882-A&v...

Vi har köpt en sån där, den verkar väldigt mysig :) Vår vagn har ingen åkpåse när vi har liggdelen i (det går att göra om locket på liggdelen till en åkpåse när vagnen är i sitt-läge sen) så vi kommer bara ha denna påse/overall och en filt :)
    Men det låter lite väl påpackat med overallen och en åkpåse dock :/ 
Svar på tråden Januaribebis 2012