Januaribebis 2012
Zaarah1984 skrev 2011-10-17 19:11:36 följande:
Jag fattar inte, var på förlossningen i lördags för att jag har haft sammandragningar och så fick jag även ont i magen så de tyckte vi skulle åka in. Sen visade ju proverna att allt var normalt och enligt ctg-maskinen hade jag inga sammandragningar. Idag fick jag veta att jag inte har uvi heller så då undrar jag varför min mage ibland blir hård som en fotboll och det känns som att det spänner i hela magen. Har även ont, som mensvärk ungefär. Om det inte är sd, vad är det då? Bm tyckte jag skulle sjukskriva mig en vecka och kolla om det blev bättre av vila... Har tid hos läkaren om en vecka.
Du kanske inte hade några sammandragningar under tiden som du låg med CTG-maskinen?
Sammandragningar har man ju till och från, livmodern förbereder sig för förlossningen.. Mina sammandragningar känns som, som du beskriver, som mensvärk och hela magen blir jättehård. Och allt detta är normalt :) Så jag tror inte du behöver vara orolig eftersom du var inne på förlossningen och fick uppsyn :)
Jag har sammandragningar hela tiden nästan och vissa känns riktigt mycket. Var in till akuten för några veckor sen men allt såg normalt ut :)