• Syoss

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2012-01-17 11:52:59 följande:
    attans allt kom inte med när jag skrev genom mobilen.

Provar igen :)

miak86 och Syoss: Då får jag också köra på plastad frotté tror jag allt :) Inte så kul att förstöra sängen i fall vattnet skulle gå där ;)

En fråga till er andra som har förvärkar. Jag har som mina vanliga sammandragningar nu men var femte minut ungefär och så får jag som mensvärk varje gång. Har aldrig känt det tidigare utan det har varit smärtfritt varje gång. Men nu känns det såhär. Är det fortfarande vanliga sammandragningar eller är det förvärkar nu?? Och det här kan hålla på i över en vecka? :O 

Mina förvärkar kommer ganska tätt, ofta med 5 minuters mellanrum. Mensvärk har jag mer eller mindre hela tiden, inte bara under förvärkarna. Så har det varit ett par månader nu, blev sjukskriven för det. Men dom har inte påverkat tappen så jag bara väntar på att dom ska ändra karaktär och öka i styrka, det börjar bli lite tröttsamt :P
  • Syoss
    suomigirl skrev 2012-01-18 21:29:22 följande:
    Haanky, jag såg att du hade blogg, kikade in där :) 

nån mer som har bloggar så man kan följa mer?  

Jag har en som har legat nere ett tag men som jag nyligen tagit upp igen. Uppdaterar inte så jätteofta men det lär väl bli oftare sen när man har mer att skriva om :) men kika gärna in om du vill :)
    zizi.blogg.se
  • Syoss
    Pebbles82 skrev 2012-01-18 22:03:09 följande:
    Hej allesammans, 

Igår på BF-11 valde vår lilla tjej att titta ut i världen!
    Nu myser vi hemma!

alfvan.wordpress.com 

Grattis!! :)
  • Syoss

Grattis till alla nya bebisar!! Skrattande

Jag bara väntar på ett tecken, ett liiiiitet räcker, på att det ska vara något på gång för mig. Har bf på lördag men det kommer jag helt säkert passera med råge. Uff.. han kommer när han kommer, men han får gärna komma nu Flört 

• Syoss
    elison: Min bebis har legat med ryggen åt min höger 3 månader nu och ligger fortfarande så. Så gott som fixerad, lite lite ruckbar bara. BF nu på lördag. Min bm har inte sagt nått om att det ska vara ett problem eller att det inte tillhör det normala :/
  • Syoss
    elinson skrev 2012-01-19 17:32:45 följande:
    Nej några bebis ligger tydligen bara så, det gäller bara att han roterar åt rätt håll så han inte tar ett ärevarv det vet jag inte om jag orkar. Det som är lite läskigt är ju att han ev. har pannan framåt. Men vi hoppas han roterar rätt.

Okej, får hoppas bebbarna hamnar rätt för oss båda sen då. Man vill ju att det ska gå så smärtfritt som möjligt :)
  • Syoss

Grattis till alla nya bebisar! Glad

Jag har BF idag och har inte haft nån känning alls hittills i stort sett, förutom några förvärkar men det har jag haft nästan halva graviditeten, så jag har inte haft värst mycket hopp på att han skulle komma idag.
    Så döm av min förvåning när jag fick börja klocka värkar imorse 9.30. Dom har kommit ungefär var 7:e minut sen dess och håller i sig 1 minut, och gör det fortfarande. Dom känns mest från naveln och nedåt, och i ryggen.
    Även om dom skulle avta så är jag glad för att jag har börjat känna nåt! Skrattande 

• Syoss
    roxylady skrev 2012-01-21 17:46:39 följande:
    Syoss: så var mina värkar i 9h på natten innan vi åkte in. När jag kom in var jag redan öppen 6cm! Så hade ju gjort mkt hemma redan:) kändes bra! Sedan tog det 9h till på fl så var han ute:) gött å inte behöva vara på fl så länge.

Du hette Paet innan va? :)
    Det håller fortfarande på med samma intervall, dock så har dom ökat i smärta. När ringde du in till fl? Min storebror tycker jag ska ringa men det känns lite onödigt än. Och nån slempropp har jag inte sett till. Vill ju att det ska hända lite mer :/
  • Syoss
    roxylady skrev 2012-01-21 18:18:12 följande:
    Syoss: yesbox paet här!:) Tycker det låter som att du håller på att öppna dig:) De ökade i styrka för mig och störde verkligen allt. Kunde knappt göra något när jag hade sådär ont. Jag var på toa flera ggr å torkade mig för å kolla om slemmis hade släppt än. Tillslut hade den mkt riktigt gjort det och då ringde jag. Men du kan nog ringa ändå! För har man ont i en minut eller mer under värkarna och runt 1-10min intervall så kan det mkt väl vara dax!:) ring å rådfråga iaf:)

Hoppas jag håller på att öppna mig! :) Tog panodil tidigare idag som inte hjälpte ett dugg. Har suttit med värktimer.se ett tag nu och värkarna ligger oftast på 1,5 minut men alla håller sig inom 1min-2min. Och alltid runt 7 min emellan. 
    Ska ta en dusch nu, sen ringer jag nog och rådfrågar :) 
  • Syoss

Slemproppen har lossnat! Skrattande Ringde till fl och dom tyckte att så länge jag kunde hantera smärtan så skulle jag vara hemma men jag måste säga att det börjar bli jobbigt.. väntar lite till, sen måste jag nog åka in.

• Syoss
    Lalo2 skrev 2012-01-21 19:21:23 följande:
    Syoss: jösses, att du kan sitta och skriva med den smärtan du har.. mina värkar var drygt 1 min långa med 5-7 min intervaller när jag beslöt mig för att åka in.hejja hejja! Hoppas allt går bra för dig, och att de går.fort när ni kommer in. Var öppen 3 cm men 1 timma och 20 min renare är han ute ko

jag passar på att skriva mellan värkarna Glad Jag kommer nog åka in snart.
    Hoppas jag också får en lätt och snabb förlossning.
  • Syoss
    zatori skrev 2012-01-21 19:20:56 följande:
    Ungefär sådär var det för mig också! Hoppas det är på gång nu för dig. Spännande! Håller tummar och tår. :)

Tack så mycket! Det är nog på gång nu, smärtan ökar och slemproppen har lossnat Glad vi kommer nog åka in så småningom, väglaget är ju inte det bästa just nu.
  • Syoss

Vår fina Liam kom till oss den 22:e, BF+1 :) 
    Förlossningen gick bra och jag sprack ytterst lite, klarade mig med 6 spridda stygn. Dock så kom vi hem först igår. Läkaren som lade ryggbedövningen stack för långt in så det har läckt ut vätska. Vilket resulterade i en djävulsk huvudvärk, smärta och stelhet i rygg och nacke. Kunde knappt sitta upp dom första dagarna. Sen steg Liams gulsot-värden så vi fick bli kvar pga det också. Men han klarade sig utan behandling och jag har fått tabletter så vi fick alltså åka hem igår :)

Ska försöka skriva ihop en förlossningsberättelse när tid finns :)

Grattis till alla som fått sina bebisar!     

• Syoss
    twistedtofit skrev 2012-01-27 19:23:53 följande:

Stort grattis!! Drick kaffe - koffein är det som hjälper mot huvudvägen. Men det har de väl sagt!

Tack så mycket! :) Ja, jag trycker i mig både kaffe och cola. Fick även med mig koffeintabletter hem så huvudvärken är under kontroll för det mesta :)
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 13:18:39 följande:
    Grattis syoss, fint namn ni valt. (heter min son på 2,5 också) :)
    Nu blev jag nervös över sprutan du fick för långt in.
    Tack! :) Det är jobbigt med huvudvärken och att inte kunna röra sig fullt ut pga stelheten i rygg/nacke men fick koffeintabletter med mig hem, så man överlever även om det är lite kämpigt :)  
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 21:49:10 följande:
    Ok så det ska bli bättre med koffein tabletter?! Aldrig hört om ett sådant misstag innan o blev lite nervös för jag ska ha Eda när det är dags för mig!

Jag rynkade också lite på näsan när dom sa att det behandlades med koffeintabletter. Men det är enormt effektivt och jag kände skillnad nästan med en gång. Jag gick från sängliggandes till att kunna vara uppe och röra på mig nästan som vanligt. Värken är som värst när man sitter/står så man vill bara ligga ner men tabletterna hjälper som sagt :) Jag tar 2 st 3ggr/dagen tillsammans med 2 panodil och 1 diklofenak varje gång. Jag har testat utan koffeinet också men värken försvinner inte enbart med dom andra tabletterna.

Jag hade heller inte hört talas om ett sånt misstag förrän narkosläkaren talade om det för mig, efter att jag fått bedövningen. Men det var absolut värt det! Visst avtog värkarna lite men det var underbart att kunna vila upp sig innan krystningen satte igång. Så bli inte avskrämd, det är inte så farligt som det kanske låter, tack vare tabletterna :)
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 23:25:49 följande:
    Ok tur dom hjälper men hur länge ska du käka piller nu då ? Krya på fig

Tills jag känner att det inte behövs längre. Det kan hålla i sig allt från ett par dagar till ett par veckor. Imorrn har det gått en vecka så hoppas på att det försvinner snart. Jag skulle höra av mig om det inte hade gått över efter ett par veckor.
    Tack så mycket! 
Svar på tråden Januaribebis 2012