zatori skrev 2011-08-25 15:30:25 följande:
På det viset. :) Men vad bra ändå att de kan vara så flexibla på BK att du faktiskt FÅR gå ner i tid sådär. Det hade aldrig funkat för mig på mitt jobb. Nej, jag vet hur det är att ibland inte kunna ta rast. Särskilt nu under sommaren så är det mååånga dagar som man inte hunnit ta rast. Och då är man rätt mör efter ett åttatimmarspass. :/ Låter toppen att bara jobba femtimmarspass. ;) Hehe.
Du med?! Jag har också fått migrän sen jag blev gravid. Ett tag var det flera gånger i veckan, men de senaste veckorna har det lugnat ner sig lite. Har aldrig haft det innan jag blev gravid. Min huvudvärk var ju anledningen till att jag fick mitt "extrabesök" hos barnmorskan nu i tisdags... Ringde och påtalade det just för att jag inte fungerade normalt vid migränanfallen utan bara låg i soffan typ, men tydligen var det inte så mkt att göra åt.
Jag har känt av vid ett par tillfällen att jag fått ont i fogarna också. I ljumskarna är det för mig. Båda gångerna efter ett hårt pass på jobbet, men än så länger är det absolut ingen fara! Hoppas bara det inte blir värre längre fram. Yes, jag har varit otroligt skonad från graviditetskrämpor! Jag har mått bättre än innan jag blev gravid större delen av tiden. (När jag inte haft huvudvärk, eller blivit lite illamående över att ha gått förbi soppåsen) Känner mig faktiskt full av energi allt som oftast!
Jävla skit att hon inte fick gravidpenningen beviljad då. :( Men hur funkar det om man söker lite senare då? Tex om man söker när det är sex veckor kvar till BF istället för tex åtta? Har det ingen betydelse heller? I värsta fall får du väl skita i att jobba om du inte orkar och plocka ut föräldradagar, för det måste du väl få göra ändå?
Hoppas kvällen på jobbet går snabbt! Det kommer att gå finfint på RUL imorgon ska du se. Det känner jag på mig. :) LYCKA TILL!
Jag hade migrän redan innan jag blev gravid men det har blivit mycket värre nu och får vissa kunde det tydligen bli det medan det försvann helt på andra. Snacka om otur hela tiden. Jag blir också helt utslagen vid ett anfall, har inte kraft till att göra något. Har tur om jag ens orkar ha ögonen öppna. Så blir jag liggnas en hel dag och dagen efter går åt till att samla på mig ny energi. Inte ett dugg kul. Var till läkaren för en månad sen och fick några tabletter men jag har inte vågat ta nån.. man vill ju knappt ta Panodil/Alvedon ju. Då blir jag hellre liggnas än att riskera något med bebis.
Vilken tur du har haft med din graviditet! Jag blir riktigt avis :) Hoppas det håller i sig för dig :)
Har du börjat känna bebis än?
Arbetskompisen hade sökt GP för sista månaden innan BF men hon fick den inte, så hon var tvungen att plocka ut från sina föräldradagar. Så det alternativet finns ju, och så blir det väl som jag får göra.. men hur kul är det att plocka från dom dagarna redan innan bebis är ute :/ dom dagarna vill man ju ha så länge som möjligt. Men men, jag gör hellre så än att förstöra min kropp på jobbet sen när det blir för tungt.
Det som är bra med jobbet är att tiden oftast går fort eftersom det är så mycket att göra hela tiden :) men på kvällarna är vi bara 3 st som jobbar och då ska alla ha sina raster också, så då är vi bara 2 under dom perioderna. En bak i kök och en som har hand om kassan och drive in. Kommer det då in en grupp på typ 5 personer samtidigt som det kommer ett par bilar i drive in, så blir det stressigt även om det inte ser ut att vara så mycket göra. Man får ju springa som en idiot fram och tillbaka mellan kassan och drive in. Jobbigt jobbigt. Dessutom ska toaletterna och all annan städning inför stängningen hinnas med också. Nej usch o fy :P
Det händer att jag blir så slut och fallfärdig att jag kommer hem och bara gråter. Ibland kommer jag bara till bilen hem innan jag bryter ihop. Tycker lite synd om L som får stå ut men han är van med mina tårar och graviditetshormoner vid detta laget :)
Tack så mycket! :) Det är bara att hålla tummarna..