• Syoss

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-09-21 16:09:31 följande:
    ih! Kände precis en rejäl spark ett par centimeter ovanför naveln! Innan har det varit koncentrerat till under nalveln och främst längs med troskanten. Älskade lilla bebis. Hjärta

Underbart! Skrattande Min håller också till mest strax under naveln så sparkarna som känns över naveln blir lite mer "speciella" på något vis :)
    Läste ditt mail nyss, svar kommer ikväll eller imorrn ;) 
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-10-11 10:46:52 följande:
    Jag tycker min bebis aktivitet varit olika från dag till dag hela tiden.
    Känns somm det just nu nojjas mycket efter programmet förra veckan?!?!,?
    Jag har sj inte sett det, tycker det känns onödigt att se sådant nu.

Jag har hellet inte sett det. Jag går efter mina egna erfarenheter av bebis.. vissa dagar är han väldigt aktiv och sover aldrig verkar det som, och andra dagar är han lugn och ger några puffar ibland bara. Men så har det varit ända sedan jag började känna av honom så jag känner till hans rytm tillräckligt bra för att inte oroa mig :)
  • Syoss
    RaraS skrev 2011-10-11 11:26:08 följande:
    Vad är det för program som många har sett?

I alla fall, jag tror ni har helt rätt. Man känner rytmen hos sitt eget barn och sedan varierar det lite grann. Men såklart, märker man att rytmen drastigt förändras så kommer i alla fall jag ta det säkra före det osäkra och ringa och fråga om det. Hellre en gång för mycket än en gång för lite! 

Jo absolut ska man ringa en gång för mycket än en gång för lite! :) Jag håller bra koll på bebis rörelser, och visst, jag kan också hinna känna lite oro innan bebis kommer igång igen efter en lugn period. Sånt kommer man nog inte ifrån :)

Jag håller mig nog borta från programmet tror jag, även om det säkert finns en massa bra info i programmet, så kommer det sätta en massa frön av oro i mitt huvud som kommer växa och frodas hej vilt.
    Absolut inget illa menat mot er som har kollat! Jag är sån som oroar mig för det mesta, och jag vet hur jag kommer reagera på progremmet. Så jag vet att för min egen skull är det bäst att inte kolla :)
  • Syoss
    missable skrev 2011-10-13 12:39:51 följande:
    100 dagar kvar :p
    Jag har också 100 dagar kvar :D 
  • Syoss
    coockiejar skrev 2011-10-13 16:41:57 följande:
    hej tjejer,

hoppas allt är bra med er :) utöver kramer, foglossning, syrebrist (andfåddhet :) ), och annat skoj... Jag är idag i vecka 28+3----hjäääälp vad tiden har dragit iväg och ändå känns det som en evighet kvar till lilleman ska ut. Sista 2 veckorna har jag känt att magen bara exploderat! Och då låg jag över kurvan sist hon mätte! Jag försökte mäta själv idag (SF-måttet) när livmodern var hård och JISSES jag fick det till 32 cm!!!! Jag hoppas verkligen att jag mätte fel! Jag har känt mig spänd i magen och lite som en ballong som e på väg att explodera om någon blådern in lite mer luft... Vore kul att höra vad ni fick för SF mått ni som varit och mätt redan? Jag hade 27 i vecka 25...ska till barnmorskan igen nästa vecka så då får jag veta vad jag har för mått nu...känns som att det kommer att ha växt massor. (Först ojjar man att man vill ha mage så det syns....sen ojjar man att magen är för stor :) )
    Ja man är aldrig nöjd ;)
    Jag är i v.26 nu och hade 23 i v.25. Känner på mig att min mage också kommer explodera snart :P  ska till bm på måndag igen, ska bli kul att mäta igen :)
  • Syoss

Mycket flytningar här med. Inte så trevligt :P använder trosskydd dagarna då det är som mest men försöker hålla mig från det för att hålla det så luftigt som möjligt.

Någon mer som råkat ut för Kapraltunnel Syndrom? När nerven i handleden kommer i kläm? Hittills har jag bara känt av det i vänster handled, och endast när det varit körigt på jobbet. Men idag kan jag knappt använda högerarmen/handen. Har en stödskena men det hjälper dåligt :/

• Syoss
    Velociped skrev 2011-10-15 20:02:38 följande:
    Syoss - jag har fått karpaltunnelsyndrom i båda armarna men värst i höger. Det har varit fruktansvärt illa ett par veckor men blivit bättre av att jag sover med skena, ser till att hålla armen högt och "pumpa" med handen samt massera ned vätska från fingrarna till armhålan... (massera endast nedåt!)

Hoppas det var till någon hjälp!

Alla tips är välkomna, tack! :)
  • Syoss

I eftermiddag ska vi på vår första föräldrautbildning! Känns dock lite tidigt att börja med det redan men det är som det. Ska bli spännande att se vilka fler som är där och vad vi ska göra för nått :)

• Syoss
    Sapato skrev 2011-10-17 08:39:48 följande:
    Det rycker såååå i mitt högra öga hela tiden!!

Mitt med! Och jag ser vita prickar/flimmer ganska ofta. Ganska jobbigt faktiskt.
Svar på tråden Januaribebis 2012