• curiosa

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-09-20 09:39:31 följande:
    Skumt att det är så olika. Var också hos BM igår.
    Mina värden är också jättebra, men här i vårt landsting ska man ändå börja äta järn efter vecka 20?!?!?! 
    Ville ju annars inte det.

Två: Åhh, grattis i massor.

Här ska vi till banken i em, nervös, hur öppen ska man vara om att man är gravid?? Vill ju verkligen ha detta hus! 
    Men det är inte så att ditt ferretrin prov var lågt då? Mitt Hb låg på 125 igår (innan 112) men jag ska ändå börja äta järn nu för att mitt långtids järn var på 40 och enligt bm ska det vara minst 60 för att man ska slippa järntabletter.
    Dock ska jag bara äta varannan eller var tredje dag till nästa gång jag ska dit (om 4 veckor) och se hur det ser ut då.
  • curiosa

Bm besök igår, v 23+4.
    SF: 24 (samma som med mina stora barn i samma tid)
    Hjärtljud: 150 (sist 154)

Nästa besök är om exakt 1 månad :)

• curiosa
    Fellis skrev 2011-09-20 10:44:04 följande:
    Vet du vad du väntar för kön?
    Nej det vet jag inte.
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-20 11:43:14 följande:
    Nä, hon sa att ALLA här rekommenderas att äta järn efter vecka 20 då man på slutet annars kan man få brist på slutet oavsett järndepå i starten?!?!

Vhjärtslagen låg först på 157 men gick sen ner på 142-145. Vi vet inte vad det blir. Men trots att de var över 140 tror jag fortfarande på pojk medan maken nu tror stenhårt på myten om flicka när det är över 140 slag ;)
    Du kan ju hälsa honom att med mina stora barn så låg genomsnittet på:
    pojk: 149
    flicka: 148

Alltså högre med pojk än flicka :) (men spannet var mellan 144-152 på pojk och mellan 142-154 på flicka)
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-09-20 17:37:55 följande:
    Det konstiga är att jag bara känt det när jag ligger i soffan på rygg. Igår hade jag flerastycken på raken. Borde jag vara orolig om det nu är sd?
    Gör dom inte ont så är det bara livmodern som tränar, gör de ont så ska man vara uppmärksam och söka (om det pågår en längre tid och gör mkt ont) men det behöver inte vara nått för det.
    Jag har MÅNGA riktigt onda sd men ingen påverkan alls enl ul igår....
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-21 08:54:45 följande:
    Angående föräldrargrupp: vad gör man där?
    När jag gick på det (för så där 100 år sedan, nej men 12 år sedan!!) Så var det total meningslöst.
    Vi var unga föräldrar (19 år) som hamnade i en grupp men gamla (över 30, som man själv är nu)
    och våra livssituationer såg helt olika ut.
    Det gav absolut ingenting alls.

Denna gången skulle säkert pv vilja gå men jag vägrar.

Pratades lite om smärtlindring, fick se nån förlossningsfilm.
    Vi gjorde inget besök på förlossningen utan det fick man boka privat om man ville.
  • curiosa
    Velociped skrev 2011-09-21 10:25:24 följande:
    Jag är väldigt skeptisk till föräldragrupp men både sambon och barnmorskan tycker att det är en JÄTTEbra idé, särskilt eftersom vi är nyinflyttade... Men jag känner att jag ändå inte orkar träffa mer nya människor (har precis börjat studera och lärt känna 50 nya personer på två veckor...typ). 

Nån här som kan stötta mig i att föräldragrupp inte alls är nödvändigt? ;) 
    Det är totalt onödigt enligt min åsikt.
    Allt som sägs där finns att hitta på andra ställen.
    kanske om man vill träffa nya människor så är det bra?
  • curiosa
    fair skrev 2011-09-23 18:59:46 följande:
    Vi ska hyra babyskyddet via NTF. Tycker det känns smidigast. Förra barnet köpte vi en modell av mindre känt märke, har alltid ångrat det och ska sälja den nu. Det känns mer värt att hyra ett babyskydd för 600kr i 9 månader, än att köpa ett för 2000. De små växer ju ändå ur det kring 9 mån.
    Fast samtidigt om det nu kostar 600kr att hyra, vi köpte vårt för 1295kr (Akta Graco Logico) och om ett år får vi ut kanske 600kr för det begagnat.
    Det betyder att det kostat oss 695kr (kan bli mer kan bli mindre)
    Och sen så vet jag att det är nytt, oanvänt och helt. Sen så kan jag ha kvar den i 12 månader om jag har ett barn som inte är så stor oxå och måste inte köpa nytt bara för hyres tiden gått ut.
  • curiosa

Så nu har jag beställt vagn.
    En Teutonia Mistral S med lufthjul i färgen 4200 (helt svart).
    Efter mkt velande så beställde jag den från kidsroom.de för i sverige så saluförs den inte med lufthjul. Sen att den blev billigare därifrån gör ju inte saken värre.
    Lite lång leveranstid dock, 10 veckor!
    Men vi har ju 15 veckor kvar så förhoppningsvis så ska det fungera.

• curiosa

De senaste dagarna har jag fått så ont inne i höger skinkan (lite ut mot höften) Det gör ont om jag vilar på vänsterbenet, vrider mig runt och just nu bara av att göra ingenting!
    Det gör inte ont att att gå, så länge jag går ordentligt. Att stå fullt ut på benet gör inte heller ont! Utan det är mest om jag vilar det benet.
    Pirrar i det lite konstigt hela tiden.

Ngn som känner igen sig, vad kan det vara???

Svar på tråden Januaribebis 2012