• curiosa

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-09-28 15:25:46 följande:
    Jag har exakt likadant...vissa dagar värre än andra och speciellt om jag rört på mig mkt under dagen. Jag tror det är foglossning men är inte säker...ont gör det iaf :(
    Kanske att det är det, jag tycker att jag googlat på både foglossning och ischias men tycker inte att det stämmer fullt ut.
    Ont gör det verkligen!
  • curiosa
    twistedtofit skrev 2011-09-30 07:33:58 följande:
    Vi var i ullared igår och stoppades en massa! Både till mig Lill*n och till storebror! Mys! Tur att vi åkte nu o inte senare då min stackars kropp tyckte det var väldigt hårt! Jag fick ont i näsbenet och onda sammandragningar!
    Jag vill oxå till Ullared men vet inte riktigt när och hur jag ska få till det. Jag har ju redan ont av att gå en längre sträcka (och att stå still oxå) sen så har jag utvecklat ngnslags fobi för stora utrymmen utan fönster..jag som älskar att shoppa får lite smått panik när jag är på sådana ställen nu.
    Så jag vet inte, kanske att jag får nöja mig med att shoppa på nätet istället.
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-30 16:27:12 följande:
    Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 
    Ja verkligen allt hår växer som ogräs och just magen är jätte luden. Hoppas att det går över sen efteråt.
  • curiosa

Jag hade tänkt ullared i nov/dec men med tanke på foglossningen (antar jag) som jag har redan efter att stått och gått i 1 timma så får vi nog åka tidigare än vi räknat med. Skulle vilja haft bygget klart innan men det blir nog bra ändå.

Milstolpe som jag hade var 22 fullgångna, för då tillhör man förlossningen. Och som idag 100dagar kvar :)
    Nu blir nog nästa v 30 tror jag.

• curiosa
    roxylady skrev 2011-10-04 00:30:40 följande:
    Såg att mitt moderskapsintyg har kommit in nu. Vad händer nu?:) Får man brev från dem sedan med info?
    Ja det kommer brev från dem med lite info och ett papper som arbetsgivaren ska fylla i.
  • curiosa
    missable skrev 2011-10-05 11:33:59 följande:
    När jag loggar in på FK så står det att jag anmält FP från och med 29 september! Jag har inte ansökt om något... står det så när moderskapsintyget skickas in eller???
    Så står det hos mig med (fast ett annat datum då såklart) ingenstans att de har fått in moderskapsintyget men eftersom jag fått deras info brev vet jag att det kommit fram.
    Jag har inte heller sökt fp ännu såklart.
  • curiosa

Jag kommer att ha tjockare fleeceoveraller i stl 50/56 men vanlig, riktig overall blir det nog ingen.
    Ev att vi köper en åkpåseoverall i stl 56 oxå men annars så har vi mininest åkpåsen från teutonia som kommer att finnas i både bilstol och vagn vilket gör att en riktig overall i år är ganska onödig.
    Kanske ska tillägga att vi bor strax utanför gbg så kallare än minus 10 är ovanligt, fast att det kan hända ngn enstaka gång.

• curiosa

Idag har jag vart på bytesdagar här i närheten och shoppat en massa för typ inga pengar alls!
    Så nu har vi skötbord och overall, massa små kläder i 50/56 mm. Jätte bra tycker jag då allt inte behöver vara helt nytt eftersom det används under så kort tid.

Skötbord uppe blir det vi hittade idag ett sniglar från Ikea. Hade det med dottern oxå och det räcker gott. Nere tänkte vi sätta upp ett vägghängt för toaletten är för lite för annat där. Jag vill inte springa upp och ner i trappan på natten därför blir det två skötbord,

• curiosa
    missable skrev 2011-10-08 19:14:50 följande:
    Har hållt på och fixa både i bebisrummet och i tvättstugan, skötbordet blir en uppblåsbar från ikea som vi lägger på handfatet, 

Tänkte måla spjälsängen, men vad ska man använda för färg??? Jag menar om de börjar gnaga etc... 
    All vattenbaserad färg är giftfri. Och om det är ex lacknafta i den så dunstar det när den torkar men eftersom den vattenbaserade är lika bra som oljebaserad i dagsläget så är det ju lika bra att köra på den.
  • curiosa
    Wicky81 skrev 2011-10-10 12:30:57 följande:
    Är det nån mer som tycker det är svårt med storlekar på kläder till bäbisen? Har fått lite kläder av svägerskan så det är 50-56.....Men jag tycker det är jättesvårt....får man stor eller liten bäbis...En del drunknar i 50 medans andra får börja med 56 eller större :o Overall tex, vad ska man ta för storlek....den borde ju vara i en lite större storlek då man ska få under massa annat...
    Jag har bara köpt i stl 50/56 då jag vet att 50 brukar fungera i minst 1 månad och 56 ytterligare en.
    Overall blir en 50 och en 56 :) Men det är bara för att jag är pryl galen.
Svar på tråden Januaribebis 2012