• missable

Januaribebis 2012

Yrla skrev 2011-12-14 02:55:18 följande:
    Nu är vi på g in till FL med kraftiga Sd, tryck neråt som känns ungefär som att man vill göra nummer 2 och blödningar. Snälla håll tummarna för mig och kotten.

tummar och tår hålls så hårt jag kan!

lycka till!
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-14 13:00:12 följande:
    Var hos BM idag. Äntligen har även vår bebbe nu fixerat sig! Kändes skönt att höra!

Resten såg också jättebra ut med värden och hjärtslag! 34 ligger mitt mått på nu i v33+4. Så har gått snabbt då det var i mått 30 den 28:e Nov! Skönt å veta att det växer i alla fall
    åh härligt att bebisen vänt sig rätt! hoppas h*n stannar där nu och inte tar ett ärevarv =)
    Din mage verkar ju växa som en tok trots att liten ligger fixerad... skönt! 
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-14 13:12:52 följande:
    Hoppas också det! BM trodde inte att vi skulle behöva oroa oss för att han skulle kunna vända sig med huvudet uppåt nu. Är för trångt sa hon. Haha får hoppas att hon har rätt
    Ja faktiskt! Skönt att man varken är för stor eller för liten i alla fall! Men hon sa också att den här mensvärken som även fler har tyckt sig känna på senaste tiden kan vara just att bebis fixerar sig. Så hon trodde ju att det hände här om natten. Hade din också fixerat sig?

Jag har dock fortfarande tungt att andas.. Har du också det?
    haha, säg inte det =) syrrans första var fixerad tidigt men tog ett ärevarv v 36, de bokade tid för vändningsförsök och vips så behövdes inte det.. för bebisen vände sig tillbaka självmant ! 
    Mensvärk har jag inte haft överhuvudtaget, men lillan var redan fixerad v 29 och har legat kvar där sedan dess, nu låg hon väldigt långt ner sa bm och det förklarar ju varför det har ilat så i mufflan =)
    men tungt att andas tycker jag det är ändå! Sov med flera kuddar inatt så att jag kunde få ha lite upprätt ställning, men vaknade på sidan. Hoppas det släpper eller som Ames skriver så håller det hela tiden :(
    men rätt häftigt hur de kan vrida och vända trots huvudet är nere! brukar känna när hon sträcker på fötterna, rumpan åker upp mot revbenen på höger sida och sen får jag en spark rätt ut i sidan typ nästan vid ryggen =) skit häftigt!!  
  • missable

Jag måste berömma er som fortfarande jobbar! Helt fantastiska är ni ju!
    jag hade inte orkat med! 

• missable

paet:  ja kuddarna hjälpte så jag kunde somna iaf, men lite stel i nacken var jag när jag vaknade iom att jag snurrat runt som en tok, som vanligt =)

nä jag tror inte heller han gör ett ärevarv, hoppas inte heller vår lilla flicka gör det, men syrran var så arg för hennes förstfödda skulle jävlas så med henne! funderade på det där med svullnad, kankse ska köpa större trosor att ha precis efter förlossningen... jag menar med deras jättebindor och man lär ju inte vara normal där nere efteråt... och precis som du säger, trosorna sitter ju inte som de ska redan nu, haha!!  

• missable
    TAN skrev 2011-12-14 19:25:57 följande:
    Hej! Har kikat på denna tråd emellanåt men ej skrivit.. Undrar, är det någon här som har/haft litet sf-mått?? Jag hade 29 cm i v. 34(33+0).... Någon mer?? Är lite nojig över detta!

fram till v 29 följde jag veckorna i sf mått, började mäta v25 är nu i v 35 (34+2) och har nu 30.5 cm... ska på tillväxt ul den 27, men det är för att hon har avvikit så tydligt från sin kurva!! Låg över översta kurvan och sedan dalat rakt ner utan att bilda en ny egen kurva... så kolla med din bm hur din bebis växer, följer hon sin egna kurva så oroa dig inte
  • missable

hatar att vakna för ma. måste kissa och nu lever lillan loppan och sparkar på allt som gör ont somna om är ju skiiit svårt!!

• missable

väntar på att läkaren från förlossningen för att tala om va jag får ta för min tandvärk... tog alvedon för 3 timmar sen och vänyar på att få ta två nya om en timma, men jag håller ju på att döööö av smärta!!!

• missable

ames; ja skit drygt sitter och lipar för det gör så ont... maken säger att jg ska bita ihop och att jag aldrig kommer klara en förlossning... är så jävla ledsen och trött på detta...

• missable

ames; han fattade piken när jag stack till förlossningen för att hämta citodon... fick även lyssna på hjärtatnär jag ändå var där så nu hittar jag dit iaf... har fått sova från elva till tre och från tre till nu... men nu är lillan vaken och trycker på en mass nerver.

jamirl, mitt illamående är också tillbaka

fair: hon är betydligt lugnare i sina sparkar men hon reagerar när jag lägger dit en kall handduk på magen...

försöker också leta upp henne ibland och sno plats så brukat hon svara..

hoppas du slipper oroa dig och ring och prata med förlossningen igen om du oroar dig!!! Nu ska jag se om inte lilla jag kan få sova lite

Svar på tråden Januaribebis 2012