• curiosa

Januaribebis 2012

ellabella04 skrev 2011-05-12 10:43:35 följande:
    Hoppar av denna tråd tyvärr. Min otrevliga känsla att ngt inte är ok stämde nog. Har ju knappt kännt mig gravid och nu har jag en rosa/brun flytning så.....Asledsen!!!
    Men oj, är du verkligen säker??
    Ska du inte åka in och se hur det ser ut?
  • curiosa
    79a skrev 2011-05-12 10:58:28 följande:
    Hej

BF 5/1-2012

Mitt tredje barn och sambons andra. Tillsammans får vi alltså fyra.

Fyra ungar blir plötsligt Större bil, Jobbigare för den som ska vara barnvakt, Återigen blöjbarn och hålla stenkoll.
    Mina barn är sedan tidigare 11 och 7 så de sköter ju sig själva ganska bra. Sambons är 4 och har precis börjat bli mer självständig och klara toalett m.m.

Så varför ger man sig in i detta igen??? Jo för att man bara måste få uppleva det En gång till, annars skulle jag nog ångra mig nå så fruktansvärt den dag det är försent.

Förövrigt är jag i vecka 6, är små grinig, gråtfärdig och lätt illamående. Vill äta hamburgare hela tiden! Brösten växer och ömmar som tusan.

Nån mer här som blir tre eller fyra barnsförälder?

Kram till er alla
    Hej
    Jag väntar mitt tredje (pv första)
    Mina stora är 11 och snart 9 så jag undrar oxå vad det är jag ger mig in på med vaknätter, blöjbyten och allt där till. Och sen eftersom ålderskillnaden blir så stor så vet jag redan nu att jag vill ha två så att de får riktiga syskon (fast att de stora är riktiga så kommer de ju inte ha lika mkt gemensamt eftersom det skiljer så många år)
    Kommer ju inte ens ihåg hur det var att vara gravid eftersom det var så längesen men samtidgt så är det helt underbart.
    Ömma bröst är nog det enda jag har just nu, yrsel kommer och går samma som illamåendet.
    v6 (bf 6/1)
  • curiosa
    Majskorn skrev 2011-05-12 11:28:44 följande:
    haha vi har också ålderskillnad. Min man e 16 år äldre än mig och blir morfar vilken dag som helst (hans dotter har gått över BF en vecka idag) Hans dotter e 23 och hans son fyller 18 och bor med oss än sålänge....det blir riktigt stora halvsyskon...hoppas på en två efter denna lilla skrutt men min man har precis vant sig vid tanken på en bebis så det får vänta tills den kommit ut iaf
    Oj ja det var verkligen åldersskillnad n'r stora syster själv får barn .-)
    men härligt ändå.
  • curiosa
    ellabella04 skrev 2011-05-12 11:51:59 följande:
    Har fått tid till imorgon kl 9 men förhoppningarna är inte stora.
    Håller alla tummar och tår.
  • curiosa
    Sindie skrev 2011-05-12 13:38:59 följande:
    Usch, jag är jättesvullen. Ser ut som om jag bara lever på mc donalds.
    Jag med. Har även gått upp ett par kg redan..suck var ska det sluta?
    Med min stora gick jag upp 28,8kg (med min lilla har jag inga uppgifter på det och minns inte heller)
    Ser tom gravid ut redan!!
  • curiosa
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...
    Nej fy, vilka tråkigheter.
    Kramar till er.
  • curiosa
    pernillis skrev 2011-05-12 14:21:28 följande:
    Det drar också jättemycket i mina ljumskar. Det gör mig så orolig. Men jag hoppas verkligen det ska vara så. Är det fler än jag som kommit in i fällan; äh, jag är gravid så nu får jag unna mig vad jag vill? haha. jag är egentligen en sann lchf-are! 
    Japp och det har jag kört med varje graviditet därav + nästan 30kg första gången.
    Nu äter jag oxå det som faller mig in när jag vill. Dock blir +30 ganska extremt denna gången för jag väger 20kg som start!
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-05-12 15:01:57 följande:
    Vet precis hur du känner, smärtan går inte beskriva. Tror inte jag kommer våga titta på skärmen när det är dags för vårt ul.

Men hur trött och irriterad kan man vara. Vill bara gå hem från jobbet och lägga mig och böla. Irriterad på både kollegor och elever, mått små illa hela dagen och tror i mellanåt att jag måste kräkas.
    Men bara att bita ihop sista timmen :(
    Trött är jag med, behöver sova middag varje dag. Förstår inte hur jag skall kunna vara på min praktik som börjar nästa vecka utan att få sova mitt på dagen..
    Sen så är jag irriterad på allt, typ som att pv jobbar över istället för att komma hem till mig (fast att jag vet att han 100 gånger hellre kommer hem än jobbar över)....det är inet lätt :P
  • curiosa
    Pelioto skrev 2011-05-12 15:55:51 följande:
    Jag fick ett pluss igår =)
    GRATTIS :)
  • curiosa
    Pluttisen skrev 2011-05-12 16:09:45 följande:
    Ny här Solig 19 år & Blivande ung mamma.
    Hej på er alla glada föräldrar eller blivande föräldrar, hoppas ni alla har det bra.
    Jag fick ett + förra veckan när jag testade mig och nu är jag i v.5+6 Hjärta
    Hoppas att bebben vill stanna kvar så det inte blir missfall, man vet ju aldrig.
    Men i min släkt så är det väldigt få som fått just missfall och jag hoppas på att jag
    är en av dem, så jag slipper just den förlusten.

Är beräknad den 6 januari o^-^o
    Grattis och välkommen.
    Jag var 19 år när jag fick mitt första barn, han är nu 11 år :)
Svar på tråden Januaribebis 2012