• curiosa

Januaribebis 2012

mabuse skrev 2011-05-18 08:56:11 följande:
    Testade positivt idag så jag tänkte hänga på här i tråden!

Såg dock att det finns så mycket som fyra januaritrådar! Så om ingen har någon invändning, säger jag till de andra trådarna att vi kanske kan samlas här, roligt med alla på samma ställe!
    Det enda är att denna tråden är så stor och så många att man inte hinner varken läsa eller få några svar på det man skrivit. Det är nog därför det kommit till mer grupper tror jag.
  • curiosa

Jaha hemma från gyn och graviditeten har iafl gått framåt. v 6+1 kom de fram till (6+4 enl senaste mens) De såg hinnsäck, gulesäck och nått mer och ev ett hjärta men de kunde inte garantera att det var det så den ligger precis i nederkant och var inte det minsta samarbetsvillig alls.

Hon var dock nöjd med det de såg och varför jag blödigt kunde hon inte svara på.
    Skall tillbax den 24:e igen och se om det gått framåt eller stannat av.

• curiosa
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 11:42:15 följande:
    Tack tjejer!! {#emotions_dlg.flower} Härligt att ni också hänger kvar! Tråden blir bara större och större Cool

Caradan:  Det är otroligt påfrestande att bara vänta och inget veta.. styrkekramar till dig. Det är ju hoppfullt, barnmorskan var nöjd, o dom är ju så små våra guldklimpar, beroende på om den vill gömma sig lite, eller UL utrustning kan man se bättre/sämre.. Jag blödde ju också lite, men det kan vara fullkomligt normalt också!
    Ja visst är det det.
    Dock så vet jag inte om det är kört ändå. Tycker att jag tappat alla symptom idag oxå men iofs så brukar de komma och gå oxå men just nu letar man ju ännu mer efter dom.
    Tycker dock att det var konstigt att de inte kunde se ett hjärta nu i v 6+1 men jag får väl vänta tills nästa vecka och ser de inget då då är det ju kört.
  • curiosa
    pernillis skrev 2011-05-18 14:27:22 följande:
    Hej tjejer. Vill bara dela med mig lite upplevelser idag.

Fick reda på att jag var gravid för prick två veckor sedan och eftersom min mens varit strulig så hade jag ingen aning om hur långt gången jag var men tippade på att jag idag skulle vara runt sjunde veckan. Hade tid vid MVC halv tio i morse och jag och min sambo åkte ner tillsammans, fulla av förväntningar. Fick en otroligt otrevlig BM och det enda hon sa var att hon inte såg ett foster och att jag skulle få en tid om en vecka igen. Åh vad jag blev ledsen. Såna stora och starka känslor som trots allt växt dessa två veckor.

Men skam den som ger sig. Jag ringde privatkliniken istället och fick komma dit på en gång och han lugnade mig och sa att detta åtminstonde är en graviditet men en tidig sådan. Han tippade på femte veckan.

Nu känns allt jättebra men är samtidigt ledsen. Jag hade ju förväntat mig att jag var tre veckor längre gången än vad jag är så nu måste jag gå och vänta ut dessa hemska veckor med massa av risker betydligt längre än vad jag tidigare trott.

Fy fan vad det är viktigt att det finns kompetent personal på sådana ställen. Kommer aldrig mer besöka BM som jag var hos imorse. Aldrig mer! 
    Ja det är jätte jobbigt att vänta. Vi får hålla i hop fram tills det är dags så att man slipper sitta själv.
  • curiosa
    Someday skrev 2011-05-18 14:50:45 följande:
    Hej Caradan! Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Hade det så förra hösten. Kom in en måndag och fick veta att det troligen var ett MA men att de inte kunde säga något. Bara att jag absolut inte var i den veckan man trodde, att ev kunde det vara normalt men inte rätt vecka och så vidare. Åkte hem, hopp och förtvivlan om vart annat. Innerst inne visste jag att det var kört men kunde inte sluta hoppas ändå eftersom jag hade så mycket symtom. Åkte tillbaks veckan därpå, tisdag, och fick det bekräftat. Hela världen gick under kändes det som!! Det var ett MA.
    Men vet flera som haft det likadant då det i stället blivit bekräftat att det är normala graviditeter så de har fått friska barn. Sluta inte hoppas förräns det verkligen är kört. Det kan mycket väl vara en liten januaribebis som vill ut =)
    Har sovit nästan hela dagen sen vi kom hem.
    Inget ,mera blod ännu iafl så än lever hoppet. Blödde ganska krafitigt med båda mina stora så det är inte ovanligt för mig men såklart blir man ororlig.
  • curiosa
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 15:20:50 följande:
    Fick också den känslan plötsligt av att alla symptom var borta..hormonerna spökar.
    Håller tummarna för dig!!
    Tack :)
  • curiosa
    Amelie85 skrev 2011-05-18 18:16:45 följande:
    Oj vad ni är coola.. Vi har talat om för de närmsta vännerna och våra familjer.. och skulle helst vilja skriva ut de på facebook nu och gå med en tröja med trycket "bebis" på magen! Jag är löjligt glad och vill att ALLA ska veta det nu. Skrattande
    Jag är glad just nu att vi inte berättat för nån (ja min svägerska är den enda som vet) nu om det kanske inte går vägen.
    Men visst igår hade jag helst skrikit ut det överallt men allt ändras så snabbt helt utan förvarning.
  • curiosa
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-19 08:53:24 följande:
    Caradan :
    Jag var hos bm i tis och då gjorde hon ultraljud på mig eftersom ja blödde lite i fredags och hon kunde inte heller se någon 100% hjärtfrekvens... Blir ju så jävla nojig.. Ska tillbaka den 31/5!! Du är inte ensam, vi håller tummarna! Jag är i V5+3
    Igår var jag i v 6+4 (enl sista mens) och enligt vul 6+1 utan hjärtfrekvens (ja eller kanske nått men inte 100 säkert) Nästa tis ska jag tillbax igen då skall jag vara i v 7+0 (alt 7+4) och finns ingen hjärtfrekvens då så är det nog kört.

Håller massa tummar och tår för både dig och mig och alla andra med samma.
  • curiosa
    Someday skrev 2011-05-19 15:36:55 följande:

Förstår att det är en tuff väntan. Men det är på gränsen till för tidigt för att säga någonting. Vilket är oerhört frustrerande att höra! Jag vet! Jag hoppas innerligt att pyret växt tills nästa vecka, att ägget fäste lite sent och att du därför är i vecka 6+1 nu då och blir tillbaksflyttad några dygn! Ta det lugnt denna vecka och försök att njuta, vilket i of sig är lättare sagt än gjort! Ett tips är att du inte åker ensam på nästa tid i fall du skulle få ett negativt besked, även skönt att kunna glädjas tillsammans med någon om allt är bra =)
    Många styrkekramar...

Tack för de värmande orden :)
    Jag har pv med mig så det skall allt gå bra.
  • curiosa

första måste ha har nu kommit!
    Fruktcocktail, sån i burk med typ juice i! Har längtat som en tok sen igår och idag äntligen fick jag köpt det.
    Hoppas att denna craving är ett tecken på att allt står bra till i magen ändå

Svar på tråden Januaribebis 2012