Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Hej på er tjejer,
    här tycker jag tiden går väldigt sakta, skulle varit på VUL imorgon men jag kan verkligen inte komma ifrån jobbet så jag fick boka om till på måndag, hoppas att allt kommer se bra ut såklart, jag ska gå själv eftersom sambon jobbar. Självklart skulle det vara jättejobbigt att vara själv om något är fel, kanske tar med en kompis eller så..

Idag har jag haft mycket mer molvärk, jag hoppas att det är som det ska, till och från tycker jag att jag har haft svårt att andas in djupt men jag hoppas det går över imorgon.

Ha en bra kväll!

• Frökenolson
    cabrera skrev 2011-05-17 10:42:19 följande:
    Inatt har jag vaknat pga illamående 4 ggr... hemskt :( Nån mer som har upplevt det ?
    same here... sov jättedåligt inatt så jag kunde inte jobba långpass idag som jag skulle.. nu är det dags att sova en stund..
  • Frökenolson

Hej tjejer,
    har haft en lång jobbvecka och är jättetrött, igår var det mycket stress på jobbet och jag kände att det inte var bra för bebisen. Jag tycker inte jag känner lika mycket symptom längre, vet inte om det är så kanske är innbillning.
    Ska på VUL imorgon och känner att jag börjar bli riktigt nervös, kanske inte allt står rätt till denna gången heller..?
    Försöker tänka positivt för det mesta, mamma erbjöd sej att följa med då jag inte vill gå ensam om något är fel..
    Håll tummarna för mej imorgon, är veckan 7+5 hoppas de säger samma sak..

• Frökenolson

ett tickande hjärta på VUL idag, är jätteglad.
    Nu ska jag försöka slappna av lite och njuta av att vara gravid..Hjärta

• Frökenolson

Läste om någon i tråden som ville äta husmanskost, jag är också mycket för det just nu, främst potatis till eller bara potatis =), vilket jag inte brukar äta särskillt mycket. Gärna pasta också, rent med ketchup, vilket jag inte heller brukar äta...
    Sen gillar jag också surt, godis, äpplen, juice, rabarber m.m.

Magen min den växer och allt känns bra, skall till BM igen på fredag för provtagning..
    Följer tråden till och från, det är så jobbigt att läsa om missfall..  Tänker på er!

Hoppas ni haft en bra helg tjejer!

• Frökenolson

Hej på er,
    Jag har varit på mitt andra besök hos BM idag och tagit lite prover, jag går in i v.11 imorgon, spännande spännande, vill bara att tiden ska hoppa fram några veckor.. Kommer nog kunna andas ut mer efter v.13.

Idag har jag städa i min lilla pysselstuga på gården och tänkte komma igång med lite kul pyssel till bebisen.

Jag har tänkt göra:

Ett lapptäcke, ganska tjockt att ha på golvet inne då vi har ganska kalla golv..
    Bokstäver i tyg som det står BEBIS.

Mer ideér mottages tacksamt!

Sen känner jag mej själv såppas att jag vet att snart kommer jag in i min jullängtan och kommer då vilja börja göra julkort.. SÅ det var lika bra att ha städat och plockat i ordning allt redan nu Skrattande

Jag börja känna att jag mår väldigt bra, tröttheten börjar släppa, iallafall den sjukliga tröttheten.
    Jag börjar äta mer normalt igen, men känner mej ändå gravid, brösten är inte som fotbollar längre men ömmar lite lagom och jag har ont i bröstvårtorna.
    BM sa att symptom kommer och går, de brukar minska i v.11-13 för att kroppen vant sej vid alla hormoner..

Nästa träff med BM är inte förns i v.20, 24. Känns ju jättelänge, men det är klart, det är inte så mycket de gör just nu.. Ska  ringa och boka UL själv när jag är i v.15 och då trodde hon jag fick komma in i v.17-18. Det är ju faktiskt bara 6-7 veckor kvar, det är ju inte så länge egentligen.. Nu vill jag att sommaren ska vara varm och härlig och snart över så hösten kommer och vi blir ordentligt tjocka om våra magar Tungan ute

Ha en härlig dag tjejer!

• Frökenolson
    minneli skrev 2011-06-07 14:44:10 följande:

Idag går jag in i vecka 11! Jag är inte lika trött och har tillochmed haft svårt att somna på kvällarna...skräll! Funderar på om jag ska berätta nästa vecka då går in i v.12 istället för 13, är så jobbigt på jobbet när det ska planeras hit och dit inför hösten och jag inte kan säga ngt.. Men helst vill jag ju vänta.. men så får jag dåligt samvete.

Det var någon som frågade om lukter och jag är jättekänslig mot lukter nu. Katternas burkmat luktar ju...inte mumma direkt.. och det är inte så kul att byta blöjor på jobbet och jag jobbar på en småbarnsavd. Andra lukter jag inte tål nu är ägg och att öppna kylskåpet är äckligt!

Härligt då är vi ju nästan samma, har du bf 2/1 då eller?
    Ang. lukter så håller jag med dej, kylskåpet luktar apa(kanske finns en där inne??)
    Ägg luktar som någon skitit ner sej, matlagning överhuvudtaget är inget kul.
    Jag jobbar med mat och tycker det är jobbigt att stå vid spisen för jag blir illamående av alla dofter..
    Speciellt vår skaldjurssoppa på jobbet och vår pepparsås, vilket jag annars älskar.. Usch och blä..

Tur tjejerna på jobbet vet och har stor förståelse för hur jag mår..
  • Frökenolson
    anmaelli skrev 2011-06-07 17:33:08 följande:
    Hejsan,
    Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.

Jag mår illa och är supertrött...  men idag känns det helt ok :)

Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
    härligt att du fick se de små liven, kul med två! Bebisar växer ju olika, den växer nog till sej!
    Stort grattis!
  • Frökenolson
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-08 18:14:54 följande:
    Hej!

Jag hänger på er här. Är gravid för tredje gången, har haft två utomkvedshavandeskap och är nu äntligen gravid på rätt ställe. Är i vecka 7 och och mår skit rent ut sagt. Är vansinnigt trött, mår konstant illa och magen krånglar. Men vad gör väl det. Glad Efter två utomkveds tar man nästan vad som helst när man äntligen är gravid "på riktigt".
    grattis, härligt att höra att det sitter på rätt ställe!
Svar på tråden Januaribebis 2012