Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Man kan ju undra vad det beror på/vad det är...
    Känns ju inget roligt..

• Frökenolson
    Jämthund skrev 2011-08-08 22:22:47 följande:
    På tal om att må dåligt och kräkas. Skulle ta min järntablett idag på morgonen tillsammans med lite vanligt kranvatten vilket jag fullkomligt hatar att dricka.. Ungefär i samma veva som jag svalde tabletten höll den på att komma upp igen. Först rätt i diskhon. Reste på mig, öppnade kylskåpet... Han precis stänga och få handen över munnen men det sprutade mellan fingrarna när jag kaskadkräktes på kylskåpsdörr samt frysdörren, halva golvet, hallen och toalettgolvet och slutligen i toastolen. Ursäkta dem ingående detaljerna. Känner mig lite som en annan person just nu. Känslig, gråtfärdig... Ja, jag vet inte allt.
    fy, lagom kul att torka upp sen också när man redan mår illa, jag har börjat med järntabletter nu för några dagar sedan, min kropp tycker inte om dem, men jag hoppas de gör gott för bebisen annars slutar jag nog att ta dem, men jag skall ge det någon månad och se hur jag mår.. Ny sort denna gången.
  • Frökenolson
    Empa86 skrev 2011-08-09 05:39:58 följande:
    Någon annan som är klarvaken och superhungrig vid halv fem på morgonen?Flört
    Jag brukar gå upp vid 5 när jag jobbar, och även nu när jag är ledig några dagar vaknar jag och är hungrig, går gärna upp med och börjar min dag =)
    Men idag sov jag till strax innan 8 magen känns supertom eftersom jag fick upp allt igår, så nu ska jag gå ner och äta massa hälsofil..

Nu på morgonen känner jag tydligt att livmodern går precis till naveln om inte lite ovanför, men inga sparkar denna morgon heller... Varför kan inte lite göra sej till känna varje dag redan NU, ja ja, bara att vänta!

MINELLI: Kommer tänka på dej hela dagen, hör av dej!
    Kram
  • Frökenolson
    Skåne85 skrev 2011-08-09 06:03:52 följande:
    Frökenolson: jag åt/äter Niferex, min mage diggar dom inte heller, blir sten hård så jag slutade med dom ett tag men fick order av min bm att börja med dom igen så det är väl bara att kämpa o äta en massa Afil till ;)
    det är dem jag äter med, heja Fil! =)
  • Frökenolson
    LillaJag89 skrev 2011-08-09 08:29:32 följande:
    Hallå allihopa!

Nu har jag följt er i "smyg" i en evighet känns det som. Men på grund av nyfikna människor och att vi inte talat om grav till nån förran igår vid RUL har jag inte vågat skriva :P

Har en dotter född 4 januari 2009 (var berääknad 10/1)
    Och väntar nu enligt rul en liten son beräknad även han den 10/1. Läskigt värre.

Bor utanför västerås på landet.. Finns de många västeråsare här?
    Välkommen,
    Grattis till liten i magen!
  • Frökenolson
    Moniqe1979 skrev 2011-08-09 08:35:19 följande:
    funkar det med fil för att få magen i balans igen? provade både niferex hemofer och någon annan tablett som hette nått på D men inget funkade sisst jag var gravid blev till att äta blodpudding med apelsin joiice till minst en gång i veckan *blä* men funkade. borde börjat med tabletter även denna gång men har lixom inte kunnat komma mig för att börja magen är ju kass som det är.  funderar där över filen men mjölk produkter skall ju vara hämmande för järnupptaget så känns ändå sisådär..

Minelli både mina och makens tankar går till er idag, håller tummarna!
    Niferex är ju över rekomenderat dagligt intag så det ska inte vara några problem, jag sväljer inte tabletten med fil utan äter det under dagen, har börjat att ta tablett på kvällen när jag lägger mej.
    Tar än så länge bara varannan dag, annars kommer magen verkligen ínte palla...
  • Frökenolson
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Tråkigt att höra Minneli, beklagar verkligen.
    Skönt ändå att du känner att du vill försöka igen så snart du orkar och känner dej "okej".
    Det är klart det måste vara ett mardrömsscenario att du måste föda ut ert barn.

Kika in i tråden ibalnd om du orkar, låt oss veta hur du mår och sen när ni börjar försöka igen är det säkerligen fler än jag som vill veta det..

Bamsekram!
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-08-10 10:53:45 följande:
    Japp, jag är hela två år yngre än dig :P
    Sen finns det ju många som inte presenterat sig som säkert är lite äldre (hoppas jag!)
    Det var väl det största problemet jag hade när jag fick reda på denna graviditet, att jag var så gammal. Mina stora barn hinner ju bli 10 och 12 innan denna kommer...
    Gammal, 31 är väl inte gammalt. läste igenom pres tråd jag med. Tänk att vi är nästan lika gamla och du har barn som är 10-12 år. Vilken skillnad det kan vara.
    Syrran min är född -78, hennes äldsta är 16år. helt otroligt hur olika det kan vara =)

Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-10 11:04:26 följande:
    Min bebis har en storebror som är 18 och en storasyster som är 23 som dessutom blev mamma i maj så bebis kommer även vara en yngre morbror/moster än sitt systerbarn =) All cred till min man som vågar börja om när hans yngsta äntligen var på väg att flyga ur boet kanske smällar man får ta när man gifter sig med yngre tjejer med stark vilja och skinn på näsan hihihihi

he he, precis.

Mellan mej och min äldsta syster är det 19 år, hon har en son som är 6 månader äldre än mej, folk brukar ha svårt att förstå att jag är hans moster ;)

• Frökenolson
    cabrera skrev 2011-08-10 13:49:53 följande:
    Har varit på rul idag och allt såg bra ut.. Flyttade mej från 11 januari till 14e och det blir en flicka 

Grattis till den lilla tjej!
Svar på tråden Januaribebis 2012