Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-15 16:15:48 följande:
    Gick sådär hos läkaren..

Hon kunde inte säga nåt alls! Fostret fanns kvar iaf, men hon var inte säker på att det hade växt och hon trodde hon såg hjärtat, men var inte säker..

Känns nästan jobbigare nu än innan. Jag får helt enkelt vänta fyra veckor till ul. Om mf inte kommer tidigare.
    men va fan, vadå inte kunde se då får hon väl kolla nogrannare, här har du åkt 25 mil för att må ännu sämre..
    Men om hon trodde hon såg ett hjärta finns det ju hopp.
    Kunde hon inte höra hjärtat heller?
    Är nästa UL på samma ställe?
    styrkekramar till dej
  • Frökenolson
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    jobbigt för dej/er, det är klart det kan vara påfrestande när ni kanske inte känner varandra så väl egentligen.
    Hoppas det löser sej för er, kram
  • Frökenolson
    Astrogirl skrev 2011-06-16 08:12:53 följande:
    Är det någon som fått resultatet "pojke" enligt den kinesiska kalendern i år? Jag fick också flicka när jag testade. Väldigt många töser blir det i så fall i januari. Glad
    jag ska ha en pojke enligt den..
  • Frökenolson
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
    Ja, jag har carving, på mat över lag men speciellt; Kolhydrater, Pasta, ris, cous-cous, lasagne, spagetti och köttfärssås, igår blev jag så sugen på korv stroganoff, fasiken va gott det blev...

Ibörjan av grav hade jag dille på surt(sura nappar, rabarber, gröns äpplen)

Men nu verkar det mest vara mat som gäller, äter mer regelbundet än vanligt och mer mat över lag, skulle säga att jag äter som jag borde gjort de senaste 5 åren men som jag inte gjort. Tror det är därför jag gått upp mycket i vikt tidigt...
  • Frökenolson
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 16:26:10 följande:
    Hejsan alla.

Ser att jag missat den här tråden..
    Tänkte hoppa in här och hålla er sällskap.. =)

Jag är väntar nu barn nummer tre. Och den här resan får jag dock göra själv. Eller ja i sällskap av mina barn, min mor och mina kära vänner. Så det kommer bli en liten utmaning men jag känner att jag valt rätt. 

Jag började misstänka bebis när jag  förra veckan fick större ömmande bröst, var väldigt trött, pissade alldeles för mycket och måde illa, men som vanligt tänker man väl ne då jag bara inbillar mig. Polletten trillade väl ner ordentligt när jag i Onsdags (12 dagar sen) mådde så illa att jag kräktes. Så testet behövde inte länge på sig svaret kom direkt.

Så nu har man en spännande tid framför sig.
    Grattis!!
  • Frökenolson
    Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

fy vad tråkigt, stor kram från en som vet hur det känns...
  • Frökenolson
    Sessan4 skrev 2011-06-20 20:14:34 följande:
    Som jag misstänkte.. Livmodern va tom, allt är ute.. jättetråkigt samtidigt som det va skönt o få besked, nu vill jag kunna släppa det och gå vidare!

LYCKA TILL nu alla ni andra, håller tummarna för er Hjärta
    Lämnar den här tråden nu! kram
    kramar till er!
  • Frökenolson

Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?

• Frökenolson
    minneli skrev 2011-06-21 17:44:36 följande:
    Nu ska jag fira vecka 13 med att hämta mammakläderna från förrådet! =)

härligt, jag går in i v.13 imorgon, har dock inga mammakläder hemma, bara sånna man kan ha över byxorna när trjöjan bli för kort, vet inte vad det heter, bellybelt eller nåt kanske??

Men jag har mycket baggy kläder och långa tröjor så det går bra än så länge..

• Frökenolson
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 17:13:22 följande:

min foglossning har varat hela grav och även ett bra tag efter förlossningen. men då har jag haft det riktigt illa och gått på kryckor från vecka 16. inte kunnat klä på mig på underkroppen eller lyfta eller så.

och denna gången började det omgående och blir bara värre för varje vecka. hoppas kunna gå utan kryckor så länge som möjligt.

låter inget kul, vet att syrran hade så sin sista grav.
    Jag fick ont i vänster ljumske förra gången, och det försvann aldrig efter missfallet. även om det blev lite bättre..
    Jag har tänkt jobba november ut så jag hoppas innerligt att det inte blir så illa som för dej.. och givetvis att du inte får lika illa denna gången..
Svar på tråden Januaribebis 2012