Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
Ja, jag har carving, på mat över lag men speciellt; Kolhydrater, Pasta, ris, cous-cous, lasagne, spagetti och köttfärssås, igår blev jag så sugen på korv stroganoff, fasiken va gott det blev...
Ibörjan av grav hade jag dille på surt(sura nappar, rabarber, gröns äpplen)
Men nu verkar det mest vara mat som gäller, äter mer regelbundet än vanligt och mer mat över lag, skulle säga att jag äter som jag borde gjort de senaste 5 åren men som jag inte gjort. Tror det är därför jag gått upp mycket i vikt tidigt...