Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2011-07-13 08:32:05 följande:
    Urk, är det någon som har erfarehet av migrän under graviditeten? I natt när jag skulle sova fick jag ont i huvudet, inte svinont utan mer "tryckande" värk. Halva ansiktet domnade bort, jag blev supersnurrig, såg blixtar och behövde kräkas. Kan det vara migrä på g?
    jag har väldigt ont i huvudet till och från, igår var det riktigt jobbig. Har haft migrän innan grav. men har hitintills sluppit det, tack och lov.

Igår kunde jag nästa inte göra något på hela dagen, det började strax efter tolv tiden, det gick aldrig bort, lade mej tidigt och vaknade imorse och det känns bättre, det känns som det skulle kunna komma ikväll igen men man får väl se..
    Hoppas du mår bättre snart!

Personalkväll idag på jobbet, vi ska ut och lyssna på stefan andersson, käka gott och umgås, härligt!
  • Frökenolson

Hej tjejer,

Många frågor att svara på idag,

Viktuppgång: Från inskrivning 3kg, från sista mens 7-8kg.... Tycker har stabiliserat sej lite, tack och lov!

Jag smörjer mej inte, men har nog tänkt att göra det även om jag också hört att det är hormonellt betingat..

Brösten: Jag hade förra veckan sjukt ont inne i brösten, bakom bröstvårtan, som att det skar, jag tror det har med att mjölken börjar komma igång. Jag kan knappt längre ligga på mage och det har jag kunnat hela tiden, men nu känns det som brösten skall spricka...

Jag mår bra, men vill så gärna känna något, ordentligt, hur bebisen rör sej eller sparkar... Någon som känner tydligt redan?

• Frökenolson
    Vesslan skrev 2011-07-20 09:52:58 följande:
    Hej på er!

Jag är av sortens gravida som dagligen läser tråden men som nästan aldrig skriver.  Troligen för att jag sällan anser att jag har något vettigt att skriva. MEN nu måste jag. Har läst igenom och ser att det är många som fått sett sina små, även jag har gjort det i v 8, v 13 och ska sedan in på rul 3/8 efter det kanske det blir fler men det vet jag inte än.  Så roligt.

Jag har ändå något som jag själv tycker är ett JÄTTE problem. Jag har inte ätit annorlunda men har inte rört mig så mkt som innan. Orsaken är att jag är så fruktansvärt trött och är illamående en eller flera gånger per dag. Det är dock inte så att jag måste spy men det ligger i magen. FY. Problemet är ju att jag gått upp enligt mig en j-a massa i vikt redan. Håll i er men jag gick upp ca 10 kg de första 13 veckorna och nu är jag i vecka 17 ( 16+1) och jaaaaa nu har jag gått upp mer.  Så mammabyxor...... Ja det har jag använt lääääänge.

Det mesta av vikten sitter över rumpan och på låren, magen finns och man ser klart att jag är gravid men resten gillar jag INTE.

Sådär nu har jag fått ur mig lite. Kanske inte så kul för er att läsa men jag har fått ur mig en det. Blir tyvärr bara ledsen när jag tänker på det. Vill ju inte gå upp mer än nödvändigt men så är det. Kan ju inte leva på frukt varje dag. Har ännu inte något speciellt jag är sugen på eller så. Äter inte mkt onyttigt men vikten går ändå uppåt i rask takt...
    Snyft, detta gör att jag känner mig sjuk istället för gravid många dagar.
    Jag har också gått upp mycket, men hoppas att det avstannar lite nu, det har det gjort de senaste veckorna. Jag använder också mammakläder och stora baggy byxor som jag hade innan. Det finns väldigt mycket kläder i garderoben som jag inte kan ha alls längre..

Precis som dej har jag gått upp mycket på rumpa och lår, magen såklart men det är mest svullen så inte så mycket fett där tror jag. Däremot brösten har jag gått upp massa..
    Men jag tror man får bara motivera sej att det är för bebisens skull och ta tag i det sen efteråt när man orkar.
    Jag hoppas ju kunna amma och på så sätt, förlora en hel del. Men också när våren kommer gå ut på långa promenader med liten..
  • Frökenolson
    GoodEnough mom skrev 2011-07-20 16:41:17 följande:
    Hej alla och grattis till graviditeten :) Är ny här på forumet men är också beräknad att få en januaribebis :) Är i vecka 15+2 och väntar andra barnet. Har en underbar dotter på 5 år. Orkar inte läsa igenom hela tråden, då det är jättemycket utan hoppas bara på att kunna glida in lite snyggt ;)

Hur mår ni alla? Har magen börjat växa än och har ni kännt sparkar än? Är nyfiken och känner det som om det är första gången som jag är gravid (Det är ju 6 år sedan sist). Lika nojjig om inte mer, någon annan som känner så?
    Är det någon här som genomgått en vaginal förlossning efter kjejsarsnitt? Är intresserad av era erfarenheter kring detta, då planen för mig denna gången är vaginal förlossning.

Måste ju vara några stycken som snart ska på ultraljud? 3,5 vecka kvar för mig och jag tycker tiden går långsamt.. hihi. Man vill ju veta att allt är bra med bebis. Annars har barnmorskan talat om att jag lider av kraftigt illamående och givit mig lergigan comp som funkar endel iallafall men ändå resulterat i viktnedgång istället för uppgång. Magen syns lite nu vilket känns mysigt :) Har kännt lite fladder i magen men ingen ordentlig spark.

Kram på er alla 
    Hej och välkommen till tråden!
    Magen växer, inga sparkar ännu, första barnet för mej, BF 3/1 ska på RUL nästa fredag, längtar som en toka =)
  • Frökenolson
    minjalin skrev 2011-07-20 17:19:34 följande:
    Idag kände jag bebisen 2 gånger. 2 små fjäderlätta buffar inifrån. Nu var jag i alla fall säker på att det inte var tarmrörelser. Har känt lite fladder också ett tag. Åh, snart börjar dom mysiga sparkarna på riktigt ^^ är v 15+0 idag.
    KUL!!!
  • Frökenolson
    partouze skrev 2011-07-22 17:53:36 följande:
    Usch någon som följer tragedierna i Oslo?
    Ja, usch va hemsk..
  • Frökenolson

Igpr kväll ca en timma efter jag somnat, vaknade jag av att jag kände bebisen. En helt otrolig känsla, blev så himla glad. Kändes som massa snabba stomp ut mot magen, myskon men underbar känsla. mera mera mera!!!

• Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-07-23 21:08:32 följande:
    nu har även jag känt livs tecken från bebis för första gången, känns sjukt bra
    va roligt, visst ska vi ha ganska nära varandra, för mej vi snacka om det i jultråden ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012