Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

någon mer som börjat få svårt att somna på kvällarna och om man vakna på natten igen..?
    Har aldrig haft det problemet, brukar sova som en stock annars..

• Frökenolson

Välkomna till er nya och grattis!

Sen grattis till alla som fått se ett litet vinkande pyre på VUL/UL.

Jag är så otroligt sugen på att få höra hjärtljuden. Har en kompis som har angelsound, så jag funderar på att prova det. Men så tänker jag, tänk om jag inte hittar hjärtljuden och blir orolig och får vänta till RUL...
    Men det är ju egentligen inte så länge kvar (29/7) känner som en evighet men det är det ju inte ;)

• Frökenolson

jag har redan handlat lite kläder, kommer shoppa loss efter rul sen.
    Var mest köpsugen i början, när jag väl fick köpt lite så lade sej det värsta suget..

Dock funderar jag mycket och kollar runt på vad vi verkligen behöver, vilken säng jag vill ha, vilken typ av barnvagn e.t.c Har köpt lite flanelltyger så jag kan sy lite filtar och påslakan m.m.

längtar till hösten så otroligt, då brukar pysselinspirationen infinna sej mera, tänk vad man kan förbereda och greja inför bebbens ankomst =)

• Frökenolson
    zatori skrev 2011-07-09 09:44:55 följande:

Den ser iaf väldigt fräsch ut! Till och med däcken ser fina ut tycker jag! :)
    Jättefin, kan med tänkte mej en sådan, tack för tipset. Googlade lite och såg att den fanns med hårdlift? vet inte om det heterså men det vill jag nog ha.
    Kul att du hittat den, den är nog en av de få "nya" vagnar jag kan tänka mej, måste vara roligt att äntligen börjat med shoppandet på riktigt? =)
  • Frökenolson

Är det någon i tråden gjort RUL på Näl?
    Är lite nyfiken på hur bra maskiner de har och hur tydligt man ser det lilla underverket =)

Jag har gått in i en ny period av trötthet, har dock svårt att sova på nätterna, främst att somna, givetvis att somna om efter kissepausen på natten...

• Frökenolson
    curiosa skrev 2011-07-09 21:32:01 följande:
    Jag har inte gjort RUL ännu (gör det den 3 augusti) men jag har gjort 3 vul än så länge.
    Om maskinerna är moderna eller ej vågar jag inte svara på men de såg vad de ville se iafl.

Bor du i närheten?
    Jag gjorde 2 vul där när jag fick missfall, men jag var nyfiken på hur mycket man såg senare ;)
    Ja ja det är väl bara att vänta och se för oss =)

Jag bor i färgelanda kommun men mitt ute på vischan..
    Vart bor du?
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-07-12 17:50:08 följande:
    var på inskrivning idag....o de var mycket nytt från mina 2 tidigare barn!
    ul är flyttat för vår del från danderyd till odenplan!!!!! ännu längre att åka....sen måste jag till karolinska för nån spruta eller behandling om jag o fostret har olika blodgrupp....jag o mina tidigare barn har olika blodgrupper men då fick jag sprutorna direkt efter förlossningen
    annars såg alla värden bra ut, måste även gå på extra kontroll pga tidigare havandeskapsförgiftning  

dom får inte lyssna efter hjärtljud då deras maskiner inte är godkända för så små foster, får hålla mig till ul för att se ett livstecken....men min bm flyttade fram mig till 1 jan!!!! så de e bara vänta på kallelsen o se när de blir tajm  
    1/1 vilken grej =)
    Önskar man kunde veta när den lille dimper ner.. men det är väl en tjusning det med, att inte veta..
    Jobbigt att flänga fram och tillbaka, jag hoppas jag bara behöver åk till bm en mil hemmifrån och sen till näl för RUL och förlossning. Har ca 30 minuter dit, kan gå fortare, men i januariväglag får man ju ta det lugnt!
  • Frökenolson
    MaHo89 skrev 2011-07-12 18:11:47 följande:
    Hej tjejer. Vet inte om ni kommer ihåg mig :P
    Men vi var ju på ultraljud och fick veta att det var stor nackspalt på bebisen. Var till Umeå och gjorde kub och nupp test. Sen moderkaksprov.... Fick veta svaret idag iaf.. Och det såg bra ut :))
    Är så sjukt glad :)
    Hoppas det är bra med alla här :)
    grattis till er, skönt att veta hur det än hade varit. Men självklart jätteskönt att allt såg bra ut!!
  • Frökenolson
    Syoss skrev 2011-07-12 22:38:52 följande:

MaHo89 - Härligt med bra resultat! :)

Imorrn går jag in i v.14! Längtar tills jag kan känna bebben i magen :) Imorrn ska jag och sambon ut och åka lite, jag blev ju faster för en vecka sen så vi ska åka och hälsa på min bror och hans familj :)
    Vi har varit och skrivit på papper nu ikväll för ett hus som vi budat på! En mysig enplansvilla nära vattnet i ett bra område. Vi får tillträde första september. Mycket spännande som händer nu :)

kul med hus! grattis, tänk vad mycket du kommer greja med inför bebis hela hösten i det nya huset :)
Svar på tråden Januaribebis 2012