Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-06-21 18:45:22 följande:

nej det är ingen höjdare. men det är dom värda dom små. och har ju haft turen med lätta förlossningar iaf

Tack nej det hoppas jag att du slipper du får försöka vara snäll mot fogarna redan nu så kanske det håller sig någorlunda. skaffa bälte itid och så

är ju vissa rörelser som är riktiga no no när man har foglossning.

inte vrida bäckenet, inte kliva mer än axelbrett,

sen ska man belasta båda benen jämt. och gå som ett barn itrappen.

dammsugning och diskmaskin är inget bra alls.

Lycka till

tack för tips!
  • Frökenolson
    Roewell skrev 2011-06-21 22:34:16 följande:

Hej alla igen. Har inte varit så sjukligt aktiv här inne men har läst och följt er andra.

Måste dela med mig av vad som hände tidigare under kvällen.
    Jag satt på toaletten när jag kände buff buff, de rör sig i magen. Inte gaser utan något helt annat, två korta små popcorn smällar skulle jag vilja beskriva det som ;) Jag slängde mig på telefon och ringde bästisen för att höra om de kunde vara bebis. Hon sa ja absolut så ja antar att de var det även om de är väldigt tidigt (v.13). vad tror ni?

Tänkte även slänga in en bild på magen och kan tillägga att mina vanliga kläder INTE passar längre..

kul att du känner bebis!! jag har också känt något, vet inte vad, nu hoppas jag på mer aktivitet snart!
  • Frökenolson

Äntligen v.13(12+0)
    Har gått upp ytterligare ett kilo, fattar inte hur detta ska sluta. Jag tycker inte jag äter så mycket mer än mat, och då ganska bra mat, visst jag kunde äta mer sallad och så men ändå...
    Ha en unerbar dag tjejer!

• Frökenolson
    roxylady skrev 2011-06-22 09:22:00 följande:
    Är det bara jag som snurrar runt på natten och sover så sjukt oroligt??
    nej, jag sover också oroligt till och från, mycket drömmar..
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-06-29 10:58:12 följande:
    usch är det bara jag som mår som en prinsessa? har inte mått ens lite illa på hela tiden :/ lite ont i ryggen och molande som kommer och går, extremt trött och ömma bröst men inget som egentligen stör mig...blir orolig att min lilla skrutt kanske inte mår bra :(
    Jag mår också väldigt bra, har bokat tid för RUL idag, det blir den 29/7, vad jag längtar!
    Jag har lite yrsel ibland, och lite molande värk, har de sista dagarna haft väldigt ont innanför bröstvårtorna, brösten fortsätter växa och magen lika så. Men precis som du skriver så mår jag jättebra, man skall nog bara njuta av det så länge det varar!
    Nu ska jag gå och slänga mej vid sjön, vara på skara sommarland igår i värmen, det var skönt. Brände axlarna dock så jag får sola dem försiktigt idag ;)

Ha en skön dag i solen, drick mycket vatten!
  • Frökenolson
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Tänker på dej Liiv, du har ju trott att det varit så ganska länge. Fattar inte att det ska dröja tills så sent i grav. Allt känns så mycket värre då tycker jag, stor kram till dej.
    Hör gärna av dej i tråden igen nästa gång det blir er tur, blir säkert snart, håller tummarna för er!
  • Frökenolson
    Syoss skrev 2011-07-04 12:31:39 följande:
    Jag blev faster för en timme sen! :D En underbar liten brorson. Han var beräknad den 13:e men vattnet gick i går morse, så alla blev lite tagna på sängen :P
    Dock bor min bror och hans sambo långt från oss så vi kommer inte ses så ofta. Men jag och sambon har semester denna och nästa vecka. Så orkar min bror med ett besök så ska vi hälsa på dom :)
    Åh va jag längtar till min egen bebbe tittar ut! :)
    grattis faster!
  • Frökenolson
    MaHo89 skrev 2011-07-04 16:54:35 följande:
    hej tjejer.
    Var på VUL idag, där inne var ett barn i vecka 11+6 (trodde att det var 11+4 idag).
    Hjärtat slog och barnet sprattlade omkring och verkade busig.
    Sen sa läkaren att hon upptäckt något som hon ville prata om.
    Det fanns tydligen en vätskeansamling i nacken, detta kan innebära att barnet har Downs Syndrom eller någon annan kromosomavvikelse, det behöver inte vara så heller så vi de ska göra KUB och NUPP-test nu för att fastställa vad felet är. Vi är just nu chockade, trodde inte sånt här kunde hända när man är så ung. Men, tydligen..

Ni ser väl om jag återvänder till tråden senare men innan torsdag vet jag inget mer än detta.
    Det är säker ingen fara med er lilla bebis, men det är ju bra att det tar det på allvar och kollar upp det.
    Det sätter ju självklart fart på era tankar om hur ni vill göra, gör nupp om ni vill och prata mycket med nära och kära samt läkaren såklart. Håller tummarna för er! Kram
  • Frökenolson
    RaraS skrev 2011-07-05 17:39:37 följande:
    Hej! Jag har inte skrivit så mycket för jag har inte mått så bra...men i söndags gick jag in i vecka 13 och åkte till släkten i sommarstugan och blev offer för undersökande blickar. Jag sa till moster att jag nog bara har lågt blodtryck för det snurrar ibland. Klart,vad gör moster då(hon är distriktsköterska), hon hämtade utrustning i bilen och jag hade 90/60...inte konstigt jag snurrar omkring hela dagarna. Någon annan som har erfarenhet av lågt blodtryck... Har läst att blodtrycket fortsätter sjunka till v 20. Hemska tanke...kan ju inte räkna med att bli bättre på 2 månader till...man blir ju jäkla less på att inte orka något och fasar att komma tillbaka till jobbet om två veckor...
    mitt blodtryck går upp och ner, känner mej ganska yr vissa dagar. Det brukar hjälpa till att bli redigt förbannad så går det upp igen =) (skämt och sido, det hjälpte mej en gång...)
  • Frökenolson

Idag har jag köpt de första mammakläderna, två par byxor och en topp. Känns skönt att kunna ha byxor som är bekväma..

Svar på tråden Januaribebis 2012