Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Jamirl skrev 2011-07-25 16:36:59 följande:
    Hur går det med namntänkadandet för er? Jag längtar tills om 2 veckor då vi förmodligen vet vad det är för någon i magen, då kan man rensa bort lite namn...vi har Maggi till en flicka och min favorit till pojkenamn är Emmet men mannen vill inte det sådär värst...Beppe är vi lite överrens om Syskonen heter Jonna och Abbe.
    Abbe, så fint! det kallar jag bebisen i magen kanske får han heta det när den kommer ut.
    Beppe passade ju bra till de andra två!
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-07-25 17:05:24 följande:

Ames: Alfons är jättefint!

Frökenolson: Åh va kul !!! Abbe va mitt favvonamn som 15-åring, från madicken. Kul att du tycker Beppe e fint, många tycker nog det är konstigt Har inte vant mig själv än

Abbe i madicken är så mysig!
  • Frökenolson
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-25 17:18:05 följande:
    Jessus vad ni skriver=)

Sitter på jobbet och har tråkigt, har dock bara 2h kvar.

I helgen var vi till Mumindalen, underbart, tills det började spöregna, åska o blixtra Barnen blev rädda, men så fort vi kom till bilen så var det lugnt igen o alla somna på 2 röda:)

På lördag ska maken och jag ut med 2 goda vänner på musikfestivalen som är i stan, vi ska äta 3 rätters + kika/lyssna på Swingfly och Patrik Isaksson. Första natten vi är utan barn på x antal månader, skönt!

Jag hoppas att vi har en liten tjej på g, men tror att jag inte kommer att få fler tjejer. Har 1 flicka och 2 pojkar, så det blir säkert en pojke till nu:) Hoppas kan man alltid, men blir nog glad vilket som:)

Mage ligger jag nog på emellanåt, inte såååå bekvämt, men en stund funkar det. Är i v.17+6 idag = bf 26.12 enligt senaste ul, inbillar mig att jag kommer att få i januari iaf, så blir kvar i tråden. Hoppas det är okej!?!?

va konstigt, jag är 16+5 och är beräknad till 3/1 enligt mej själv ;) 4 dagar längre gången enligt BM beräknad 30/12 enligt henne...
    Ska ju på UL på fredag, hoppas de säger januari även om det inte skulle bli så, för att hålla gubben lugnt =)

• Frökenolson
    roxylady skrev 2011-07-26 22:15:04 följande:
    Ja jag mår heller inte illa heller längre. Hade tur som bara hade det dagarna i ända i två veckor. Men samma här gällande grilllukten.. så fort den kommer mår jag illa. Inte som att jag skulle kräkas.. men tillräckligt för att må dåligt..
    Hoppas det går över.. iofs är ju sommaren snart över.. men ändå! Det var speciellt jobbigt när man inte hade berättat för nån än att man vad gravid :S Grillat älskar man ju annars.. konstigt det där.. samma med chips! Jag älskar chips!! Men får inte i mig det heller än.. kan inte ens lukta på dem haha.
    ja chips luktar inget gott, inte mannens andedräkt heller när han ätit dem..
  • Frökenolson

Vecka 18 idag, känns som en milstolpe till, 2 veckor kvar så har man gått hälften =)
    Nedräkning till RUL 2 dagar...

• Frökenolson
    syntetica skrev 2011-07-27 17:23:06 följande:
    Usch idag har vart en jobbig dag,
    skulle ta mig upp till affären men hann knappt in i butiken innan
    det flimrade för ögonen och ljudet försvann. Trodde jag skulle svimma innan
    jag hittade mig en stol att sätta mig ner på,
    fick super proffsig och snäll hjälp från 2 icapersonal som fick i mig
    banan och en merdricka innan jag vågade ställa mig på benen.
    Jag kallsvettades som en djur och trode seriöst jag skulle dö..

Någon som vart med om liknande?  
    lågt blodtryck kanske? Jag har haft yrsel till och från, kolla upp blodvärden och sådan igen också kan ju vara nåt som spökar som är lätt att fixa..
  • Frökenolson
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    härlig bild och stort grattis till er lilla kille!
    Hoppas jag med kan lägga upp en fin bild imorgon..
  • Frökenolson
    lillbumbin skrev 2011-07-29 16:26:03 följande:
    hur gick det för dig idag Frökenolson?...=)
    Det gick bra, fick kolla på bebisen i ca 40 minuter, liten var inte alls sammarbetvillig i början låg som en boll och vinkade för fullt. Så det var svårt för dem att mäta, hon tyckte att huvudet hade annorlunda mått så hon kallade in en läkare, men det var ingen fara. Vi har lite avlånga och stora huvuden i min släkt och när de kollade på mitt så fattade dom =)

Liten vinkade för fullt, vissade stolt upp allt de ville visa sen när läkaren blev inkallad.
    Bebisen var något mindre än den borde vara enligt mina uträkningar så jag blev flytta till 8/1 istället för 3/1.
    Känns helt okej, bilderna blev inte jättebra men jag ska försöka lägga in en senare i veckan.

Ha det gott tjejer!
  • Frökenolson
    lillbumbin skrev 2011-07-29 18:02:51 följande:
    Frökenolsen... Skönt att allt var bra;) kolla ni könet? Vem
    Hade ni som hade undersökningen med er?
    vi kollade ej kön, men läkaren sa han till bebisen först, sen eller ja hon.....
    en bm började undersökningen och sen kom läkaren in.
  • Frökenolson

Nu har sambon scannat in bilderna på liten här kommer en, man ser fem fingrar som vinkar, huvudet, benen magen. Blev ingen bättre bild än såhär, laddar upp en till med huvudet i profil också.
Svar på tråden Januaribebis 2012