Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-10 16:11:41 följande:
    Var på VUL igår, och det blöder ganska mycket färskt blod..
    Nu väntar jag bara på att det ska börja göra ont och forsa. Kommer nog inom en timme eller två.

Börjar känna mig rutinerad på det här med MF.
    Usch vad tråkigt för er!
    Jag är i samma vecka denna veckan som jag var när mitt missfall/ma förra året började...
    Försöker att inte tänka på det är svårt..

Kommer tänka på dej ikväll för det gör ju så jävla ont när man kommit en bit in i grav.
    Massa styrkekramar!
  • Frökenolson
    LivSå var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
    So true!
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-06-11 12:28:59 följande:
    Nämen usch och fy för allt som händer nu. Styrkekramar till er alla.

Själv tycker jag att tröttheten lugnat sig lite.
    Är i v 11 (10+3) idag och fixade tom ett pass body pump på gymmet mellan 10-11.
    Tycker även magen krympt endel, inte alls så svullen längre.
    Dax att bli orolig el är det någon mer som känner sig piggare nu runt v 10-11?
    Jag blev betydligt piggare runt v.10, var ju som en sengångare innan..
    Jag tycker flera symptom börjar avta lite, även om de finns där..
    Men jag tror och hoppas det går vägen, som liiv skrev så går vi ju in i en period med mindre symptom.

Har funderat massor idag på praktiska saker, mysigt tycker jag!
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-06-13 18:15:02 följande:
    jag har inte velat skriva det men jga har känt det samma.
    När jag väntade dottern så kände jag i v 12 så det är ju inte omjöligt men som sagt jag har inte vågat yttra det alls ännu.

Jag kände också något konstigt häromdagen, och undrade vad det var, något jag aldrig känt förut.

Jag funderade på om jag kunde känna bebisen så tidigt, man vet ju inte, det är ju olika för alla, det kändes mysigt men konstigt annorlunda.. Som en fisk i magen eller nåt.. låter helt sjukt jag vet men jag kan inte komma på någon bättre beskrivning..

• Frökenolson

En fråga tjejer:
    Drömmer ni mycket m bebisen.
    Jag drömde för några veckor sedan om att jag låg på BB och skulle föda.
    Inatt drömde jag så mysigt, jag drömde att jag låg och amma i vår säng, det var så mysigt, en sådan närhet har jag aldrig känt. Åhh vad jag längtar!!!

Går in i v.12 imorgon, nu börjar det synas på riktigt inte bara svullna tarmar.. Är så lycklig!!

Ha en underbar dag tjejer!
    kram

• Frökenolson
    Alltochinget skrev 2011-06-14 11:06:43 följande:
    Åh va roligt för dig :D Jag har 3 veckor kvar till v12. Mysigt att magen börjar synas också. Är det ditt första barn?
    Ja det känns jättekul!
    Det är mitt första barn, har Missfall och utomkveds i bagaget, men det känns annorlunda denna gång så jag tror det ska gå vägen!
    Du då? har du barn innan?
  • Frökenolson

Har hittat en barnvagn jag vill ha, kan de bli finare..???
    Kostade ju ganska mycket, hoppas man kan hitta en beg.
    Får börja spara...
  • Frökenolson
    Bullen i ugnen skrev 2011-06-14 16:32:26 följande:
    Beräknad förlossning 30:e jan för min del. Första försöket, det tog sig direkt
    Grattis!
  • Frökenolson
    Butikslager skrev 2011-06-14 18:56:22 följande:
    Jag slipper åka ensam imorn! Min bästa vän är hemma över sommaren för att jobba (hon har flyttat ner till södern för att plugga), men hon jobbar inte imorgon och ville gärna följa med!

Hennes mamma jobbar som barnmorska på förlossningen i Gällivare, så man kan fråga henne om mycket också!

Jag hoppas verkligen vi får positiva besked imorgon. Ni får update imorn! Så ser vi om jag blir kvar i tråden!
    håller tummarna för er!
  • Frökenolson
    roxylady skrev 2011-06-14 19:36:30 följande:
    Ni som gått in i v12 nu. Undrar lite när ni har BF? Jag har BF enligt FL och BM den 25e Januari. Och jag är bara i v8(7+5).
    går in i v.12 imorgon och har bf 3 januari
Svar på tråden Januaribebis 2012