-
vissa får det redan v.10-13syntetica skrev 2011-08-04 19:39:07 följande:är det inte tidigt att få sånt redan i vecka 18? -
Idag och igår tycker jag att jag känt mer riktiga sparkar, det kan ju inte vara så mycket annat, men dom är väldigt mjuka och mer som hälsningar som jag bett om från liten, pratar ni med magarna?
Det gör jag, nog varje dag skulle jag tror.
Brukar ofta be om att liten skall ge sej till känna, så det kanske är därför han/hon börjat sparka lite mera, han/hon har hört vad jag pratat och bett om ;)
BM ringde och sa att mitt järnvärde var lågt så nu har jag börjat käka järntabletter, i kapsel, ingen höjdare att svälja...
Hoppas jag inte blir hård i magen av järnet för jag har redan magproblem.
Hoppas ni mår bra, grattis till lyckade RUL och välkomna till er nya!
-
Visst gör det, eller som bojnk bojnk ;) hoppas jag fortsätter känna nästan varje dag nu, vore mysigt!Jamirl skrev 2011-08-05 19:17:41 följande:Frökenolson:
Känns som poff poff poff, små nästan hickningar: ibörjan-) Men sedan när man känner bebben mycket så kan man även känna bebben hicka på riktigt, så mysigt! Jag känner lite till och från, några puffar ibland och sen inget på nåra dar typ...sen lite rörelse osv. Ska på Rul nästa torsdag, spänannde!
Jag fick oxå veta att värdet va lågt så jag käkar med, men bara järntabletter inte järnkapslarna, de tycker jag är äckliga
Kram
Spännande med rul, jag har ont av att äta järn så jag tror det var därför hon ville jag skulle äta dessa, snällare mot magen..
Jessielarsson: låter jobbigt med sd, tycker du ska kolla upp det hos bm. -
Jag hade 40 i järnvärde och de vill att jag ska äta järntabletter, de sa att helst ett värde över 60 när man är gravid..
-
jag tycker det känns mycket som mensvärk de senaste veckorna, ännu mer de senaste dagarna..roxylady skrev 2011-08-06 11:58:41 följande:Kan man ha liknande mensvärk för varje månad som man skulle ha haft mens? För det känns inte som molvärk gjort tidigare. Men antar att det är för att det växer.. för det växer ju så det knakar.. man märker ju hur bara livmodern skjutit upp mot naveln på bara någon vecka :)
Men det bör ju vara helt normalt, som du säger ; det växer ju väldans mycket! -
det är väl ändå 300 mg man bör få i sej max? eller?Jamirl skrev 2011-08-06 17:08:28 följande:Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll
Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.
Jag är inte sugen på något sånt, det jag dricker massa av är smakis apelsin som vi säljer på jobbet säkert 2-5/dag... -
Jag är känslig för laktos men har under graviditeten blivit mycket bättre.GoodEnough mom skrev 2011-08-07 10:34:26 följande:Laktosintolerans vid graviditet (kanske gluten)Har haft perioder eller tillfällen då jag har varit känslig för laktos tidigare, men nu under graviditeten verkar det ha kommit för att stanna. Har köpt laktosfri mjölk men försöker med hårdost och vanlig yoggi men bäst är det de dagar då jag helt utesluter mjölkprodukter men även gluten.
Kan magen bli extra känslig under graviditeten så att man inte längre tål något alls? Min familj - mamma och syster har laktosintolerans men inga problem med gluten.
Laktosintoleransen kan jag ju hantera eftersom det funnits perioder tidigare då jag har svårt för det och läkaren har sagt att jag tillfälligtvis då ska dra ned på mejeriprodukterna men gluten? Är det vanligt med både laktos och gluten? Hur testar man om man har problem med gluten? Vill ju inte bara utesluta för det känns som man ska vara helt säker innan.
Jag har sedan jag var liten alltid svullnat om magen vid matintag och haft problem med ont i magen - men nu är allt mycket mycket värre. Jag har alltid varit smal och haft svårt att gå upp i vikt men inte haft problem med diarre utan det har alltid varit tvärtom så jag borde ju inte ha glutenintolerans?
Var på en föreläsning då jag jobbar med mat, och fick berättat för mej att om man är laktoskänslig och slarvar med det så kan man bli glutenintolerant..
Jag hoppas det inte stämmer då jag slarvat en hel del till och från, men de meande på att det var så..
Hoppas det bara är något tillfälligt för dej! -
härligt, min sambo verkar inte vara så noga med att känna än, men jag hoppas det kommer när sparkarna blir kraftigare..LillaEko skrev 2011-08-08 08:20:42 följande:En vecka kvar till RUL nu, börjar verkligen längta som en tok.
Igår morse tror jag att jag kände livmodern, lät även mannen känna, han tyckte nog det var häftigare än jag ;)
Blir så varm i hjärtat av att se hur han längtar, trycker och känner.
Han brukar även ta sig ett snack med liten då och då.
Men snart är vi halvvägs iallafall =)
Drömde inatt att jag kände bebisen massa, undra om den rörde sej mycket när jag sov eller om det bara var en härlig dröm =) -
Kära du,minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
Fy vad jag lider med dej, hoppas innerligt att du får ett nytt utlåtande imorgon.
Min BM som gjorde undersökningen sa också att jag hade lite fostervatten, men sen när bebisen ändrade läge och läkaren kollade sa han inte ett ord om detta..
Hoppas hoppas det är så för dej också!!
Styrkekramar!! -
var det inte någon som skrev häromdagen om att man mådde dåligt, fick diaré, spydde och sen gick det över, så fick jag idag, direkt efter maten, men jag tror inte det var fel på maten, i så fall baconen. Men sambon blev ju inte dålig, jag gjorde potatis och purjolöksoppa med lite knaperstekt bacon uppepå..
fy vilka kramper jag fick i magen.
Detta är 4 eller 5:e gången under grav. som jag fått liknande besvär, har innan trott på matförgiftning men nu undrar jag om det har med grav att göra istället...
Nu känner jag mej bra, förutom att allt luktar spya, sitter i snoken...
Har smörjt näsan med idomin för att det ska lukta något annat...