• Syoss

Januaribebis 2012

Till er som blöder: Det är säkert ingen fara, det är vanligt att blöda lite i början, och hela graviditeten för många. Så länge ni inte har ont och blödningen tilltar så behöver ni nog inte oroa er. Ring till BM på måndag om det inte är bättre?
    Jag hade en rosa/brun flytning förra helgen men allt är bra i magen på mig :)
    Håller tummarna för er!

• Syoss
    erajka skrev 2011-05-21 21:31:07 följande:
    Har ni blivit erbjudna kub/nupp-test? om ni blivit det hur tänker ni kring det?
    Vi blev det. Men har ingen aning om hur vi ska göra. Ena dagen känns det som att det är lika bra. Är det något fel på barnet, så att det inte kan leva utanför livmodern så vill jag veta det så tidigt som möjligt.
    Men nästa dag så känns det som att det är dumt att riskera något med fostervattenprov osv... Vi är unga båda två, ingen har någon ärftlig sjukdom eller kromosomfel i släkten.
  • Syoss
    Mysgosmys skrev 2011-05-21 21:36:22 följande:
    Försöker ju tänka så, mn jag känner mig inte gravid längre och mina bröst slutade ömma i samband me att jag började blöda så är inte så positivt inställd... Ingen smärta ännu, men det var ju brunt/rosa tills idag då det blev klarrött och jag hade en tampong i förut idag.. tog dock ur den nyss, den var inte fylld.

Men visst borde det väl komma en klump om det är mf, smärta eller ej? Så jag kan väl vara lugn tills det kommer en klump åtminstone? 
    Jo vid missfall så är det vanligtvis klumpar med. Jag tror du kan va lugn :)
  • Syoss
    erajka skrev 2011-05-21 21:38:07 följande:
    fast de tar inte fostervattenprov först, utan de tar ett blodprov i v 10 och sedan ett UL i v 12. Sedan skulle det visa något på det får man ta fostervattensprov
    Jo det vet jag. Men det är ändå svårt :/ Tänk om det första testet visar att något är fel, och man gör fostervattenprov och det visar att allt är bra. Och sen får man missfall, kanske pga testet på vattnet. Jag vet inte om jag skulle klara av det :/
  • Syoss
    erajka skrev 2011-05-21 21:44:53 följande:
    är man tvungen å ta fostervattenprov då?
    Dom kan nog inte tvinga en tror jag.. Men gör man första testet så ska man nog va inställd på att gå hela vägen om det skulle visa nått fel.
    Jag har googlat och läst en massa om testerna. Killen tyckte att det var lika bra. Han argument var att skulle det visa sig att man får ett barn med Downs Syndrom så har man månader på sig att förbereda sig, både fysiskt och psyskiskt. Och det ligger väl en poäng i det. Men vi ska läsa vidare om det så får vi se :)
    Hur tänker du/ni?
  • Syoss
    erajka skrev 2011-05-21 21:52:12 följande:
    min man sa ja på en gång, jag är inne på det jag också.  Jag tror inte att det är något fel, så man får ju ett tillfälle att få se bebben tidigare. Samtigit kan det vara bra ifall det är något fel, så man är beredd på vad som kan hända ske
    Jo att man får se bebben tidigare är ju en klar bonus :) Jag tror heller inte att det är något fel.. Får se om killen får över mig helt på sin sida innan det är dags för nästa besök hos BM :)
  • Syoss

Jag är väldigt illamående men har lyckats hållit mig från att kräkas. Än så länge. Ibland vaknar jag och måste ligga helt stila, annars kräks jag, ungefär som när man vaknar och är megabakis haha.
    Jag brukar vakna till killen går upp 06.30 på vardagarna och kan sen inte somna om. Går upp och äter frukost, sen måste jag gå och lägga mig igen kring 9.30 och sover till 12.00. Lyxigt men bäst att passa på så länge man kan :P
    Måste investera i ett par jeans med resår i midjan, för mina vanliga går knappt att ha på. Det går väl bra i korta stunder men inte annars.

• Syoss
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 09:57:15 följande:
    Vilka har ni berättat de för ?? Vecka är ni i ?? berätta i vilken vecka?

Jag är bara i v.6 (5+5) men föräldrar och syskon fick veta med en gång. Storebror var det lite speciellt att berätta för, eftersom att han bli pappa för första gången i Juli. Så ville att han skulle veta att det förhoppningsvis kommer en liten kusin i Januari :)
    Sen har jag berättat för chefen, för jag ville gå ner i timmar. Det är extremt stressigt där jag jobbar så kände att jag inte ville bli utsatt för onödigt mycket stress,då jag har ett MF i bagaget. Ska även berätta för våra Arbetsledare då chefen inte alltid är på jobbet. I fall att något skulle hända så känns det bra om dom också vet.
    Ett par av dom närmsta vännerna vet också. Så många vet redan om det men vi går inte ut med det officiellt än på ett antal veckor :)

• Syoss
    Majskorn skrev 2011-05-23 12:15:57 följande:
    Mina rosa/röda flytningar fortsätter...vet inte hur jag ska tolka det...inga klumpar och inget färskt blod än vilket e bra...en vecka kvar til VUL nr 2...hoppas som fan man ser ett litet hjärta då....orkar inte må såhär längre :(
    Håller tummarna för dig! Många kramar!
Svar på tråden Januaribebis 2012