• Syoss

Januaribebis 2012

Inget VUL för mig heller. Jag får också snällt vänta tills det är dags för KUB-testet nästa månad :)
    Någon frågade om kön. Vi ska ta reda på könet :) om bebisen inte kniper eller ligger på sidan eller så. Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig när jag ligger där på RUL, jag är alldeles för nyfiken av mig ;) Dessutom tror jag att jag kommer tänka på bebisen på ett annat sätt om jag får reda på könet. Men det är ju bara jag det :) Olika för alla.

Går in i v. 9 idag, woho! :D

• Syoss

Jag är glad för att dom erbjuder KUB till alla i vårt landsting, nu när jag väl besämt mig för testet.
    Men jag tycker det vore bättre om alla landting ändrade i basprogrammet så att det ska ingå ett tidigt ultaljud kring v 12. Så kan bara dom som ligger i riskzonen få ett KUB.
    Det är en enorm väntan på RUL, då har man ju gått halvvägs nästan. Då är det ju bättre om man skulle upptäcka något på UL tidigt, så slipper man gå så långt med barnet OM det nu skulle vara något fel...
    Och sen ett UL kring v 20 också.

Nu dom senaste dagarna har jag haft lite mer ont i magen och är rädd varje gång jag ska gå på toaletten, ifall att det är blod i trosan. Jag är superrädd för att jag ska gå ett MA. Jag försöker inte tänka på det så mycket men det är nästan bara det som snurrat i huvudet nu dom senaste dagarna.
    Det är nog för att jag läser så mycket, borde nog försöka hålla mig borta från en massa sidor på internet.
    Usch, det är enormt påfrestande att vara gravid :P

• Syoss

Jag beklagar era MF :( Även om det är extremt jobbigt så får man försöka tänka att det är naturen som sköter sitt, antagligen var det något fel på den lilla :(
    Många kramar till er!!!

• Syoss
    Missoctober88 skrev 2011-06-12 15:20:03 följande:
    Gravid i vecka 10+5 idag och känner inte mycket av grav. Det enda är att jag vaknar och har ett tryck i magen på morgonen så jag måste gå och kissa.

Såg världens sorgligaste film igår, the other woman .. Den handlade om ett par som förlorade sin dotter som vart 3 dagar gammal och sedan så vart förhållande knackigt mellan de.. Jag grät nästan hela filmen för den var så sorglig.

Jag såg den filmen precis när jag hade plussat och oj va jag grät! Hade jag vetat innan vad filmen handlade om så hade jag inte sett den :P

• Syoss

Jag känner också en massa fladder och annat men det gör jag även innan mens så jag är rätt säker på att det bara är tarmarna och livmodern som ligger bakom, då den lilla faktiskt är väldigt väldigt liten fortfarande, precis som shadowstorm säger :)
    Hur mycket jag än vill känna av den lilla där nere så får jag så snällt vänta några veckor till, går "bara" in i v.10 imorrn :)

• Syoss

Trassel:
    Tänk inte så mycket på det. Det var oerhört dumt av din BM att säga så! Det finns dom som dricker hela graviditeten utan att det blir något fel på barnet. Det finns ju dom som röker och tar andra droger också...
    Jag var på semester veckan innan jag plussade (plussade i v.5) och där slank det ner både en, två och tre drinkar.
    Min BM sa att innan man vet att man är gravid så lever man ju som vanligt, så det är inte ovanligt att det slinker ner lite alkohol innan man vet att man är gravid. Hon sa även att jag inte skulle tänka på det. Huvudsaken är hur man sköter sig efter man plussat :)

• Syoss

Går in i v.10 idag (9+0) Äntligen känns det som att det händer något med veckorna haha. Men det går fortfarande otroligt långsamt.
    För en vecka sedan började illamåendet att släppa och sedan dess har jag varut sugen på allting nästan. Innan kunde jag knappt äta någonting och nu är det som att min kropp vill ha allt allt allt! Det är svårt att hålla näsan borta från kylskåpet och det får jag sota för på kvällarna när jag ligger med sura uppstötningar och svullen mage haha.
    Men det är skönt att inte må så illa längre. Dock så är jag fortfarande väldigt trött. Det känns som att jag aldrig riktigt vaknar på dagarna, utan går mest som i en dvala.. skumt.

Personalfest ikväll. Får se hur länge jag pallar :P Dock så har chefen beställt mat från en restaurang där det mest är lufttorkat kött och en massa salami och sånt. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Får hålla mig till potatissallad antar jag :) Dock kommer folket undra varför jag knappt äter något och håller mig borta från alkoholen. Hatar såna kniviga situationer.

• Syoss

Jag får en flicka enligt kineskiska kalendern :P Men med tanke på att min sambos släkt istort sett bara består av pojkar så blir det nog en liten gosse haha.

Svar på tråden Januaribebis 2012