• Syoss

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Efter första gången vi hade sex efter plusset så fick jag en rosa flytning men inte efter dom senaste gångerna. Däremot så har jag ont i hela underlivet efter sex, det bultar och nästan bränner men det går över ganska fort.
    Men det är inget ovanligt att något blodkärl spricker vid sex :)
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-04 06:48:57 följande:
    Någon mer som tycker magen minskat?
    v14 (13+5) idag och får åter igen vissa byxor som jag fått ha gummiband i en tid?
    Someday skrev 2011-07-04 05:48:31 följande:
    Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)
    Min mage har också minskat om man jämför med hur den såg ut för några veckor sen. Svullnaden kan lägga sig efter en tid innan bebismagen börjar växa till sig :)
  • Syoss

Jag blev faster för en timme sen! :D En underbar liten brorson. Han var beräknad den 13:e men vattnet gick i går morse, så alla blev lite tagna på sängen :P
    Dock bor min bror och hans sambo långt från oss så vi kommer inte ses så ofta. Men jag och sambon har semester denna och nästa vecka. Så orkar min bror med ett besök så ska vi hälsa på dom :)
    Åh va jag längtar till min egen bebbe tittar ut! :)

• Syoss
    annasmörblomma skrev 2011-07-04 14:13:22 följande:

Hej!
    Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.

Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?

Vi ska göra KUB nu på fredag, är då i v.13 (12+2). Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss för att göra det. Vi har hört skräckhistorier om folk som fått veta att deras barn är så missbildat att det inte kan överleva utanför livmodern. Skulle det vara så med vårt barn så vill jag ha reda på det så tidigt som möjligt. Ifall att man måste ta bort det så gör jag det hellre nu än t.ex i v.20 :/
  • Syoss
    MoaW skrev 2011-07-05 13:54:06 följande:

Jag har en liten undran när det gäller NUPP/KUB, till er som tänkt göra/gjort det, speciellt yngre. Har du haft anledning till att göra det (alltså bakomliggande orsaker) mer än att du varit orolig? Vad säger din barnmorska?

Jag är 27 och bor i Stockholm. Har egentligen aldrig tänk på att dessa test och undrar hur ni andra tänker.
    Däremot gjorde vi ett UL när jag var i vecka 12+0 (är i vecka 14+1 nu) för att se att det låg något där inne (fick MF i vecka 8 i slutet av 2010)

Jag är bara 24, så jag har ju åldern på min sida. Och vi har inga kromosomfel eller andra missbildningar i släkten. Så jag och sambon diskuterade fram och tillbaka innan vi bestämde oss för att göra testet. Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av innan jag vet att bebben mår bra, jag blir lätt orolig för allt möjligt. Och eftersom vi blev erbjudna testen så kände vi att vi lika gärna kunde ta chansen.

Blodprovet tog vi i förra veckan, så ska på ultraljud nu på fredag, då är jag i v.12+2. Hoppas så klart på ett bra resultat men vi är beredda på att det även kan gå åt andra hållet...     
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-06 13:48:13 följande:
    Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.

Åh va härligt att allt såg bra ut, grattis! :)
    Jag börjar bli riktigt nervös inför mitt KUB på fredag. Det är en jobbig väntan.

Går in i v.13 idag! Veckorna går sakta men säkert :) Illamåendet har hållit sig borta nu ett par veckor men tröttheten verkar jag inte bli av med. Jag måste vila en stund på eftermiddagen för att orka med resten av dagen. Men man ska väl inte klaga ;)

Jag beställde en gravidkudde idag som jag ser fram emot! Nu ligger jag med en vanlig kudde mellan mina knän på nätterna men den räcker inte till. Så en gravidkudde ska nog göra susen :)                 
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-06 22:05:19 följande:
    Åh, precis sett "livet på bb" på kanal 5. Gråtmild och längtar så efter den lilla bebisen nu. Tänk känslan första gången man får den på bröstet.
    Jag kollade också. Jag tycker det är intressant att se på förlossningsprogram, det tyckte jag även innan jag blev gravid. Kollade på En unge i minuten när det gick också. Min sambo undrar om jag inte skrämmer upp mig själv med att kolla på såna program men icke :) däremot så kommer jag va livrädd när jag själv ligger där och ska tycka ut knodden. Jag kommer säkert vara som hon i rosa i kvällens program. Sara tror jag hon hette. Halvt panikslagen :P
  • Syoss

Var på KUB-test idag och fick låg sannolikhet! :) Det kändes som en sten lättade från mina axlar. Nu kan jag slappna av lite innan det är dags för RUL den 26:e augusti :) Kommer vara ett nervvrak dagarna innan RUL men jag längtar ändå :)

• Syoss

Vi är inne lite grann på Crescent Classic. Den ser bra ut och enligt beskrivningar och en del omdömen så verkar den också vara bra. Men jag, som många andra här, har ingen erfarenhet av barnvagnar. Det är verkligen en djungel av barnvagnar. Jag blir bara snurrig i huvudet när jag kikar runt på nätet :P
    Vi ska väl åka in till olika affärer för att klämma och känna lite framöver :) 

• Syoss

MaHo89 - Härligt med bra resultat! :)

Imorrn går jag in i v.14! Längtar tills jag kan känna bebben i magen :) Imorrn ska jag och sambon ut och åka lite, jag blev ju faster för en vecka sen så vi ska åka och hälsa på min bror och hans familj :)
    Vi har varit och skrivit på papper nu ikväll för ett hus som vi budat på! En mysig enplansvilla nära vattnet i ett bra område. Vi får tillträde första september. Mycket spännande som händer nu :)

Svar på tråden Januaribebis 2012