• Syoss

Januaribebis 2012

Kissekatten skrev 2011-08-10 20:24:09 följande:
    Just nu har jag det löjligaste suget... Efter havregrynsgröt... Obestämd
    Jag har varit sugen på mannagrynsgröt ett par dagar nu :P
  • Syoss

Igår va en bra dag! Lagom till v.18 så sparkade bebis så hårt att både jag och sambon kände :) Jag har aldrig sett honom lysa upp så mycket som då. Det var underbart att se :)

• Syoss

I vissa landsting, t.ex värmlands landsting, blir man erbjuden KUB-test oavsett ålder. Själv tycker jag att alla landsting borde erbjuda till alla oavsett ålder..

Köpte mina första mammajeans idag! Och oj va gravid jag såg ut helt plötsligt :P magen blev väldigt rund när det inte fanns något som "höll in" och tryckte på magen. Jag har mest gått i leggings hittills och resåren börjar trycka lite på nedre delen av magen, inte så mysigt. Så det kändes skönt att inget var där och störde.
    Nu längtar jag tills hösten kommer så jag kan börja använda dom :D   

• Syoss
    Sapato skrev 2011-08-12 14:43:44 följande:
    Oj vad liten sparkar idag. Har hoppat till flera gånger då sparkarna varit så starka
    Annars brukar jag bara känna när jag ligger och kollar tv vid 21 på kvällarna.
    Åh så mysigt! :) Min var i uppror förut när jag hade dragit åt bilbältet lite för hårt. Det tyckte inte bebis om :)
  • Syoss
    curiosa skrev 2011-08-12 20:15:23 följande:
    Kan dock säga att de är små i stl.
    Jag har L på det mesta av Hm mammakläder men på dessa kom jag inte ens i stl 46!

Håller med om att H&M's mammakläder är lite annorlunda.. Va in idag och köpte ett par jeans. Var tvungen att ta stl 44 på dom och dom sitter som smäck runt benen, så dom kommer jag inte kunna ha graviditeten ut. Men nästa stl var enormt stora på mig så dom får jag vänta med isf.
  • Syoss
    MaHo89 skrev 2011-08-13 15:32:10 följande:
    Var på stan idag och kunde inte hålla mig, köpte två nallepuh-pyjamas med Tigermotiv =) Och H&Ms typ startpaket med body, mössa, byxor, pyjamas =)

Vi har också tänkt att köpa H&M's startpaket :) Vi väntar dock till efter RUL (2 veckor kvar) innan vi går lös på det mesta. Fast ett par strumpor och ett par bodys har det hunnit bli redan, det är så svårt att hålla fingrarna i styr när det kliar i dom :P
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-08-17 15:17:20 följande:
    Hur snabbt får man checkarna? Tänkte köpa oljan om ett par veckor ungefär :)
    Det tog ett par-3 veckor innan dom kom :)
    Jag har fortfarande inte använt mina checkar än, men det kliar i fingarna för checken på bodyn på Kappahl. Det blir när vi har varit på RUL nästa fredag :) 
  • Syoss

Ser att ni skriver om vart ni jobbar.
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang och det är inte kul att jobba på ett sånt ställe redan som icke-gravid. Det är stress, varmt, dålig luft.
    Jobbar man mindre än 5 timmar så har man inte rätt till rast och därmed ingen möjlighet att kunna sätta sig lite snabbt när man känner att man behöver det. Och att springa omkring på det hårda golvet med dom dåliga arbetsskorna gör inte direkt under för fötterna. Som gravid är det nästan omöjligt.. men har bett chefen om att få jobba kortare pass fr.o.m september. Efter att arbetspass så kommer jag hem trött med svullna fötter, ont i höfter, rygg och ben. Dessutom har jag den senaste tiden fått sammandragningar när jag kommer hem och försöker slappna av.
    Så har jag tänkt att söka GP så fort det går men har hört från flera att det är svårt att få det beviljat på ett sånt här ställe. Men högsäsongen drar igång i december och då tänker jag inte jobba där. Då är det ca 20 st som jobbar samtidigt och jag vill inte riskera att springa in i nån eller att nån springer in i mig och magen.

Usch va gnällig jag känner mig nu :P  

• Syoss
    Kajsa84 skrev 2011-08-18 15:11:51 följande:
    Jobbar också på ett hamburgeri men alla våra har fått GP godkända två månader innan. Det beror lite på hur din chef skriver det också. Hos oss kan man inte sätta sig ned, gå på toa när man vill och det är väldigt mycket tunga moment och vridningar. Men våran chef har alltid varit helt ärligt hur tufft det kan vara som gravid på vårt jobb och hoppas på att han är det för mig med. Finns i alla fall en sak som han fixar bra Han är en riktigt Jävel när det gäller allt annat..

Ah men då är det inte helt hopplöst iad. Hoppas verkligen att min GP kommer gå igenom. Precis som ni så kan inte vi gå på toa när man vill eller sätta sig ner ett par minuter. Är det mycket folk så får vi helt enkelt inte gå iväg, det kommer liksom inte på fråga. Tunga lyft kan jag nog komma ifrån nästan helt, då kan jag be någon annan men är det stressigt och det saknas tex pommes så tror jag ingen bryr sig om att jag är gravid och kommer be mig ändå.
    Chefen var har själv varit gravid under sin tid på BK, innan hon blev chef, så hon har ju mycket förståelse iaf Gladhoppas hon kan knåpa ihop något bra åt mig Glad 
Svar på tråden Januaribebis 2012