Januaribebis 2012

Igår va en bra dag! Lagom till v.18 så sparkade bebis så hårt att både jag och sambon kände :) Jag har aldrig sett honom lysa upp så mycket som då. Det var underbart att se :)
I vissa landsting, t.ex värmlands landsting, blir man erbjuden KUB-test oavsett ålder. Själv tycker jag att alla landsting borde erbjuda till alla oavsett ålder..
Köpte mina första mammajeans idag! Och oj va gravid jag såg ut helt plötsligt :P magen blev väldigt rund när det inte fanns något som "höll in" och tryckte på magen. Jag har mest gått i leggings hittills och resåren börjar trycka lite på nedre delen av magen, inte så mysigt. Så det kändes skönt att inget var där och störde.
Nu längtar jag tills hösten kommer så jag kan börja använda dom :D
Beställer ni hem gravidpaketet från Allt för föräldrar så får ni bl.a en check på Havandeskapsolja från Weleda som ni kan hämta ut på en Hälsokraft-butik :)
Paketet är gratis ;)
http://www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet
Ser att ni skriver om vart ni jobbar.
Jag jobbar på en Burger King-restaurang och det är inte kul att jobba på ett sånt ställe redan som icke-gravid. Det är stress, varmt, dålig luft.
Jobbar man mindre än 5 timmar så har man inte rätt till rast och därmed ingen möjlighet att kunna sätta sig lite snabbt när man känner att man behöver det. Och att springa omkring på det hårda golvet med dom dåliga arbetsskorna gör inte direkt under för fötterna. Som gravid är det nästan omöjligt.. men har bett chefen om att få jobba kortare pass fr.o.m september. Efter att arbetspass så kommer jag hem trött med svullna fötter, ont i höfter, rygg och ben. Dessutom har jag den senaste tiden fått sammandragningar när jag kommer hem och försöker slappna av.
Så har jag tänkt att söka GP så fort det går men har hört från flera att det är svårt att få det beviljat på ett sånt här ställe. Men högsäsongen drar igång i december och då tänker jag inte jobba där. Då är det ca 20 st som jobbar samtidigt och jag vill inte riskera att springa in i nån eller att nån springer in i mig och magen.
Usch va gnällig jag känner mig nu :P
hoppas hon kan knåpa ihop något bra åt mig