• Syoss

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-06-16 11:49:56 följande:
    Fy vad jag mår illa just nu.. undrar om det är fler som mår illa utan att kunna kräkas?? Rynkar på näsan
    Så var det för mig mellan v.5 och v.9, skitjobbigt! Sen gick illamåendet nästan över helt. Nu lider jag mest av det om det går för långt mellan måltiderna. Är i v.10 nu :)
  • Syoss

Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)

• Syoss

Mhm, chips! Får nog bli lite fredagsmys ikväll :)

Idag ska jag på återbesök hos läkaren. Var där för två veckor sen ungefär, för att jag mår så himla dåligt. Extremt illamående, yrsel, måste äta så fort jag känner lite hunger annars blir illamåendet mycket värre och jag klarar inte av att äta när det gått för långt. Vissa sagar tar jag mig knappt ur sängen..
    Jobbar ju på Burger King, och där kan man inte sätta sig när när man blir yr eller gå och ta sig nägot att äta när man känner att man måste. Stå upp i flera timmar i streck, i stress och äcklig lukt. En normal arbetsdag funkar inte för mig.
    BM tyckte jag skulle få mig en sjukskrivning, så hon skickade mig till läkaren men han vägrade en sjukskrivning, för att försäkringskassan inte skulle godkänna anledningen - enligt honom. Jag hade varit hemma så mycket så mina sjukdagar var slut, så jag fick ta ledigt, klarade inte av jobbet.
    Igår surfade jag runt på försäkringskassans hemsida och vad som står där så verkar det inte vara helt omöjligt att få en sjukskrivning. Ska skriva ut den texten och ta med till läkaren sen, så får vi se vad han säger.
    Det är inte rätt att man ska tvingas ta ledigt...

• Syoss

Glad Midsommar på er!! :) Här är det typiskt Midsommar väder, mulet och börjar säkert regna snart men vi ska ändå iväg och fira lite nu på dagen :) Ikväll blir det lite grill med vänner.
    Vi kommer berätta för våra vänner ikväll även om jag "bara" är i v.10+2 idag.
    Många av våra vänner vet redan utan att vi har sagt något till dom. Vi bor i en liten håla och ryktet går.. dessutom är min mage svår att dölja så några har listat ut det på egen hand^^
    Ska dom få reda på det så vill jag att dom ska höra det från oss och inte via ryktesvägen :)

• Syoss

Gårdagen var mysig med vänner och mycket god mat! dock klarade vi oss inte från regnet men vi var glada ändå :)
    Nu är det ingen hemlighet för oss heller längre :) Det visade sig igår att alla i vår vänskapskrets redan hade hört det via rykten och väntade på att vi skulle bekräfta. Visst är det lite ledsamt att alla är så himla skvallriga av sig men det är väl så det är antar jag..
    Men det är skönt att det inte är hemligt längre iaf :)

• Syoss
    fabler skrev 2011-06-25 17:18:54 följande:
    visst blir man lite besviken när ryktet hinner före. Vi valde denna gång att vänta med att berätta för min pappa för när vi gjorde de sist så han ryktet före sambon till hans jobb så de blev en jätte konstig situation för honom där. Men denna gång fick sambon berätta de på jobbet före min pappa fick veta.
    Jag blev jätteledsen när jag hörde att ryktet var ute. Att man är gravid vill man ju berätta själv, det är ju en enorm nyhet! Och att folk ska vara så himla skvallriga av sig.. Kan dom inte ha lite förståelse och bara låta det vara tills vi själva säger något om det :/
  • Syoss

Jag berättade också för mina föräldrar med en gång, även för mina bröder :)

Jag är i v.10+4 idag och har börjat kräkas först nu. Jag som trodde att jag hade klarat mig från det där! Illamåendet hade börjat avta t.o.m. Men men.. det är som det är :) Hoppas spyan håller sig borta när jag är på jobbet imorrn.

• Syoss

Jag hade en ganska stor blödning i förrgår. Jag tog upp det när vi var på inskrivning igår och BM ringde direkt till kvinnokliniken och fixade en tid för VUL till oss idag. Det var en jobbig väntan men allting sång jättebra ut! Den lilla sprattlade för fullt där inne och hjärtat tickade på fint :)
    Det var så otroligt overkligt att se den lilla röra på sig, kan knappt fatta de :P Vi fick jättefina bilder med oss hem.
    Dock var jag så öm så läkaren kunde inte komma åt och kolla ordentligt på livmodertappen så hon kunde inte svara på varför jag blödde. Börjar det blöda igen så skulle vi åka in igen men vi skulle inte oroa oss :)

Ultraljud för KUB nästa fredag, då ska vi hälsa på den lilla krabaten igen :) dock hoppas jag på att det är ett vanligt UL då och inte VUL. Jag är inte ett dugg bekväm i en gynstol.

• Syoss
    MissT skrev 2011-06-30 11:11:44 följande:
    Hej tjejer!
    Var på Kub-ul idag och fick åter se lilla pyret. Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser .
    Så härligt. Det känns mer och mer verkligt och nu när jag gått in i v 13 och sett att allt är bra i magen kan man förhoppningsvis slappna av ännu mer. Dock verkar jag ha drabbats av foglossning...redan!...Har inte haft det i tidigare graviditeter men shit vad ont det kan göra, framförallt i ljumskarna.
    Åh skönt att få låg risk på KUB :) vi ska göra KUB nästa vecka, är lite nervös.
    Gjordes det UL eller VUL? Jag gjorde ett VUL igår och vill helst inte göra det igen, otroligt obekvämt :P
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-02 10:03:22 följande:
    Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni?
    Vi tecknade förra veckan, hos Folksam. Min sambo har försäkring där så vi tog där. Dock tog vi bara Grundskyddet som är gratis men jag ska försöka tjata till mig en uppgradering. Då betalar man en kostnad på 1050. Det är ju inget att diskutera egentligten, men sambon tyckte det räckte men grundskyddet. Jag ska nog få min vilja igenom ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012