• Syoss

Januaribebis 2012

Amelle skrev 2011-05-23 16:22:39 följande:
    Jag är i vecka 6 nu (5+0) och började må sjukt illa idag. Sitter och tycker synd om mig själv och har haft diaree hela dagen. Någon annan som mår såhär som är i samma vecka som mig? Eller ni som är längre gångna kanske minns?
    Jag är också i v 6 (5+5) och min mage är olika från dag till dag. Ena dagen är den diarré som gäller och nästa är jag hur seg och trög som helst. Bubblig och gasig är jag varje dag. Illamåendet finns där hela tiden, och vissa morgnar måste jag ligga helt stilla för att undvika att kräkas. Hittills har jag klarat mig faktiskt men det kan ändras när som helst känns det som :)
  • Syoss
    bumbi 84 skrev 2011-05-23 17:04:53 följande:

Då har man varit och gjort inskrivnings proverna.

Hb 141

socker 5,8

så det känns bra

Jag vill också på inskrivning! Det känns som att det är nästa "milstolpe" :) Ska på inskrivning den 28:e juni så det är några veckor kvar. Tiden kryper sakta fram haha.
    Skönt att dina prover var bra :)

• Syoss
    S 85 skrev 2011-05-23 17:14:09 följande:
    Hej! Är i vecka 5, (4+1). Och plussade första gången för en vecka sedan med CB (gravid 1-2 veckor). Idag så visar testet... Är så lycklig, men det känns så overkligt! Mår lite illa, samt lite växtvärk och har en uppblåst mage.Drömmer
    Grattis!! :D
  • Syoss
    Amelle skrev 2011-05-23 17:15:19 följande:
    Usch! Då vet jag vad jag har och vänta. Det är ju värt det iaf! Jag lyckades inte hålla tillbaka illamåendet och fick kräkas. Min man bakade biscotti så jag åt några sådana och mådde mot förmodan bättre. Får se när det kör igång igen!
    Det är jobbigt men det är värt det ;)
  • Syoss
    Mirakelbäret skrev 2011-05-23 20:35:48 följande:
    Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge!
    Vi i Värmland blir heller inte erbjudna VUL. Bara om man haft svårigheter med att bli gravid och fått hjälp på olika sätt eller om man haft MF/MA tidigare. Vilket är synd tycker jag. Alla borde bli erbjudna.
  • Syoss
    zatori skrev 2011-05-24 08:10:12 följande:
    Hälsosamtal idag! :)
    Är nervös idag, för jag tycker inte jag känt nästan någonting i magen på flera dagar. Bara liiite, lite då och då. Tog ett test igår morse och det var två jättestarka streck, men det känns så konstigt och oroväckande att man inte känner sig gravid! Trodde jag skulle ha skitont i magen typ hela tiden och ligga och kräkas som en idiot vid det här laget. Är det någon mer som har dessa funderingar och tankar som kan lugna mig lite?

Du behöver nog inte vara orolig, det är väldigt vanligt att symptomen går i perioder. Jag går bara in i v.7 imorgon men jag trodde också att jag skulle ligga och kräkas hela tiden, man har ju hört från alla andra gravida som spyr hit och dit. Och alla gravida i filmer spyr också ;) Illamående har jag konstant men har inte behövt spy än, vilket jag iofs är glad för. Hatar att spy :P Molande värk i magen var som värst precis när jag hade plussat men det har avvtagit nu. Nu känner jag bara av det lite då och då.
    Det finns ju dom som inte känner av någonting alls under graviditeten. Så allt är nog som det ska.
    Men jag håller med om att man blir lite nojjig ibland, men det är väl bara mammakänslorna som startar upp :)

• Syoss

7+0 idag, woho! :D
    Någon barnvagn har vi inte bestämt oss för än, har kikat runt lite men det finns ju så otroligt många sorter och modeller. Men det hinns med :) Däremot så köpte jag dom första kläderna igår. Kunde inte hålla fingrarna i styr när jag klev in på HM :P

• Syoss

Fy fan va dåligt jag har mått idag. Huvudvärk, illamående och har gråtit för allt möjligt. Jag storbölade verkligen förut! Ögonen svullnade upp, fick knappt någon luft och tårarna ville inte sluta spruta. Killen var iväg med sitt jobb nu ikväll så jag var glad för att han slapp se det :P
    Har sovit i flera omgångar och har inte orkat göra någonting. Huvudvärken vill inte släppa och nu är det på väg in i ett migränanfall. Ska ringa BM imorrn och höra vad för medicin som man kan ta mot det. Kan va bra att ha hemma så man inte blir sängliggande ett par dagar för det.

• Syoss
    bumbi 84 skrev 2011-05-26 09:31:16 följande:
    hur många är det som INTE kommer ta reda på kön ??
    ena dagen vill jag veta och nästa så vill jag vänta till förlossningen men jag tror inte jag kommer orka hålla mig faktiskt :P

Ringde BM imorse, då jag haft lite problem till och från några dagar. Feber i början av veckan, yr och skakig. Känner mig allmänt svag och svimfärdig. Blödde lite igår. Hon trodde att det kunde vara en infektion i kroppen, så jag blev beordrad vila ett par dagar, vilket innebär hemma från jobbet. Jag ska ringa tillbaka imorgon och få en läkartid. Lite orolig är man ju :/
  • Syoss
    MiAmore skrev 2011-05-27 11:19:00 följande:
    Är det bara jag som är så sjukt trött? Jag blir tokig på denna trötthet, den är faktiskt lika jobbig som illamåendet. Min man börjar också tröttna på att jag är så trött jämt, men vad ska jag göra? Kvittar ju om jag vilar hela dagen eller om jag håller mig aktiv
    Det är samma för mig. Det spelar ingen roll hur mycket (eller hur lite) jag vilar så är jag ändå helt slut.
    Det är inget kul att gå runt och gäspa hela dagarna och på kvällen när man kanske ser på film och har lite mysigt med killen. Det förstör stämningen
    och dåligt samvete får man när man inte orkar hjälpa till lika mycket här hemma.
Svar på tråden Januaribebis 2012