• Syoss

Januaribebis 2012

twistedtofit skrev 2011-08-18 21:08:03 följande:
    Jag har ju haft onda sammandragningar. Jag var på gyn idag och de kollade och allt såg bra ut, jag ska dock ta det lugnt och hon erbjöd sig att sjukskriva mig deltid. Jag avböjde och sa att jag ville tänka på saken.

I alla fall gjorde hon vul och kollade livmodertapp och hals och sen fick jag en snabbkik på bebisen med vanligt ul. Den låg faktiskt helt stilla och hjärtat slog så fint! Första kiken - vi har ju inte gjort nåt tidigt ul! På onsdag nästa vecka är det RUL wiiii

Skönt att allt såg bra ut. Härligt att få en kik på bebis också! :)
    Jag har haft en del sammandragningar nu ett par veckor, och det är ju inget ovanligt men dom senaste dagarna har dom börjat kännas rätt rejält. Ska på RUL om en vecka men ska ändå ringa BM imorrn om råd. 
  • Syoss
    coockiejar skrev 2011-08-19 11:16:10 följande:

Niins - beklagar sorgen. Finner inga ord...kram

hej tjejer,

jag har sen semester och har inte varit inne på FL sista tiden.
    Vet inte om ni tagit upp detta (ni skriver ju så mkt! :) ) då jag har mååååånga sidor att ta igen men frågar här så får vi se... Är nyfiken på var ni känner rörelser i magen. Jag vet att många ännu inte känner rörelser, men snart så :). Jag har BF 2 Januari och är alltså i vecka 21 (redan!? Tiden bara droooog iväg :) ) och är nyfiken på var ni andra känner rörelser då min lilla kille håller till (oftast) rätt långt ner, typ strax ovanför pubishåren. Ibland är han lite här o där och överallt :) men jag har märkt att det sparkar mest rätt långt ner i livmodern. Va känner ni andra av rörelser?

Det här är mitt 2:a barn men det är 7 år mellan barnen så jag vet inte om det påverkar att min livmoder inte växer fortare denna gång än första gången - den har precis nått naveln på mig.

Hoppas annars ni har en strålande helg framför er :)

Jag känner av bebis lite överallt, nedanför naveln. Ibland längst ner, ibland lite mer åt sidan, i mitten, ibland strax under naveln :) Men för det mesta håller den till i mitten.
    Jag är i v.19 :)  
  • Syoss

Zatori: Lycka till! :)

Mitt RUL är på fredag och jag börjar bli galet nervös men jag försöker inte tänka på det för mycket.
    Inatt var det första gången jag vaknade av att bebis levde runt i magen, det var mysigt :) Innan, på dagarna, har det mest varit små sparkar men nu var det verkligen ett par rejäla sparkar! Det tog ett tag innan jag kunde somna om igen :)   

• Syoss
    Cvb skrev 2011-08-22 15:35:08 följande:
    Jag har mitt på fredag.. så du är inte ensam av att få vänta ! :)

Jag har också mitt på fredag :)

• Syoss
    fabler skrev 2011-08-23 07:57:27 följande:
    huvva, själv hade jag svårt att ta mig ur sängen när sonen ville gå upp vid sju. Tur jag skulle va hemma med  han idag för annars hade jag fått lov att gå upp kl sex för att hinna med tåget.

Igår var vi till huset och slet bort lite lister och ställde in våran nya kyl o frys i köket, ska bli så kul och få flytta in där.

Vi har också nyss köpt hus :) Vi får tillgång den 1:a september men vi har inte fått vår lägenhet såld än så vi har inte så bråttom med flytt, vilket känns både bra och dåligt. Lägenheten måste ju bli såld men eftersom det är billigare att bo i lägenheten så kommer vi bo kvar här ett tag till och istället börja måla och tapetsera lite i huset så länge :) Känns dock tråkigt att stå med dubbla hyror :/
    Jag har aldrig bott i hus under mina livsår så det ska bli spännande! :) 
  • Syoss
    fabler skrev 2011-08-23 12:21:21 följande:
    Vi har "fördelen" att vi bor i hyreslägenhet, så de va bara att säga upp den. Vi har den till sista september så vi har två månader att göra klar och flytta in och de känns skönt. I alla fall eftersom sambon blev sjuk i 1.5vecka så hade vi behövt flyttat till sista augusti hade jag haft rejäl panik nu. Vi har ju inte börjat packa seriöst i lägenheten än.

Skönt att inte behöva tänka på lägenheten :) Det är helt klart en stressfaktor för både mig och sambon. Vi har heller inte börjat packa seriöst än.. så skulle vi hitta nån som vill köpa lägenheten så kan det bli lite panik med packandet hehe.
  • Syoss
    zatori skrev 2011-08-23 12:28:07 följande:
    När är det RUL? Denna vecka va? :)
    Var bor du nånstans? Du är värmlänning va? Hoppas lägenheten blir såld snart, som sagt inte kul att stå mde dubbla hyror. Det hade vi när flyttade från vår hyresrätt till bostadsrätt. Roligare kan man ju ha det!

Japp, det är på fredag :) nervositeten blir allt större...
    Stämmer bra att jag är värmlänning, Grumsing och din granne t.o.m ;) Hittills har jag velat vara lite anonym men det är väl dags att "outa" sig nu :)
  • Syoss
    zatori skrev 2011-08-23 20:30:55 följande:
    Hahaha! Det är allt en liten värld du. :D Då kan jag nog lista ut vem du är till och med. Har inte så många grannar som ska ha bebis i januari och som snart ska flytta till hus. Vad jag vet iallafall! Kul att vi hittat till samma tråd. :)

Förstår dig, jag var också skitnervös innan RUL, men all nervositet bara rann av mig när hon sa att det verkade bra. (Trots att jag fick en jäkla surkärring som gjorde ultraljudet, och som förstörde hela upplevelsen lite)

Jo världen är väldigt liten ibland :P Jag tycker det är kul att vi ska ha barn typ samtidigt, även om vi inte känner varandra så bra :) då kan även våra sambos ha någon i samma sits att ventilera med ibland ;)

Hoppas inte vi får en surkärring som gör vårt UL, tråkigt om det blir så att det förstör upplevelsen. Det är ju ändå superstort att ligga där och stirra upp på skärmen, på det mest underbara man har.  
  • Syoss
    zatori skrev 2011-08-23 21:57:39 följande:
    Ja, det är jättebra! Känns som att de har hunnit prata om det en hel del redan. De behöver också någon att prata med som inte är vi sambos. :)

Nä, jag hoppas ni slipper henne som vi hade. Hon var inte särskilt rolig alls. Och när jag sa att jag var jättenervös inför ultraljudet svarade hon bara "mhm" och kom inte med något lugnande svar om att de flesta är nervösa men att man oftast inte har någon anledning, eller nåt liknande. Ja, det är verkligen häftigt att få se sin lilla bebis ligga och sprattla omkring därinne. <3

Men ni har varit på ultraljud tidigare va? En gång? För oss blev det fjärde gången igår så vi har varit bortskämda med ultraljud! Var hos bm idag och fick lyssna på hjärtljudet för sörsta gången. Det var häftigt!

Ni ska väl ta reda på kön om jag inte missuppfattat det? Har du någon känsla om vad det kan vara för något? :)

Ja dom är ju gravida dom med, inte bara vi. Det cirkulerar nog en del i huvudet på dom också, så det är bra att dom för utlopp för det :)

Vi gjorde ett VUL efter en blödning i v.10 och sen KUB, så det blir tredje nu för oss. Synd att nervositeten inte minskar för varje gång :/ Mam vet ju att det är störst chans för att det ska gå bra men samtidigt så vet man ju att det kan gå åt andra hållet också.. och jag tänker så himla mycket hela tiden så tankarna glider lätt iväg. Sambon får hejda mig ibland.
    Åh jag vill också höra hjärtljuden! Det måste ju vara helt fantasktiskt <3

Går det att se så vill vi gärna veta könet. Könet spelar så klart ingen roll men jag är för nyfiken haha :) Jag tror det är en pojke :)

Vet du när man får sitt moderskapsintyg? Är det på RUL eller sen när man träffar sin BM igen?       
  • Syoss
    zatori skrev 2011-08-23 22:59:28 följande:
    Precis! Det är nog viktigt för dom att få känna sig så delaktiga som möjligt också. Det är ju ändå i vår kropp som allt händer.

Ja, hade för mig att ni gjorde ett tidigt UL. Visste dock inte att ni gjort KUB. Nej, nervositeten blir nästan värre för mig! Efter ett UL eller VUL har jag kunnat slappna av och inte varit så nervös ett tag, men efter några veckor är jag där igen och oroar mig över precis allting! Jag tänker också alldeles för mycket. För oss tog det nästan 2,5 år att äntligen lyckas bli gravida så jag tror att det är lite därför som jag känner mig så orolig också. Är så rädd att något ska hända och att det ska ta lika lång tid igen tills vi lyckas.

Ja, det var skithäftigt att få höra lilla hjärtat. det slog snabbtsnabbt. :)
    Har börjat bli mer och mer nyfiken kag också på om det är en flicka eller en pojke, men tycker ändå att det är roligare att inte veta. Jag tror att vi får en pojke. Jag har hela tiden trott att ni får en flicka!

Jag fick mitt moderskapsintyg idag efter att jag varit på bm-besök, Tror det är vanligast att man får det då, vid nästa besök efter man varit på RUL. Ska du söka gravidpenning?
    Så är det för mig med, jag brukar också vara lugn efter ett UL men sen när nästa UL närmar sig så är oron där igen. Ta detta inte på fel sätt; men jag har inte haft samma svårigheter som dig gällande graviditet, så jag ska inte ens försöka påstå att jag vet hur det är att behöva kämpa så som ni har gjort.. men oron kommer man inte undan. Men jag förstår att ert kämpande medför extra oro. Men bra att allt har sett bra ut hitills! Ni kommer sitta i Januari med ett friskt barn i famnen, det är jag säker på :)

Får vi en flicka så blir sambon som han vill ;) Han har ju bara bröder och en massa brorsöner (en brorsdotter bara) så han önskar sig en liten flicka men han blir ju glad för en pojke också så klart :) Och min bror fick en pojke förra månaden så mina föräldrar har "beställt" en flicka av mig :D Vi får se vem som har rätt haha.

Jag har inte ens ett datum för nästa besök hos BM. Ringer man och ber om en tid efter man varit på RUL eller får man en kallelse? 

Jo jag har tänkt att jag ska söka gravidpenning, att jobba på BK graviditeten ut kommer inte funka. Det börjar bli jobbigt redan nu, det är stressigt och allt sånt där. Man kan inte sitta ner ett par minuter när man känner att man måste. Dessutom börjar högsäsongen i Decemeber och då är det alltid långa köer ut genom dörrarna och ca 20 som jobbar samtidigt. Det går inte att undvika att krocka med nån. Jag vill verkligen inte riskera att stöta ihop magen men nått eller nån. Ska du söka? 
Svar på tråden Januaribebis 2012