zatori skrev 2011-08-23 22:59:28 följande:
Precis! Det är nog viktigt för dom att få känna sig så delaktiga som möjligt också. Det är ju ändå i vår kropp som allt händer.
Ja, hade för mig att ni gjorde ett tidigt UL. Visste dock inte att ni gjort KUB. Nej, nervositeten blir nästan värre för mig! Efter ett UL eller VUL har jag kunnat slappna av och inte varit så nervös ett tag, men efter några veckor är jag där igen och oroar mig över precis allting! Jag tänker också alldeles för mycket. För oss tog det nästan 2,5 år att äntligen lyckas bli gravida så jag tror att det är lite därför som jag känner mig så orolig också. Är så rädd att något ska hända och att det ska ta lika lång tid igen tills vi lyckas.
Ja, det var skithäftigt att få höra lilla hjärtat. det slog snabbtsnabbt. :)
Har börjat bli mer och mer nyfiken kag också på om det är en flicka eller en pojke, men tycker ändå att det är roligare att inte veta. Jag tror att vi får en pojke. Jag har hela tiden trott att ni får en flicka!
Jag fick mitt moderskapsintyg idag efter att jag varit på bm-besök, Tror det är vanligast att man får det då, vid nästa besök efter man varit på RUL. Ska du söka gravidpenning?
Så är det för mig med, jag brukar också vara lugn efter ett UL men sen när nästa UL närmar sig så är oron där igen. Ta detta inte på fel sätt; men jag har inte haft samma svårigheter som dig gällande graviditet, så jag ska inte ens försöka påstå att jag vet hur det är att behöva kämpa så som ni har gjort.. men oron kommer man inte undan. Men jag förstår att ert kämpande medför extra oro. Men bra att allt har sett bra ut hitills! Ni kommer sitta i Januari med ett friskt barn i famnen, det är jag säker på :)
Får vi en flicka så blir sambon som han vill ;) Han har ju bara bröder och en massa brorsöner (en brorsdotter bara) så han önskar sig en liten flicka men han blir ju glad för en pojke också så klart :) Och min bror fick en pojke förra månaden så mina föräldrar har "beställt" en flicka av mig :D Vi får se vem som har rätt haha.
Jag har inte ens ett datum för nästa besök hos BM. Ringer man och ber om en tid efter man varit på RUL eller får man en kallelse?
Jo jag har tänkt att jag ska söka gravidpenning, att jobba på BK graviditeten ut kommer inte funka. Det börjar bli jobbigt redan nu, det är stressigt och allt sånt där. Man kan inte sitta ner ett par minuter när man känner att man måste. Dessutom börjar högsäsongen i Decemeber och då är det alltid långa köer ut genom dörrarna och ca 20 som jobbar samtidigt. Det går inte att undvika att krocka med nån. Jag vill verkligen inte riskera att stöta ihop magen men nått eller nån. Ska du söka?