• curiosa

Januaribebis 2012

Jag såg programmet igår (och lite idag för jag hann inte se klart det) och visst är det jätte sorgligt men samtidigt så är det jätte bra informativt.
    Jag trodde oxå på myten att de rör sig mindre och mindre eftersom det blir mindre plats men nu vet man ju att så är det inte.
    Dock så nojjar jag ganska lite själv så för min del var det nig bara bra att se det :)

• curiosa
    nya mamman skrev 2011-10-11 15:16:30 följande:
    Är det någon som börjat förbereda lite mer för bebisens ankomst?? Var till mvc igår och hon sa där att det kan va bra att börja lite smått, så man blir mentalt förberedd.. med tanke på att det är sambons första nu och så där. Men tycker det känns tidigt att börja ta fram spjälsäng m.m. Vi har nog införskaffat det mesta faktist eftersom vi var till en barn-butik som hade 40% en hel kväll mellan 18-22 men än har vi inte monterat upp något.
    Har inte tvättat kläder eller något sånt heller ännu.
    När ha ni gjort eller tänkt börja med det? Tiden går ju fortare än man tror förstås Flört  Är ju för 17 gubbar i v. 29 imorgon Förvånad
    Så fort vi flyttat så ska jag börja tvätta upp alla kläder, sängkläder mm och ställa i ordning allt.
    Vi har köpt nästan allt redan har bara kvar några små saker.
    Men änsålänge så får allt ligga nerpackat tills dess att vi kommit in i huset.
  • curiosa

Vi har fixat sgi för både mig och mannen så det ska finnas klart när det är dags. Detta gjordes på likadan blankett som jag skickade in ang min sgi.

Ang faderskapsintyget verkar det som att i min kommun att man kan skriva på det hur tidigt som helst. Vi kunde göra det för flera månader sen om vi ville men eftersom vi inte bor ihop ännu så var det bättre tat vänta tills vi gör det så slipper de göra en utredning.

Har idag köpt en jätte söt overall i stl 56 och en Avent manuell pump. Köp och sälj på facebook och bytesdagar är helt outstandning.
    Nu har jag ju inte bestämt mig om amning ännu men det lutar mer och mer mot att jag ska försöka denna gången.
    Jag försökte med mitt första barn men då gick det inte alls, Mjölk har jag men jag mådde psykiskt dåligt av det.
    Med andra så testade jag inte ens men nu har det ju gått 9 år sen sist så det är ingen omöjlighet att jag försöker.

• curiosa
    Sapato skrev 2011-10-13 10:49:02 följande:
    Ja, på sonens förskola vägrar de skoskydd så får pina på mig skorna hemma för att ta av dom 5 minuter senare för att sätta på dom 2 minuter efter lämning.
    Not fun Skrikandes
    Hämta ett par på ex vct de kan du ju använda flera gånger så slipper du på/av med skorna :)
  • curiosa
    Liina87 skrev 2011-10-14 16:32:16 följande:
    Skåne85: men finns det även i träfärg?
    Det finns vattenbaserad färg till stort sett allt idag.
    Utomhusfärg man målar på fasaden med är vattenbaserad (oftast).
    Så det är bara att måla på.
  • curiosa
    missable skrev 2011-10-15 17:04:24 följande:
    Fick ju lugnande besked från Bm också, men jag mejlade till 1177, och beskrev vad de hade sagt,
    Det är full rulle i magen iallafall! och fint väder ute, har dock ingen lust att laga mat, ska åka till Max och hämta käk, eller en pizza kankse... mmm gott =)

Dock så tycker jag min syn har ändrats till det sämre... vil ju gärna inte gå till optikern nu och fixa nya glasögon...
    Ni som har glasögon/linser, hur gör ni till förlossningen.... jag har sådana linser jag inte behöver ta ut på natten, så jag kommer nog ha dom, om man får??? Ser inte mycket utan och huvudvärk får jag ju av att ta av och på glasögonen... Ja jag vet I-landspromblem :D 
    Jag har linser (månads) jämt och endast glasögon ngn timma på kvällen/morgonen. Så jag kommer att åka in med linser (om det nu inte blir mitt i natten då) och ta med grejer till det och glasögon. Jag hoppas dock på att få gå hem efter 6 timmar på bb så då slipper jag förhoppningsvis användning av grejerna ändå.
  • curiosa

Är det ngn som funderar på att föda hemma??

Jag har tänkt jätte mkt på det och skulle gärna göra det men sambon är mer tveksam.
    Jag kan hålla med om argumenten att om det händer nått så har de störst chans att klara det på sjukhuset men annars så känner iafl jag mig så mkt tryggare hemma än på en förlossningssal.

• curiosa
    roxylady skrev 2011-10-17 12:26:21 följande:
    Någon mer som kan känna sig skakis ibland? Det är specielt på mig när jag är hungrig.. spelar ingen roll om jag äter en stor tallrik med gröt innan jag går till jobbet. Jag är dödshungrig vid 12 ändå (börjar 10).
    Jag får svimmningsattacker (har dock inte svimmat än) och mår sjukt dåligt ibland.
    Som när jag kom in på affären idag då började jag svettas och allt bara snurrar.
    Skit läskigt och jag bara väntar på den dagen då jag bara trillar omkull.

Hade bra värden sist hos BM men det är nu snart 1 månad sen jag var där sist och ska dit på onsdag igen. Kanske bltr som spökar??
  • curiosa
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-18 18:24:12 följande:
    Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
    Här är man i prioritretsgruppen som gravid men jag kommer inte att ta den.
    Tog inte svininfluensa eller vanligt influensa vaccin i vanliga fall heller.
  • curiosa
    Zaarah1984 skrev 2011-10-18 14:32:47 följande:
    Jag har bf 14/1 men har en känsla av att det blir julafton.. fråga mig inte varför Min sambo säger 9/1 så vi har lite vadslagning här hemma.
    Jag har bf 11/1 men tror på 39+4 för då har båda min stora barn kommit:)
Svar på tråden Januaribebis 2012