• roxylady

Januaribebis 2012

Läste en av mina vänners förlossningsberättelser.. har aldrig tidigare känt rädsla för det.
    Men för första gången någonsin så känner jag rädsla för det efter jag läste hennes...
    Någon mer som är skraj? Vet ju att alla har det olika så det är inte säkert att det blir lika för mig i vinter.
    Men ändå...

• roxylady
    Sapato skrev 2011-07-25 23:44:53 följande:
    Är inte rädd för förlossningen ÄN. Trots att min förra var plågsam.
    Jag har inte heller varit det än.. i med att det är ju faktiskt 6 månader kvar.. men man kan inte låta bli att tänka på det när man får en hel jobbig berättelse berättad :S
  • roxylady

Ja jag har ju egentligen inte heller börjat kunna fundera så mkt på förlossningen, men när orden gick igenom mig sådär från min väns berättelse så fick man en liten kall kår eller vad man kan kalla det. Men såklart är det ju det bästa hon har gjort. Nej jag ska nog inte läsa så mkt om förlossningar tror jag, jag får uppleva min egen om ca 6 månader :)

Idag går jag in i v15(14+0), går ganska sakta ändå.. och jag har inte ens fått tid för RUL än.. vet inte varför det tar sådan tid.. om 3-5 veckor ska jag ju in... suck.. Man vill ju kunna planera dagarna när man jobbar något.. Låter som alla ni har fått era kallelser rätt långt innan?

• roxylady
    SysterAnna skrev 2011-07-26 12:33:12 följande:
    Jag gick in i v.14 igår (13 +1) och väntar även jag på kallelsen fortfarande. Min barnmorska har dock sagt att har vi inte fått någon kallelse tills nästa vecka ska vi ringa henne. Tycker också det är så jobbigt när man inte kan planera!
    Ja men eller hur! Kommer nog ringa henne nästa vecka då också tror jag.. Konstigt att det ska ta sådan tid att få kallselesen.
  • roxylady
    Jämthund skrev 2011-07-26 12:41:50 följande:
    Kallelse? Får man en kallelse till RUL? Jag har fattat det som att jag måste boka min tid själv på sjukhust här.. Men nu blev jag konfunderad..
    Här ska man få en i alla fall sa BM. Vet inte hur det är i ditt landsting. Ring din BM och kolla!
  • roxylady
    Astrogirl skrev 2011-07-26 21:51:14 följande:
    Är mitt i v 14 nu ungefär och har börjat få en liten bula under naveln. Har fortfarande svårt med grillukt och kan knappt äta grillat kött, vilket är lite jobbigt med tanke på att det är sommar och vi åker runt i Sverige och campar med husvagn och alla grillar överallt på campingarna. Jag brukar sätta mig inne i husvagnen när det blir för mycket. Jag brukar älska grillat men det fungerar inte för mig just nu. Hoppas det går över snart.
    Åh äntligen någon mer som känner som jag :) Jag trodde nästan att jag var den enda som inte tålde grilllukt.. visst är det jobbigt??
  • roxylady
    Astrogirl skrev 2011-07-26 21:55:19 följande:
    Ja, jag står inte ut att känna grillukten. Mår nästan mer illa av att känna lukten än av att äta grillat kött. Hoppas det går över snart. Mår annars inte illa alls och har enbart spytt två gånger under hela graviditeten.
    Ja jag mår heller inte illa heller längre. Hade tur som bara hade det dagarna i ända i två veckor. Men samma här gällande grilllukten.. så fort den kommer mår jag illa. Inte som att jag skulle kräkas.. men tillräckligt för att må dåligt..
    Hoppas det går över.. iofs är ju sommaren snart över.. men ändå! Det var speciellt jobbigt när man inte hade berättat för nån än att man vad gravid :S Grillat älskar man ju annars.. konstigt det där.. samma med chips! Jag älskar chips!! Men får inte i mig det heller än.. kan inte ens lukta på dem haha.
  • roxylady

Börjar fundera på det här med när man ska berätta för chefen om att man ska hem i Januari?
    Vet att någon skrev om det här för någon månad sedan men minns inte.. Börjar fundera på om det kanske är för tidigt nu? Är i v15(14+1) idag. Och jag har ju sett i 12+6 att våran lill* lever och mår bra så mkt vi kunde se i alla fall.

• roxylady
    bebismys2011 skrev 2011-07-27 12:32:44 följande:
    Paet: alltid bra om chefen får veta först på arbetsplatsen, inte kul om det kommer fram ryktesvägen. Jag berättade just innan min chef gick på semester var då i v 12, annars hade jag kommit tillbaka i v17-18 med mage. Tyckte inte det kändes kul. Så skönt att ha berättat. Slippa gruva sig för att det ska komma fram innan man själv sagt det.
    Jo sant.. nu är det så att chefen jobbar inte på vårt kontor utan de har ett centralkontor.
    Hon har också semester nu och är tillbaka om ett par veckor.. ska på RUL om antingen 3 eller 5 veckor så tänkte om man skulle ha tagit det då? Kan ju som tur är inte riktigt gå på ryktesvägen här :) Nej men det kan jag förstå, då vill man ju berätta :)
    MaHo89 skrev 2011-07-27 12:37:47 följande:
    Min chef vet inget. Men vik. samordnare, kollegor och vik. för chefen vet... Detta för att min chef har 8 v semester. Och de andra vet för att det har varit så mycket jobbigt.
    Men det löser sig :)
    Hur mår ni andra nu då? Själv tyckte jag att jag mådde toppen, sen kom frukosten upp imorse!! :/
    Okej ja men det gör ju inget :) som sagt så tror jag att jag väntar till RUL... Oj 8 veckor kvar inte dåligt ;)

Jag mår fortfarande bra.. mådde illa ett par veckor innan v12. Men mår ju illa när jag luktar på nått äckligt. Jobbigt att du inte fick behålla frukosten :(
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-07-27 13:15:50 följande:
    man behöver inte berätta för sin chef innan 2 månader innan BF men sen kanske man borde göra det. Men du behöver inte berätta innan november ;)
    Okej! :) Kommer nog berätta efter RUL ändå. Vi är bara 6 pers på vårt kontor så det kan nog va snällt :) hihi November känns lite sent :S
Svar på tråden Januaribebis 2012