• roxylady

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-08-02 14:07:11 följande:
    Fast om ett par veckor kommer du känna rörelser varje dag och då blir behovet av en angelsound inte lika stort. Jag tycker att just veckorna mellan 12-20 är de jobbigaste då man inte känner så mkt. Då är jag glad att jag har den.
    Är det så pass tidigt man känner av det trots allt? Får se om man gör det :) Tror jag känt en gång men är osäker på vad det egentligen var.
    Jessica82 skrev 2011-08-02 14:16:36 följande:
    använder mig av babyolja.. funkar lika bra :) minns med sonen att mot slutert behövdes ingenting för att det skulle höras
    Okej :) Smart ju!
  • roxylady

Hur ballt som helst ju chicopico!! Gjorde du det på tittut?? Skulle också vilja göra i 3D!

Jag undrar om det här svullnadet av magen efter man ätit mat beror på graviditeten? Eller är det bara jag som inte tänkt på det tidigare för att jag inte haft lika stor mage förut? Eller kan den faktiskt svullna upp mer pga det?

Och så tänkte jag på en sak till.. får man inte ta massage på axlar och nacke när man är gravid? Jag har SÅ ont i axlarna (har problem sedan tidigare) och skulle gärna vilja ta massage där.. men hört att det kan sätta igång nått? Det vill man ju såklart inte..

• roxylady
    chicopico skrev 2011-08-03 19:38:59 följande:
    paet: jag gjorde de på helsingborgs lasarett som vanlit rul

Partouze: ja visst gör de!!  nä, hon frågade om vi ville veta könet men vi sa faktiskt nej....
    Åh så de kan ha sånt på vanligt RUL?? Hoppas hoppas de har det här med :D
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-08-03 20:17:05 följande:
    Massage går bra men man ska inte trycka på punkter i axlarna utan bara massera :)
    Tack leia! Då vet man vad man kan göra :)
  • roxylady

Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)

• roxylady
    nya mamman skrev 2011-08-05 09:32:52 följande:
    Jag känner inte heller så mycket rörelser och är enl. UL 18+2 idag. Men fick konstaterat igår på RUL att jag har moderkakan i framvägg, som jag misstänkt. Det hade jag sist oxå... det kommer nog för oss oxå ska du se =)
    Okej :) Har man det om man har framåtlutad livmoder? Jag trodde det var tvärtom. Hon talade om att jag hade det när jag var på ett tidigare UL i v13. Ja det gör det ju, men man vill ju såååå gärna känna redan nu Glad
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-08-05 09:45:25 följande:
    Det beror väl på var i livmodern embryot fäster tror jag... Kände tidigast med första barnet och då vet jag inte riktigt var moderkakan var. Men dom 2 senaste har den suttit i framvägg och då dämpar den rörelserna. Det blir som en krockkudde lixom =)
    Okej! Får fråga det på RUL sedan var den sitter :) Men då är det väl bra att ha krockkudden frampå i alla fall? =)
  • roxylady

Kan man ha liknande mensvärk för varje månad som man skulle ha haft mens? För det känns inte som molvärk gjort tidigare. Men antar att det är för att det växer.. för det växer ju så det knakar.. man märker ju hur bara livmodern skjutit upp mot naveln på bara någon vecka :)

• roxylady

Frökenolson och Jamirl: Ja vi är ju på ett ungefär samma vecka/veckor allihop här inne. Man känner sig lugnt när fler känner lika :)

• roxylady

Tror ni man kan äta dr.oetkers pizza med salamikorvar på?? jag menar den är ju infryst när man köper den så de lär ju ha varit infrysta i mer än 3 dagar om man köper den så. Eller vad tror ni?? Hade ni ätit den?? Är så enormt sugen på den. Den hettas ju upp i 220grader eller nått sen också.
    har varit lite nojig för just salami.

Svar på tråden Januaribebis 2012