Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Min BM ringde mig idag och sa att jag har 8 i järnvärde vad betyder det? Hon sa att jag måste börja äta järntabletter. Minns när jag vänta sonen var det andra siffror.

• shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-08-15 18:29:24 följande:
    det är depåerna av järn i kroppen.
    men sist jag var gravid skulle man ligga över 116 nu fattar jag inte vart jag ligger
  • shadowstorm
    Marsätt skrev 2011-08-15 21:40:20 följande:
    Enligt RUL en flicka och enligt denna sida en flicka..
    Pojke denna gång och flicka sist, hehe...jag har ju en gossen och förmodligen väntar en tös så stämmer inte riktigt.

Dock har ring testet funka varje gång! Med sonen och med denna. Även använde jag en pendel gjort av kristall både denna gång och sist och fått pojke (stannar) sedan börjat igen flicka. Sen står den helt stilla så blir 2 barn precis som jag alltid sagt
  • shadowstorm
    tandra skrev 2011-08-15 22:22:23 följande:
    Skrev i den här tråden för längesen, men som då så har jag följt er utan att skriva Var på RUL i torsdags, hon som gjorde ultraljudet frågade om vi ville veta kön så då vart jag sjukt nyfiken & höll på att säga ja men sambon var väldigt snabb att säga nej Flört MEN när hon skulle mäta lårbenen så skymtade jag ändå, eller ja de va inte så svårt att missa Och som jag såg så väntar vi tjej nummer 2! sååå spännande!

Innan RUL så kände jag inte bebis så mycket, men samma kväll så börja den göra sig till känna. Oj oj vilka kullerbyttor hon får till!

Såg att det var en till här från Borlänge, hej ames  
    Vi fick ju veta att det förmodligen är en tjej, men hur ser man det på ett UL? Pojke går bara inte ta miste på hehe...det fick vi uppleva med sonen...men jag tyckte det såg mera "tomt" ut denna gång
  • shadowstorm
    tandra skrev 2011-08-15 22:48:06 följande:
    Man ser dom välkända "tre strecken"  
    jag har nog för otränat öga :)

Som tur har vi ju ett till UL 1 sep eftersom jag blev flyttad 1 vecka så de ville ha ett nytt när bebisen var lite större så de fick bättre bild av hjärtat. Och då skulle de ta en extra koll och verkligen försäkra sig om att de är en tös....och det känns skönt att få höra det igen...samtidigt som jag känner mig nervös om jag skulle höra att det var en gosse nu när man fått höra att det var en flicka! hmm.. men hon verkade extremt säker på på RUL. Bebisen låg med vidöppna ben (vad säger det om framtiden ;) så var ju vara titta hehe
  • shadowstorm

God morgon my ladys. Hoppas ni sovit gott.

Jag tycker det är sååå himla sköönt med regn, nu läängtar jag bara tills hösten. Och 1 september så vi får se våran bebis igen ♥

• shadowstorm

varit en dålig dag idag...mått illa, och nu har det varit bra flera veckor men snacka om bakslag :(

Var upp till en vän med massa kläder som sonen vuxit ur, och hon tvinga på mig massa tjejkläder hehe...Jag blir så rädd, vill gå på ett ul till och höra flicka så jag vågar köpa nåt i rosa/lila

• shadowstorm
    Sofie emma 80 skrev 2011-08-17 06:35:48 följande:
    Gjorde UL i går, allt såg fint ut och det blir en pojk! Han verkar heller inte ha Downs som
    I min dröm.
    Grattis till gossen :) Glöm inte skriva in dig i gissa/vad vi väntar tråden ;)
  • shadowstorm
    twylla skrev 2011-08-17 08:39:34 följande:
    Jag har nog inte skrivit här sen jag plussade, men igår var vi på RUL. Allt såg fint ut och det verkar vara en liten flicka. Ultraljudet var en helt fantastisk upplevelse, det var så häftigt att se den lilla! Har moderkakan i framvägg vilket förklarar att jag inte känt så mycket än.
    Grattis till lyckat RUL :) Och grattis till den förmodliga flickan :) Nu är det många töser i jan ;) Snacka om tjejmånad!
    Someday skrev 2011-08-17 08:46:08 följande:
    Jag var på mitt RUL i går och allt gick bra! Fick se en aktiv liten bebis som hade svårt att ligga still.
    Hon mätte faktiskt inget mer än vad de gjorde vecka 14. Jag trodde att de brukade mäta lårben och dylikt för att fastställa vikt och längd? Alla organ fanns där de skulle och såg fina ut i alla fall.
    Så datering är fastställd till 16 januari trots att hon hade svårt att mäta ordentligt förra gången. Då mättes ju bara huvudet och längd. Troligen får jag gå på tillväxt i vecka 32 också.
    Vi tog inte reda på könet.
    Grattis till lyckat RUL :)
Svar på tråden Januaribebis 2012