• roxylady

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-08-07 15:04:15 följande:
    Ja fast uppenbarligen har du större mage än mig för min var 3 cm under naveln för en vecka sedan och är precis på naveln nu ju ;) men jag räknar med att bli jättestor igen i slutet. Läste min journal förut och jag låg strax över övre nivån på sf-kurvan så medel är väl lite under veckorna då och jag hade ju 39 cm i v 38 (38 + nåt då alltså men på mvc säger dom ju att man är i v 38 då istället för 39) Men inte hade jag än onormalt stor bebis ändå. liten var han ju inte med sina 3785 gram men inte jättestor heller. Ganska lagom :) Oj jag gick flera gånger innan rul på min mvc men alla har ju olika rutiner.
    Ja ändå syns inte min mer ;) Ja min var också runt 2-3cm nedanför naveln för 1 vecka sedan. Men sedan sitter kanske naveln olika på alla också. Vissa har ju sin högre upp eller längre ned än andra också :) Så det är ju svårt att jämnföra på det sättet med kan jag tänka mig. Hoppas vi slipper bli jätte stora båda två i slutet! :)

Ja precis det är ju hur lagomt som helst :) Ja jag önskar jag fick gå så många ggr jag med.
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-08-07 15:41:03 följande:
    Eller så är det du som tycker att det inte syns för ajg tycker då du ser ut ungefär som jag gjort hela tiden om man jämför veckor men så ligger jag ju 2 veckor före så du kan ju inte jämföra din mage nu med min mage nu utan man får ju jämföra samma vecka ;) Blir lättare att jämföra när man kan jämföra SF-mått ;)
    Haha sant! Man tycker väl att man är mindre för att man vill att det ska synas mer :)
    Jo så är det ju också! Ja det ska bli spännande sedan när man kan jämföra med alla här inne :)

Åh nu slutar jag äntligen jobbet om 10min!! Sedan får jag vara ledig en dag imorgon, då blir det att fira min födelsedag. Nyfiken på om man får något till bebis redan måntro? Hihi!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-08-07 16:14:44 följande:
    Åh, grattis i förskott :)
    Tack så mkt :)
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-08-07 18:29:24 följande:
    Det skiljer ju inte många kronor från ett nytt.
    Jag hade inte köpt det.
    Jo fast man fick med basen i det priset också. Men det lutar åt att vi köper allt nytt ändå. Hoppas ju på ett till barn efter denna iaf ändå :)
    minjalin skrev 2011-08-07 19:35:58 följande:
    Nja, med bas kostar ett sånt nytt 1500 kr (gjorde vårat i alla fall och var exakt samma märke och modell, men var kampanj på vår vagn så det ingick) så det är ju halva priset, men skulle personligen inte ha en begagnad bilbarnstol till mitt barn, varken hyrd eller köpt.
    Satt och tänkte på det också.. Törs inte köpa sådär ändå trots allt. Som sagt så blir det nog att vi köper nytt alltihopa istället ändå. Man vill ju ha ett till barn efter denna kommande sedan också. Jo vi såg att det kostade 700kr att hyra ca. Men så ska man ju i alla fall ha en bas till som man kan sätta fast den i så det är nog lika bra att köpa helt nytt. Britax har ju fått bra omdömen och de finns ju på babyproffsen här i stan.. och dom säljer ju även Brio. Nä nytt och fräscht blir det allt.

Men tänkte på det här med basen till babyskyddet/bilstolen. Kommer den bara kunna vara till babyskyddet eller kan man köpa en som går till den nästa storleken i bilstol som de ska ha när de nått över 13kg? Någon som vet?:) Satt och funderade på det.
  • roxylady
    Moniqe1979 skrev 2011-08-07 20:40:32 följande:
    har aldrig sett någon större stol än just baby skydd med bas, de större stolarna bär man ju inte omkring barnet i så som man gör med baby skyddet utan de är ju mer "fast monterade" i bilen.
    Okej se där :) Man lär sig något nytt varje dag! Har i och för sig inte heller gjort det nu när jag tänker efter. Men tack då vet jag i alla fall :)
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-08-07 21:43:26 följande:
    nej min har varit över naveln i några veckor. men jag väntar 4:e
    Ja då förstår jag! Gud vad roligt med 4 barn!! Hur många av varje har du nu? :)
  • roxylady

Nä men fy hemskt att höra minneli Gråter
    Önskar all lycka i världen att det kommer gå bra nu ändå! Hoppas hoppas hoppas!!!
    Massor av styrkekramar till er!!  {#emotions_dlg.flower}Nalle

• roxylady

Måste fråga en sak.. min faster talade om för mig att det kan vara farligt att bada i tex poolen eller i havet när man är gravid? Aldrig hrört nått sånt.. att bakterier ska ta sig in och riskera missfall?? Är det verkligen sant? Jag trodde bebis var skyddad av slempropp och fostervatten osv osv.

Svar på tråden Januaribebis 2012