• roxylady

Januaribebis 2012

Ska till Cypern om 1 och en halv vecka alltså.. så det är inte i Sverige jag ska bada.

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 20:50:49 följande:
    Det ska vara helt ofarligt att bada i pool och i havet vid en graviditet. Det är bara om slemproppen eller vattnet har avgått som man inte ska göra det för infektionsrisken. Dock ska man låta bli bubbelpoolen. Det finns ju vattengympa för gravida samt att BM förespråkar simmning när man börjar känna sig klumpig :)
    Ja men dåså!  Tyckte väl att den lilla  "gummiproppen" skulle skydda mot sånt :)
    Kan inte förstå vad hon menade där.. men hon är väl paranoid hehe. Ja men precis! Det kommer nog jag börja gå på sedan! Det är ju så skönt! 
  • roxylady
    anmaelli skrev 2011-08-10 21:34:10 följande:
    Jag blev avrådd från att bada i pool där de inte hade ordentlig rening, men det var nog mer pga att jag har en polyp på livmoderhalsen. Skulle helst undvika sex också... annars tror jag absolut att det är helt ofarligt!
    Hm okej.. vet ju egentligen inte om jag har något som gör att man inte får bada i poolen.. oh.. kan bli en tuff semester..ska nog rådfråga med min BM. Ja man tycker ju det!
  • roxylady
    iwannarock skrev 2011-08-11 09:41:55 följande:
    Jösses va tiden går fort Är redan i vecka 17 (16+3) har i dag fått ny tid hos" min nya" bvc här uppe i Dalarna, känns bra men tyvärr så blev det inte tid förrens 22 aug men men, har bara varit på ett privt ul än så länge, vi bokade ett på mamma mia i sthlm för att se så att allt va bra där inne och det va det, en liten, VÄLDIGT livlig kotte fanns där inne h*n for runt som bara den, så härligt att se. Menn snart blir det väl dax för rutin UL kommer få en tid så fort jag har varit hos "nya" bvc det blir nog jätte bra.

Har varit så himla DÅLIG på att ta bilder har knappt en enda bild på magen och inte har jag antecknat något om min graviditet heller tyvärr, fattar inte varför?!!! Men det är väl inte för sent att börja nu kanske  
    Jasså var i Dalarna bor du? :) Jag bor också i Dalarna!

• roxylady
    iwannarock skrev 2011-08-11 09:56:11 följande:
    Aha jag bor i Långshyttan, du?
    Falun! Kul att det finns nån mer från Dalom här! Glad
  • roxylady

Jag har börjat ångra mig och undrar om vi ska kolla kön ändå kanske.. visst kan det ge en del fördelar med det så det är därför vi tänkte det... hrm.. är så svårt å bestämma sig.. har tre veckor kvar att bestämma mig.. suck.. någon mer som har beslutsångest? Eller hade?

• roxylady
    MaHo89 skrev 2011-08-11 20:32:58 följande:

som sagt, ganska dålig bild men bättre än ingen =) Och vi får hoppas att den lille är mer medgörlig nästa gång =) Så vi får en fin bild =)

Har ju inte gått upp i vikt, därför vi for in nu.. men det var ingen fara =P

En riktig busunge var det =) Så när de skulle mäta lårbenet stack krabaten och tryckte ner sig vid moderkakan =P Så det tog lååång tid innan den lille ville komma upp igen så benen syntes =)
    Fin bild ändå ju :)

Jasså ska man oroa sig om man inte gått upp så mkt? :S Nu blev jag orolig.. jag har bara gått upp 2kg.

Ah vad roligt!! Hihi sikken lite buse ;) Hur länge fick ni vara där?
  • roxylady

MaHo89: Okej! Ja jag har hört att de lätt kan vilja gömma sig lite ibland hihi! Men vad skönt att bebis tillslut visade sina ben =D

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-12 17:40:48 följande:
    I vårt landsting erbjuds alla kub-test också. Bor i Östergötland. Idag köpte jag mitt första mammaplagg, ett par jeans från hm. Jättesköna! Jag älskar dom redan! Känns precis som leggings eftersom de är så mycket stretch :) fast som trycker inte på magen såklart som mina leggings börjar göra. Får hoppas jag inte blir så stor om rumpan och låren för dom sitter rätt tajt :P
    Åh kan du inte länka så man får se vilka de är? Vill också ha ett par jeans :)
Svar på tråden Januaribebis 2012