Jessica82 skrev 2011-08-24 20:43:34 följande:
måste oxå berätta, har min stora pojk på 6 år sedan missfall sedan en graviditet där jag faktiskt önskade mig en tjej för mannen hade igentligen redan bestämt sig för att det inte blir fler än 2 barn... vi var och gjorde könsul som visade på en pojke och jag kände ett LITET sting av besvikelse.. ingenting jag vågade utra högt ens för min man :( var ledsen över detta i kanske en vecka eftersom tanken att inte ens få en chans till att få en dotter kändes ledsam (samtidigt som tanken på att inte få fler än 2 barn var för mig ledsam) OCH det kändes hemskt att ha dessa tankar, speciellt så tätt inpå mitt missfall :( kände mig inte värd att få barnet alls när jag tänkte så så det var inte lätt.
Men efter en vecka när vi började fundera på namn och jag hade köpt dom första kläderna kom glädjen tillbaka och sonen är idag en busig härlig helt underbar liten kille på 2 år.
plötsligt ändrade sig min man och vi försökte igen vilket resulterade i missfall :( innan denna graviditet då!
trots mina missfall missunnar jag inte andra runtomkring som fått barn under den tiden och alla har rätt till sina tankar och känslor, sen tycker jag ändå att man kanske inte ska ta upp det på ett forum där det är som upplagt att folk tar illa vid sig, jag ångrar att jag aldrig pratade om hur jag kände just då med min man men är glad att jag inte nämnde det för någon annan, jag tillät mig själv att i mitt innersta ha dessa tankar och sen glömma det och det satt väll kvar till denna graviditet oxå, det hade absolut inte spelat nån roll längre, är bara glad att min käre man ändrade sig och att naturen varit snäll mot mig så jag fick ett 3dje barn :)
nu visade rul på att det faktiskt är en flicka denna gången och tänk vad förvånad jag var, kände ingenting speciellt utöver lyckan att barnet faktiskt är friskt, jag var så inställd på en till pojk oxå så förvåningen var dubbel men absolut inget mer.
bearbeta detta för dig själv, vänj dig vid tanken så kommer det bli bra tillslut, du kommer ändå tillslut tycka att just ditt barn oavsett kön är världens underbaraste finaste unge.