Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 16:54:15 följande:
    Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.
    Men varför vill du så gärna ha en pojke? Det är ju inte könet som gör personen. Jag var världens pojkflicka som liten, lekte med lego och bilar allt som min lillebror lekte med. Så bara för att du väntar en tjej betyder det inte att hon kommer vilja leka med dockor och ha rosa klänningar på sig. :) Det är lite av vad vi föräldrar tycker i dem också....
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-08-24 17:59:54 följande:
    Då hoppas jag att du har rätt
    Brukar ha rätt :) Fast inte om mig själv då ;P
  • shadowstorm
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 19:26:41 följande:
    Det hoppas jag också. Och får som sagt hoppas på en kille när syskonet kommer (som vi redan har planerat inom några år)
    Jag tror du kommer känna på ett helt annat sätt om ett tag. När du börjar läängtar såå efter din dotter, och tänka hur hon ser ut och vem hon kommer vara lik. Och sen när hon väl kommer ut så kommer du känna den största kärlek och glädje du någonsin känt!

Men jag kan helt klart hålla med om vad folk skriver till dig, det är otacksamt av dig....och det är tyvärr väldigt många som det gått dåligt för här i tråden. Se bara nyligen när en fick föda fram sina tvillingar!! En pojke och en flicka...hon förlora sina barn! Så tänk lite på vad du skriver.

Och känner du längre in i graviditen att du så gärna vill barnet i magen ska vara en pojke så tycker jag du ska gå och prata med någon så du inte får en extrem babyblue!
  • shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-08-24 20:43:34 följande:
    måste oxå berätta, har min stora pojk på 6 år sedan missfall sedan en graviditet där jag faktiskt önskade mig en tjej för mannen hade igentligen redan bestämt sig för att det inte blir fler än 2 barn... vi var och gjorde könsul som visade på en pojke och jag kände ett LITET sting av besvikelse.. ingenting jag vågade utra högt ens för min man :( var ledsen över detta i kanske en vecka eftersom  tanken att inte ens få en chans till att få en dotter kändes ledsam (samtidigt som tanken på att inte få fler än 2 barn var för mig ledsam) OCH det kändes hemskt att ha dessa tankar, speciellt så tätt inpå mitt missfall :( kände mig inte värd att få barnet alls när jag tänkte så så det var inte lätt.

Men efter en vecka när vi började fundera på namn och jag hade köpt dom första kläderna kom glädjen tillbaka och sonen är idag en busig härlig helt underbar liten kille på 2 år.

plötsligt ändrade sig min man och vi försökte igen vilket resulterade i missfall :( innan denna graviditet då!

trots mina missfall missunnar jag inte andra runtomkring som fått barn under den tiden och alla har rätt till sina tankar och känslor, sen tycker jag ändå att man kanske inte ska ta upp det på ett forum där det är som upplagt att folk tar illa vid sig, jag ångrar att jag aldrig pratade om hur jag kände just då med min man men är glad att jag inte nämnde det för någon annan, jag tillät mig själv att i mitt innersta ha dessa tankar och sen glömma det och det satt väll kvar till denna graviditet oxå, det hade absolut inte spelat nån roll längre, är bara glad att min käre man ändrade sig och att naturen varit snäll mot mig så jag fick ett 3dje barn :) 

nu visade rul på att det faktiskt är en flicka denna gången och tänk vad förvånad jag var, kände ingenting speciellt utöver lyckan att barnet faktiskt är friskt, jag var så inställd på en till pojk oxå så förvåningen var dubbel men absolut inget mer.

bearbeta detta för dig själv, vänj dig vid tanken så kommer det bli bra tillslut, du kommer ändå tillslut tycka att just ditt barn oavsett kön är världens underbaraste finaste unge.

• shadowstorm

rennie är ju rena döden för tänderna jag käka loces mups (haha stavas?) sista 3 månaderna ovh jag hade inte överlevt utan

• shadowstorm
    twistedtofit skrev 2011-08-24 22:09:39 följande:
    jag tar omeprazol, samma sak till halva priset!
    jasså :) Ja nu har jag ingen halsbränna än, men får ju se längre fram gissar den kommer göra sig påmind när magen börjar växa. (om den nu vill växa) :P
  • shadowstorm
    MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.
    Men neej :( Beklagar verkligen, och önskar er all lycka till i framtiden. Hjärta
  • shadowstorm

Jag vet detta inte hör till tråden, men uusch vad less jag är idag :( Har funderat på börja studera nu under tiden som gravid, och pratat med csn och jag var tvungen fixa papper HIT och DIT. Sen har min bil börja låta hemsk och drar åt vänster så jag åkte in på en däckfirma och får det trevliga beskedet att jag inte kan köra med mina däck längre så jag måste köpa nya....TROR folk man är gjord av pengar :( Verkligen inte jag iaf....var bara tvungen beklaga mig lite  hur jobbigt livet känns just nu!  Och Akassan segar på så jag får inga pengar :( BLÄ!

Svar på tråden Januaribebis 2012