Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

minneli skrev 2011-08-17 17:18:24 följande:

Hej allihopa!

Tänkte bara berätta att jag födde en liten änglatjej som heter Ayla i måndags. 

Hoppas det går bra för er alla så tjuvkikar jag in här lite och berättar förhoppningsvis när jag är gravid igen.

Kramar      

Beklagar den enorma sorgen. Och vilket vackert namn hon fick. Önskar er all lycka till i framtiden <3
  • shadowstorm

Då går man in i vecka 19 IGEN hehe...känns lite surt när man skulle varit i vecka 20 idag men ääsch :)

• shadowstorm

Niins: Jag finner inga ord vad jag känner när jag läste det fruktansvärda som hänt er....Ord kan inte heller komma i närheten av att beskriva det ni måste känna just nu. Så jag kan inget annat än att verkligen beklaga eran enorma förlust och önska er all lycka till i framtiden även fast allt känns bäcksvart just nu. Hjärta

• shadowstorm

God morgon :) Igår tog jag mig ork med mor min att börja gå igenom alla sonens barnkläder. Och jisses så mycket det var. Jag ska inte göra mig av med mycket innan jag varit på ännu ett RUL, men sedan så kommer en del säljas (om nån nu vill ha det, JÄTTE FINA) eller så ger jag det till behövande i utlandet.

Tyckte jag rensa massor, men när jag skulle plocka ihop allt igen fanns minst lika mycket kvar, men det mest killiga hade jag plockat bort. Men låångt ifrån allt. Är ju inte den som bara kommer sätta rosa på flickan.

• shadowstorm
    Sapato skrev 2011-08-20 10:49:55 följande:
    "Köpte" precis en säng på Blocket. De ville inte ha pengar utan man skulle smsa för att hjälpa svältande i Afrika.
    Jätte fin är sängen
    Vilken god tanke av dessa människor :)
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-08-21 11:48:18 följande:
    Jag skäms verkligen för att jag inte börjat äta mina järntabletter än, för jag tror ju inte att värdet är OK (det var 123 på inskrivningen i v 8) och förra graviditeten låg jag på ca 90-95 som värst (och då var jag helt slut). 
    MEN... jag vet inte hur många varianter jag testade förra gången. Niferex pajade min mage helt, blutsaft klarade jag inte att svälja och ett par andra hade samma effekt som Niferexen. Slutligen blev det duroferon jag fick få i mig massvis av, men nu när jag testade i 4-5 dagar så höll jag på att dra igång ett skov igen.

Jag har ju IBS, även om det är under kontroll nu så vill jag verkligen inte hamna där i träsket igen. Så hellre lite trött än helt utslagen av ett skov känner jag.. :(  
    Jag har ju inte IBS jag har crohns sjukdom och jag är JÄTTE dålig nu under denna graviditet var hemsk sist också, hade ont nästan i 9 månader. Nu har det inte börjat nå bättre har hemska skov =( Vill ibland bara försvinna så ont har jag! Vaknar på nätterna och vill bara skrika av smärta...det är så hemskt.

Och nu ska jag käka järntabletter jag vet det kommer bli en miljon gånger värre....så jag vill gäärna hoppa järntabletterna också
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-08-21 14:01:57 följande:
    Uff.. :( Jag var ju mitt inne i ett lååångt skov när jag blev gravid med dottern och mådde därför skit fram tills v 20 ungefär men sedan dess har jag *peppar peppar* mått mycket bättre och bara fått korta och väldigt temporära anfall. 
    Men nu märker jag ju direkt igen att magen är mycket mer känslig, jag får passa mig vad jag äter, när/hur/vilka mängder osv. Så tråkigt, men samtidigt kan man ju inte hänga upp sig på något som inte kommer försvinna heller. Hoppas dina tarmar håller sig någorlunda i schack nu den närmaste tiden. Tror du att själva sjukdomen hjälper ditt illamående på traven? För du var väl riktigt risig med kräkningar när du väntade din son? 

Men de där jäkla järntabletterna alltså.. :( Kan de inte komma på ett bättre sätt för oss som redan har problem?  
    Vi får hålla tummarna för varandra att vi slipper hemska och långa skov! kan mycket väl varit en bidragande orsak att jag mådde så fruktansvärt med sonen. Har ju varit bättre denna gång, men så fort jag känner av nåt i magen så känner jag även av illamåendet denna gång.

Nä jag hatar järntabletter det är så fruktansvärt hur man måste äta nåt som gör att man lider ännu mer :(
  • shadowstorm
    Carolaj83 skrev 2011-08-22 08:09:29 följande:
    vet ni någon bra köp/sälj sida för vagnar förutom blocket o tradera?
    kolla på facebook där finns massor och oftast inom ens eget område :)
Svar på tråden Januaribebis 2012