• roxylady

Januaribebis 2012

Alltochinget skrev 2011-08-12 20:13:03 följande:
    Här är en länk till jeansen: www.hm.com/se/product/92121?article=92121-A Finns i andra färger också men jag gillade dom där just för att de var lite anorlunda, lite glansiga nästan :) och så tycker jag om tajta stuprörsjeans :) perfekta! Kan verkligen rekommendera!
    Dom var ju jätte snygga!! Får allt ta och prova dem sedan :) Ja jag gillar också mest stuprör! Snyggast till stövlar eller om man bara vill vika upp dem.
  • roxylady
    Some skrev 2011-08-13 13:06:13 följande:
    Är det någon mer än jag som har blivit gravid-dement? Jag kan inte räkna, säger fel på graviditetsveckor hela tiden och glömmer saker jag aldrig skulle glömt innan. Det börjar bli riktigt frustrerande.
    Jopp jag kan också vara så ibland. Mest pinsamt på jobbet i med att där ska man ju prata med kunder. Och de ställer frågor ibland som man såklart måste kunna svara på ;)
  • roxylady

Det står på min kallelse att man ska ha välfylld blåsa på min med. Att det är säkrast att man inte gått på toa senaste 1-2 timmarna innan :) Men om man bara dricker lite en timme innan så borde det ju vara lugnt!

• roxylady

Jag har fått höra att det man går upp innan v20 är det man själv väger och kommer väga efter förlossningen. Och bebis väger ca 15 med allt vatten, moderkaka osv. Är det så? Om jag går upp tex 5kg så är det dom kilona jag kommer behöva arbeta bort när jag fött mitt barn?? Tänkte om någon mer hade hört om denna teori?

• roxylady

Ursch jag känner mig lite ogravid just nu.. tycker magen på nått sätt har minskat lite granna? Kanske har fel men ändå. Men iofs springer man på toaletten lika mkt som alltid annars.. Men känner ju inte bebis heller.. och har bara gått upp 2kg..Hrm.. nervös inför RUL den 30:e.

• roxylady

Måste fråga er som är ett par eller tre veckor före mig. Jag är i 17+0 nu men jag tycker min mage har minskat och ändrat form på något vis. Har det varit så för er också? Tänkte om det är en del av tarmar och allting som vant sig och inte är lika svullna längre. Eller om livmodern ändrar form?

• roxylady
    Majskorn skrev 2011-08-16 12:59:59 följande:

Det är normalt eftersom svullnaden minskar och bebis tar mer plats, min mage e mindre nu än i vecka 8 men den e hård och mer utsträckt typ, inte lika degig och pluffsig som i v.8 (vet att det inte är bildtråd men slänger in en jämförelse bara)
    v.8

v.19

Ja just ja nu ser jag! Skönt att veta att det ska vara så :) Undrade nästan var den tog ivägen he he.
  • roxylady
    Moniqe1979 skrev 2011-08-16 15:09:31 följande:
    svårt att formulera men känner mig inte alls glad för att få saker till bebis som inte ens är NÄRA att komma ut särskillt då jag inte själv börjat handla till det barnet, men samtidigt BORDE man ju vara glad för tanken var ju säkert väl menad.
    Ja jag förstår dig att det känns knepigt?? Sådant ska ju komma på deras egna födelsedagar osv.
    Jo så är det ju.. men ändå.

Grattis på din dag föresten! :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-08-16 19:44:22 följande:
    Någon mer som inte tycker livmodern växer? Jag är i v 18+6 idag och livmodern går fortfarande precis till naveln och det gjorde den för en vecka sedan också. Men det kanske brukar vara så att det står still, och sen drar iväg, och står still och drar iväg? Ska ju på rul på fredag så då får man ju förhoppningsvis höra att allt är normalt. Ska till bm v 20+2 sen och då börjar hon väl mäta så det kommer också kännas skönt. Tycker jag är mindre än med sonen om jag jämför bilder =/ alla säger ju att man ska vara större när man är omföderska. Fast det kanske spelar in om man väger mycket mindre denna grav jämfört med förra? Vägde 5 kg mer i startvikt förra grav och hade gått upp 6 kg i v 20 medan jag bara gått upp 3,5 kg nu. Men bebis sparkar på i alla fall :)
    Jag har läst att sista två-tre veckorna innan v20 så växer inte bebis med lika raketfart som h*n gjort innan.
    Så det kan mkt väl bero på det i med att det inte behövs vidgas lika mkt då. Min mage tex har blivit mindre än vad den varit senaste veckorna och livmodern ligger kvar på samma höjd på mig med. Men det sägs ju vara för att svullnaden går ned för att endast bebismagen ska träda fram också som den känns och ser mindre ut. Och sedan är ju alla graviditeter olika den andra :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-16 20:00:11 följande:
    Vi ska till BM i vecka 26 nästa gång. Inte förrän OKTOBER!
    Samma här!! 6/9 bli min nästa gång! Och då är jag i v25! Känns långt borta!
Svar på tråden Januaribebis 2012