• LillaEko

Januaribebis 2012

Jag vet att jag tjatar, 2,5 Tim kvar!
    Jag är väldigt tacksam för att det är så tidigt.
    Men kunnat sova riktigt gott :)

Men, en pinsam fråga, alltså jag har börjat drömma så konstiga drömmar. Någon mer? Ofta med olika sex inslag?!?!?

• LillaEko
    Liina87 skrev 2011-08-15 07:49:44 följande:
    Ghaa blir inget UL för mig idag. Barnmorskan är sjuk så det får bli ett nytt försök på torsdag. Aja inget att göra åt det.
    Nämen fy, du bor väl inte i jönköpings län???? Skulle bli tokig om mitt blev flyttat.
    Börjar jobba på ons igen och vill så gärna veta att allt är okej innan alla får veta! 
  • LillaEko

Vi börjar också ons, har kick off med roiga aktiviteter och sen planeringsdag på fre. Sen kommer våra härliga elever på måndag =)

• LillaEko

Nä, dels vill vi inte veta och dels avslöjar de inte kön i vårt landsting.
    Nu ska jag ge mig iväg på ett välbehövligt pump pass på gymmet. Så nu kommer ryktet ut till 100% då det inte går dölja för fem öre längre. Sa bara poff förra veckan

• LillaEko

Ringde precis till bm för att boka nästa tid (här gör man det efter rul). Fick tid 19/9 Så en månad kvar.
    Men kom på detta med moderskapsintyget.
    Hon lovade att skicka detta, men ni som har barn sen innan....hur går man tillväga nu när man ska söka fp?!?!?! 

• LillaEko

Hittade svaret ganska lätt:

1. Anmäla föräldrapenning första gången

När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig.

• LillaEko

Ojojoj, första arbetsdagen efter sommarlovet idag, är nästan nervös för att folk ska tro man blivit "semesterfet" och inte gravid =S
    Är ju bara 3 som vet om det i vårt arbetslag. 

• LillaEko

Minelli: beklagar det djupaste. Finner inte ord, ta hand om varandra.

Jag jobbar som elevassistent på särskolan på gymnasiet. Börjar mitt tredje läsår nu på måndag med underbara elever.
    Men tyvärr är det bara ett långtidsvik, så vid jullovet blir jag ju arbetslös när jag inte kan ta en termin till :(

Eftersom vi har tunga rullstolsbundna elever ska jag ju söka gp, men det blir ju bara fram till jullovets början antar jag. Någon som vet om man kan stämpla sen fram till bf?

Svar på tråden Januaribebis 2012