Januaribebis 2012
Jag kan fortfarande må kyvigt vissa dagar även om det värsta illamåendet lagt sig.
Jag kan fortfarande må kyvigt vissa dagar även om det värsta illamåendet lagt sig.
Oj vad mycket det varit att läsa ikapp sen vi for i tors morse.
Grattis i massor till alla lyckade rul och till tvillingarna, häftigt!
Är nu på väg hem efter underbara dagar i kanot, tält och mys i naturen. Kan jag verkligen rekommendera.
Vi har idag exakt 2 veckor kvar till rul, längtan är enorm då jag fortfarande inte kännt liten än.
Irriterad!
Har haft en lång dag bakom oss med sista paddelstreckan och nu en lång resa hem, äntligen hemkomna.
Det första min man gör är att unnar sig ett glas vin i soffan.
Han har ingen som helst tanke på att han läskar mig eller att jag som vanligt sitter och drickervatten.
Vid sådana här dagar brukade vi unna oss ett glas tillsammans innan man stupade i säng. Har påpekat innan att det stör mig att han gör det när jag måste avstå.
Kan det inte räcka om han får ta det när vi går bort, har gäster eller vid speciella tillfällen nu när VI väntar barn???
Är det jag som är extremt gnällig eller hur känner ni andra när er respektive dricker nu när ni avstår.
Jag mår dessutom extremt illa av den sura vindoften, vilket han också vet, och ändå kan han inte avstå.
Jag har i vanliga fall inte så stort problem med det. Men just vid sådana här mysstunder blir uppoffringarna så stora. Har dessutom under paddlingen känt av att jag ju måste hålla tillbaka lite i utmaningar och lyft. Något jag även gör i den vanliga träningen nu. Är av en tjurskallig envis, vinnarskalle så detta är svårt. Vet att jag inte ska gnälla. Bebis är sjukt efterlängtad, men ibland rinner bägaren över.
Men förklarade för mannen hur jag kände nu ikväll, att det blev för mycket frestelse efter inte en klunk sen påsk. Han förstod och bad om ursäkt, han sa att han helt enkelt inte tyvärr tänkt så alls. Han erbjöd sig att hälla ut det.
Alkoholfria alternativ tycker jag är onödigt om det inte är något särskilt, föredrar vatten då.
Men just vid dessa tillfällen är det så mysigt med den lätta berusning som blir efter en dag med full rulle innan man ska sova. Tror faktiskt det är första gången sen pluset jag känt mig avis på just det. Man slocknar ju så skönt då.
Hihi, kul att läsa hur irriterad man kan bli i stundens hetta. Idag tycker jag inte alls att det var så farligt egentligen.
Mer kanske just det där "sociala myset". Men annars saknar jag inte vin alls.
Öl saknade jag massa när grillningen började. Men då överraskade mannen mig med alkoholfria som smakade riktigt bra. Har även hittat alkoholfria på lidl som smakar riktigt bra.
Såg att ni diskuterade om när ni fick göra rul, jag kommer vara i v 20 (19+3) den 15 aug. Tror jag kommer hamna runt detta datum med ev 2 dagar fram. Här får man inte veta kön, men det vill vi inte ändå.
Frökenolson: jag är i v 18(17+4) och har fortfarande inte ens känt bebis :(
Härligt med alla lyckade rul, nedräkningen har börjat lite smått här, 12 dagar kvar ;)