• LillaEko

Januaribebis 2012

V 22 idag, 18 veckor kvar...har börjat nedräkningen ;)

• LillaEko

Tror bebis haft gympapass i magen ikväll.
    Varit jätteaktiv och buffat som sjutton. Så nu har maken fått känna massa buffar med då han legat med huvudet på magen och lyssnat. Såååå mysigt!

• LillaEko

Usch, sitter och skriver arbetsbeskrivningen som ska skickas med papprena om ansökan om graviditetspenning.
    Kommer ju bli en hel uppsats och då har jag bara valt att skriva om två av våra mer krävande schemaaktiviteter ur min synpunkt, bad och gympa/stretching på mattan...och så de vanliga aktiviteterna under en dag, mat och toalettbesök.
    Sen bara nämnt vad vi har mer på elevernas schema.

Ni andra som söker/har barn sen innan och sökt, hur långa blev era och vad arbetar ni med då?
    Fy vad jag hatar sådant här, har så svårt för att veta hur mycket och vad och hur man ska skriva. 

• LillaEko

Jag skriver på datorn och har tänkt skicka det som bifogat dokument.
    Men är så rädd för att inte få igenom det eftersom arbetsplatsen är gymnasieskola. Även om vi på särskolan har mycket tunga lyft, slag och ev ibland kan ha elever som blir arga.
    För vad jag förstod skulle man beskriva arbetsdagen. Och vi har ju ett schema för alla dagar som alla elever, därför jag tror jag tycker det är så svårt kanske.
    På äldreboende vet många att det är tungt och så, men på en särskola är kanske inte lika många insatta?!?!

Har nu efter första veckan blivit nästan rädd för att jag inte ska få gp. Har ju tidigare inte känt något i kroppen, men nu efter en vecka har jag redan ont i svanken pga alla lyft och dumma arbetsställningar på golvet! 

• LillaEko

Skåne85: jag vill ju inte bli sjukskriven. Utan söker ju graviditetspenning för de 60 sista dagarna innan.
    Har ju ett jobb som är fysiskt tungt och dessutom kan riskera våld och slag om det vill sig illa.

• LillaEko

Jag har också hört att det är väldigt viktigt att beskriva noga och varför vissa moment nu är extra jobbiga. Man ska ta för givet att personen i fråga inte har en aning om vad man gör på sitt jobb tänker jag. Jag visste ju inte själv hur man jobbade på särskolan innan jag började där.
    Två kollegor som jobbat i vår klass har båda fått gp, och då är deras titel pedagog (lärare) så de borde rent titelmässigt varit svårare för dem?!?!

Köpt de första kläderna på kappahl idag. Så himla mysigt!

• LillaEko

Skåne85: det är något du kan ansöka om ifall du har ett fysiskt jobb, eller om arbetet av någon annan anledning inte är bra i slutet av en graviditet.
    Man kan få det Max 60 dagar innan bf och ger då ca 80% av lönen.
    Står bättre på fl hemsida!

• LillaEko

Någon som vet några bra sidor från utlandet med bebissaker?
    Svenska kronan är ju så stark nu, så gäller ju att passa på. 

Nu ska vi iväg och kolla kräftburarna, har ju varit sugen på det sen många av er åt och diskuterade det för ett tag sen =) 

• LillaEko

När vi satt på rektorsinformation inför vår skolstart förra veckan så kom vi fram till att lärare snart behöver en assistent för att hinna med allt extra arbete som är numera med kvalitetsredovisningar hit, visioner dit, åtgärdsprogram upp och tjosan hoppsan!

Men du ska se att morgondagen blir underbar när du får träffa eleverna. Vet de att "fröken ska få barn"?

Svar på tråden Januaribebis 2012