Januaribebis 2012
V19(18+0) idag, snart halva tiden avklarad. Tiden går ju faktiskt framåt även om det ibland känns segt. 10 dagar kvar till rul, men alla sista semesterdagarna innan ska spenderas i stugan så tiden borde gå fort.
V19(18+0) idag, snart halva tiden avklarad. Tiden går ju faktiskt framåt även om det ibland känns segt. 10 dagar kvar till rul, men alla sista semesterdagarna innan ska spenderas i stugan så tiden borde gå fort.
Jag har inte heller lyckats känna min livmoder. Men inte heller försökt så värst mycket.
Usch, vaknade i natt med fruktansvärt ont i magen och illamående.
Fick bli toa med hink i knät. Ursäkta det äckliga men kom från båda håll, trodde jag fått magsjuka. Men sen inget mer.
Vaknade nu för en stund sen och mår bra?!?!?! Någon som varit med om liknande? Helskumt!
Mitt var inte magkatarr, har det i vanliga fall.
Tror på något konstigt vis mag och tarm behövde bli tomt?!?!?! Eftersom det kom från båda håll.
Kräkningarna var inte heller "gravid" kräkningar utan mer magsjuka där man tror inälvorna kommer med?!?!?! Verkligen helskumt!
Ja, något skumt var det verkligen. Men idag är det som vanligt. Så super snabb matförgiftning i så fall.
Jag har också haft problem med laktos tidigare men har snart ett år klarat vanliga produkter. Kanske får ha det i åtanke framöver?!?!
Här är det inte heller många besök. Ett hälsosamtal och sen inskrivning. När vi varit på rul ska jag kontakta vår bm för att boka in nästa möte, (tror det brukar vara runt v24)
Vi kommer hyra babyskydd, trots att vi planerar fler barn.
Men ser det så att då får man ett säkert och testat skydd varje gång som passar bilen, beroende på vad man har just då. Här kostar det max 500:- för 6 mån.
En vecka kvar till RUL nu, börjar verkligen längta som en tok.
Igår morse tror jag att jag kände livmodern, lät även mannen känna, han tyckte nog det var häftigare än jag ;)
Blir så varm i hjärtat av att se hur han längtar, trycker och känner.
Han brukar även ta sig ett snack med liten då och då.
Men snart är vi halvvägs iallafall =)
Frökenolson: Jag hade ju samma härom natten.
Trodde verkligen det var magsjuka/matförgiftning men gick ju över så fort allt var ute och sen sov jag resten av natten?!?!?!
minneli: Allas vår mardröm, finner inte ord. Önskar ni får bättre besked imorgon, massa styrkekramar
Minneli: beklagar och finner inga ord.
Idag har vi varit inne i Kalmar en tur.
Hamnade i två baby affärer så nu är vagn bestämt.
Blir en emmaljunga city cross med city korg. Resonerade så att eftersom vi planerar minst ett barn till blir city korgen bäst ifall bebis nr 2 kommer typ juli, kan bli väldigt trångt i en mjuklift el liknande annars sen till vintern.
Så nu diskuterar vi färger, hu va det finns mycket att välja på!
Någon som vet om svart solblekts lätt?