• LillaEko

Januaribebis 2012

Jag är inte det minsta nervös än, snarare tvärt om =P
    Ser fram emot denna upplevelse som alla pratar så vitt och brett om. Hinner säkert ångra mig.
    Men till och med när jag kollar program som "livet på bb" och "en unge i minuten" längtar jag.

Men som sagt fråga mig gärna igen i nov-dec ;) Jag är ju dessutom först födeska, så kan ju inte jämföra med NÅGOT!

• LillaEko

Var och hämtade en baby to be box på ett apotek nu när vi ändå va i GBG (Vi har inget apotek som tillhör apoteksgruppen här nämligen).
     Stillade köpbehovet lite att få sitta och titta på de små söta napparna, skeden m.m.

Vi har annars tänkt vänta till efter rul med (15/8) 

• LillaEko

Vi har en kombi som vi tänkt behålla, Toyota avensis -02 el -03. Vårt problem blir mer att hitta en ny hundbur som tar mindre plats. Måste ju få plats med både vagn och vovve där bak sen ju.

• LillaEko

Haha, nä, inga äventyr. Men däremot distans studier funderar jag på om jag kanske kan hinna med?!?!?!?!?!?

• LillaEko

Ojojoj, nu börjar jag nästan bli lite nervös. MYCKET packning som ska krympas ner inför paddlingen som startar imorgon em.
    Med tanke på mitt tillstånd har ju EXTREMT MYCKET kretsat kring MAT. Får jag inte det regelbundet mår jag jätteilla och spyr som sjutton och då kommer energin gå ner till noll.
    Så hoppas verkligen detta blir så mysigt som vi tänkt ;) 

• LillaEko

Usch, har börjat nojja som sjutton över att jag inte fått känna bebis än.
    Vet ju att det inte behöver vara konstigt då jag väntar första, jag är i v 17 (16+5).
    Fick ju veta att min livmoder dessutom är lite bakåtliggande så kanske är därför?!?!?!?!

Nu är allt packat inför paddlingen, ska bli skönt att komma iväg en vecka, bort från vardagen och all beroendeframkallande teknik ;) Men misstänker att jag kommer ha sjukt många sidor att läsa ifatt här när jag åter är hemma igen Solig 

• LillaEko

Vet att några pratade om åderbråck för ett tag sen. Funderar lite på hur ni ser det i tidigt stadie?
    Ikväll när jag smörjde in benen upptäckte jag massa med "lila-blå" små tunna streck (blodkärl) på min ena vad. Någon som vet vad detta kan vara?

• LillaEko

Tack för de lugnande orden. Vet ju att det egentligen inte är något konstigt att inte känt liten än, men många har ju gjort det så tidigt så lätt att nojja iväg :/

• LillaEko

Efter lite googlande vet jag nu vad mina "streck" på benen är, telangiektasier. ytliga blodkärl som brustit och är vanligt hos kvinnor, graviditet kan vara en orsak till uppkomsten.

Svar på tråden Januaribebis 2012