Vesslan skrev 2011-07-20 11:06:06 följande:
Frökenolson skrev 2011-07-20 10:20:03 följande:
Jag har också gått upp mycket, men hoppas att det avstannar lite nu, det har det gjort de senaste veckorna. Jag använder också mammakläder och stora baggy byxor som jag hade innan. Det finns väldigt mycket kläder i garderoben som jag inte kan ha alls längre..
Precis som dej har jag gått upp mycket på rumpa och lår, magen såklart men det är mest svullen så inte så mycket fett där tror jag. Däremot brösten har jag gått upp massa..
Men jag tror man får bara motivera sej att det är för bebisens skull och ta tag i det sen efteråt när man orkar.
Jag hoppas ju kunna amma och på så sätt, förlora en hel del. Men också när våren kommer gå ut på långa promenader med liten..
Tack till er båda för att "håller mig sällskap" i denna hemska viktökning.
Givetvis så är det bara å bita ihop och hoppas på att det snart går över. I bakhuvudet så vet jag ju att det är en orsak och att det går att få bort det senare. Men ändå är det irrirarande.
Detta med att inte kunna sitta stilla. Japp det är min stil med, eller var.. Men det kommer väl igen.
Som tur är så har jag en väääääldigt lugn och tålmodig sambo. När jag hasplar ur mig diverse saker och klagar över viken så säger han bara: Ingen fara hjärtat , jag tycker du är fin och jag vet att du fixar till detta när vår guldklimp kommit till världen.
Ja då är det bara att le själv och inse att han har såååå rätt.
Underligt att en blivande bebis kan förändra en människa till ett "monster " under en period...
Ha ha ha ja så är det .
Åh, en till som är tacksam att det finns fler.
Har alltid haft grymt svårt med att vara still och mitt humör har verkligen blivit hemskt om jag inte hunnit träna.
Men de två första månaderna satt jag helst bara i soffan, och små åt massa snabba kolhydrater för att hålla illamåendet i schack. Så inte direkt smickrande för vågen.
Har dessutom väldigt lätt att lägga på mig om jag äter fel.
Men ska ändå försöka njuta.
Har ju börjat komma igång lite smått med träningen igen, så får hoppas att viktuppgången stannar av lite.