• LillaEko

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2011-07-19 12:18:59 följande:
    Jag har också det och BM sa att det bara är bra och ett tecken på att man är gravid:)
    Vad skönt!
    Tack för alla svaren. Trodde inte heller det var någon fara, men man vet ju aldrig!
    Ska ju inte till bm förrän efter rul den 15/8 så lär ju dröjja ett tag.
    Skönt med detta forum då man istället ofta kan få svar på mycket frågor via varandra =) 
  • LillaEko

Grattis till era lyckade ul.

Jag har fått sådan sabla halsbränna. Fy sjutton, spytt två kvällar på raken nu igen pga det :(

• LillaEko

Jag har redan börjat använda mammabyxor ibland.
    I mina vanliga kläder kör jag med gummiband vid knappen.
    Hm har en del bra bas, även Nelly.com

• LillaEko

Jag kände av min rygg igår och i förgår. Har ju jobbat dygn så gick av vid 15.00 igår. Har varit väldigt stressigt så sprungit hit och dit hela tiden, så hoppas det är tillfälligt. Man vill ju inte börja få problem med rygg och höfter än. Går in i vecka 17(16+0) imorgon :)

• LillaEko
    Vesslan skrev 2011-07-20 11:06:06 följande:
    Frökenolson skrev 2011-07-20 10:20:03 följande:
    Jag har också gått upp mycket, men hoppas att det avstannar lite nu, det har det gjort de senaste veckorna. Jag använder också mammakläder och stora baggy byxor som jag hade innan. Det finns väldigt mycket kläder i garderoben som jag inte kan ha alls längre..

Precis som dej har jag gått upp mycket på rumpa och lår, magen såklart men det är mest svullen så inte så mycket fett där tror jag. Däremot brösten har jag gått upp massa..
    Men jag tror man får bara motivera sej att det är för bebisens skull och ta tag i det sen efteråt när man orkar.
    Jag hoppas ju kunna amma och på så sätt, förlora en hel del. Men också när våren kommer gå ut på långa promenader med liten..
    Tack till er båda för att "håller mig sällskap" i denna hemska viktökning.

Givetvis så är det bara å bita ihop och hoppas på att det snart går över. I bakhuvudet så vet jag ju att det är en orsak och att det går att få bort det senare.  Men ändå är det irrirarande.

Detta med att inte kunna sitta stilla. Japp det är min stil med, eller var..  Men det kommer väl igen.

Som tur är så har jag en väääääldigt lugn och tålmodig sambo. När jag hasplar ur mig diverse saker och klagar över viken så säger han bara: Ingen fara hjärtat , jag tycker du är fin och jag vet att du fixar till detta när vår guldklimp kommit till världen.

Ja då är det bara att le själv och inse att han har såååå rätt.

Underligt att en blivande bebis kan förändra en människa till ett "monster " under en period...
    Ha ha ha ja så är det .
    Åh, en till som är tacksam att det finns fler.
    Har alltid haft grymt svårt med att vara still och mitt humör har verkligen blivit hemskt om jag inte hunnit träna.

Men de två första månaderna satt jag helst bara i soffan, och små åt massa snabba kolhydrater för att hålla illamåendet i schack. Så inte direkt smickrande för vågen.
    Har dessutom väldigt lätt att lägga på mig om jag äter fel.

Men ska ändå försöka njuta.
    Har ju börjat komma igång lite smått med träningen igen, så får hoppas att viktuppgången stannar av lite. 
  • LillaEko
    elinson skrev 2011-07-21 08:37:45 följande:
    jag har verkligen svårt att acceptera dessa extra kilon som smyger sig på... jaja det är helt naturligt och vi behöver dessa extra kilon bla bla bla... Jag tycker fortfarande det är pest. Behövde bara få ur mig det!
    Jag känner egentligen precis likadant, vissa dagar vill jag bara lägga om kosten till stenhård diet och börja tokträna, men vet ju innerst inne att det inte går. 
    Så därför försöker jag övertala mig om att det helt enkelt är naturligt och måste gå!
    Sen försöka med så mycket vardagsmotion som möjligt för att iallafall hålla det lugnt så gott som möjligt?!?!

Tur man har hund =P 
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-07-21 10:42:47 följande:
    Att ha hunden är underbart! Särskilt eftersom jag är ensam hemma en period. Men får inte du grymt dåligt samvete?
    ....jag brukade springa nästan varje dag med den och orka leka hela kvällarna med honom och vara med honom. Nu får han vara nöjd om jag orkar ut och cykla med honom och gå de vanliga rastningspromenaderna. Han är en "försvarshund" och vi är bara fosterfamilj åt honom på kvällar, nätter och helger, på dagarna jobbar han. Så nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte orkar ta hem honom varje kväll från hans jobb...man känner sig hemsk när han får sova på hundgården fast det är många hundar som sover där...

Han längtar nog efter att husse kommer hem, och jag också! 
    Vi delar ju på ansvaret eftersom min man är här. Så hon får minst 2 timmar om dagen, så hon är nöjd. 
    Hon behöver dock jobba mer med huvudet än med kroppen, så att ta bilen till skogen och sen köra massa boll apportering och sök räcker för henne. Inte alltid jag måste motionera så att säga.
    Hon är dessutom bolltokig så kan kasta det i en timme och hon springer gladeligen och hämtar dem lika glatt hela tiden. Nu på sommaren blir det även endel i vattnet. Så då får hon simma sig trött.
    Av att bara gå/springa/cykla blir hon aldrig trött. Då får vi köra godissök och uppletande inne sen. Så som sagt, mycket hjärngympa så är hon nöjd.

Men om han är tjänstehund så får han väl mycket stimulans "på jobbet"?? 
  • LillaEko

SEMESTER!!!! Underbart.
    Så imorgon bär det av till Gbg för lite tältande och Roxette konsert.
    V17 idag, och känns som det är en hel del växtvärk. Stramar, drar och har sig?!?!?

• LillaEko

Jag väntar första och tror inte jag känt liten än, är i v 17(16+2). men antar att det är helt normalt.
    Första tältnatten i ett regnigt Gbg avklarat. Men börjar bli obekvämt att sova på liggunderlag, men det är väl inget farligt att sova på mage även om det börjar kännas lite konstigt och obehagligt?

• LillaEko

Hihi, vi planerar också ett besök till Gekås, men i höst. Så där har vi tänkt göra massor med inköp :)
    Här har vi inte heller lyssnat på hjärtat än, men blir nog efter rul då kanske. 15/8 får vi se Lill* Enok igen ;)

Var på Roxette konserten i Gbg igår, ljuvligt. Så efter två nätter på liggunderlag är det skönt att vara hemma i sängen. Har fått ordentligt svårt med att ligga på rygg nämligen. Svankar och får inte ner "ryggen" någon mer som upplevt samma? Har inte märkt av det i sängen, men på hårt underlag får man in hela handen mellan svank och golv?!?!?!

Svar på tråden Januaribebis 2012