• LillaEko

Januaribebis 2012

Grattis till lyckat rul.
    Första riktiga arbetsdagen gjord efter semestern. Snurrig i huvudet.
    Men hoppas det kan botas med ett pass pump på gymmet nu vid 17.00.

Var inne och berättade för vår rektor nu. Gav han även paprerna han ska fylla i för att söka graviditetspenning.
    Men han verkade ju ha noll koll på hur han skulle skriva?!?!?! *skrämmande*.
    Har ni andra sökt än? Min syster pratade om att hon hört att det fanns något sista datum för att söka, någon mer som vet något om det? 

• LillaEko
    Frökenolson skrev 2011-08-22 16:57:32 följande:
    Köpte lite mer mammakläder idag och lite mer till bebisen, jättefina pojkkläder, men dom skulle nog passa på en lite tjej med om det skulle bli en ;)
    Jag tycker att kappahls newbiekläder känns supersköna och fina!
    Visst har de, är helt kär i en grårandig dräkt där med luva som jag planerar att köpa =)
    GoodEnough mom skrev 2011-08-22 17:19:44 följande:
    Att söka föräldrapenning tror jag man kan göra när man känner för det, dock är det ibland lång handläggningstid :) Men man ska säga till senast 2 månader innan man går på föräldraledighet på jobb har jag läst någonstanns, både mamma och pappa :D
    Men graviditetspenningen ska ju beviljas, så där krävs det väl framförhållning, och om jag får full så jobbar jag max typ 10 veckor kvar.
    Ni andra som ska söka, har ni sökt än?

• LillaEko

Lycka till på rul idag.
    Segt att vakna, men är väl bara att försöka dra sig ur sängen nu och ge sig ut med hunden en timme!
    Men som tur är vet mitt undermedvetna att det är skönt bara vi kommer ut.

Hihi, bara 18,5 vecka kvar till bf :)

• LillaEko
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 08:26:15 följande:
    Tänk vad spännande med hus! Har alltid sagt att jag inte vill bo i annat än lägenhet, men det börjar krypa lite i skinnet nu... ;) 
    Jag är tvärt om, lyser med ljus och lykta efter drömhuset på landet med stor trädgård och naturen som närmaste granne.
    Så trött på lägenhetslivet.
    Men tyvärr växer ju inte vårt drömställe på träd, och när de väl kommer ut hus på landet är det många som vill ha dem! 
  • LillaEko
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Jag känner precis likadant. Magen blir dessutom mer mjuk och degig när man sitter så då känner man sig verkligen fet bara!!!
  • LillaEko

Lycka till, du ska se att det går bra!

v 22 imorgon, tiden går fort!
    Börjar få panik över de där graviditets peningspapprerna jag måste ta tag i.
    Fy sjutton vad jag är rädd för att skriva fel eller något.
    För skulle verkligen inte fixa mitt jobb höggravid =( 

• LillaEko

Lycka till MaHo89!

Juni, ja känns som jag kommer kunna fylla en A4. Men ska man säga om man upplever vissa moment jobbiga? Vi har tex gympa pass på golvet med våra. Riktigt jobbigt för rygg och knän att krypa runt i konstiga arbetsställmingar för att kunna stretcha och tänja eleverna.

• LillaEko

Jag kan ju bara se till mig själv.
    Men jag har alltid skjutit på besök till kompisar med nyfödda och småbarn om jag känt mig krasslig. Har till och med skjutit på det om vi haft mycket sjuka och snuviga elever. För att inte riskera att föra smuttan vidare till en bebis.

Förstår dig fullt ut och tycker det är konstigt att hon inte kan tänka så själv!

• LillaEko

Vi ska hyra, men en kompis sa att vi inte skulle välja att hyra brio då deras är mindre än tex acta's!

Svar på tråden Januaribebis 2012