Januaribebis 2012
Grattis till alla lyckade RUL :) Nu är det inte många som har sina kvar va? Jag ska ju på mitt extra imorgon :)
Ville bara dela med mig av mitt hjärta ♥

Nu blir det dagis för gossen sedan vänta på allt klockan blir 11 så vi får åka på vårat extra ul :)
Då var man hemma ifrån extra UL :) Och allt såg ut som det skulle och fick bekräftat igen att det bor en liten tösa i magen på mig. Då åkte vi och handla det första till bebisen :)

Hur hade ni tagit detta på ett UL??! Detta hände oss igår när vi var på vårat extra ul för kolla hjärtat.
Kan nog säga att jag tycker hon som gjorde ul denna gång inte tänkte riktigt på hur hon sa saker och ting. Hon var för det mesta heelt tyst. (gick ju igenom hjärtat nu eftersom sist var vi ju lite tidiga)
Hur som helst så går det en bra stund och jag ser hur hon går igenom allt....sedan säger hon såhär (tolka hur ni vill om det är vi som är överdrivna) "-Nu är det såhär...." med en väldigt dämpad röst. Sedan börjar hon berätta om hjärtat om alla kärl och förmak...TILLSLUT kommer hon till saken att allt ser OKEJ ut! och då har jag nästan svimmat där jag ligger sambon min sitter och mår så fruktansvärt dåligt......
Vi fick PANIK, sambon min fråga nästan skrikande åt henne. ÄR ALLT BRA???!! hon sa "ja jag sa ju att det var okej...." Nä fy annars var det kul se våran lilla tös igen men FYFAN säger jag bara för detta sätt att gå igenom en gravid kvinna!
"
Och eftersom de är så många får det effekter på hela världsekonomin.
Det börjar i kvinnors kroppar. Precis som allt annat.
”Jag insåg att det var fruktansvärt smärtsamt att vara kvinna” säger en kvinna i Hvistendahls bok. De flesta könsselektiva aborter utförs efter vecka tjugo. Men tekniken utvecklas. Redan i dag kan man på dyra amerikanska kliniker designa ett embryo efter smak. Pojke, flicka, grönögd eller blåögd? Du väljer själv. Vi i väst verkar inte heller kunna förstå att barn inte tillhör sina föräldrar. De kommer genom dig, men inte från dig. De är ett mirakel som man får till låns. Inte en beställningsvara. Och de är vad de är.
Vem är du att tro att du har rätt att bestämma vare sig dess kön, eller dess ögonfärg?
Barnet är inte ditt. Inte på det sättet."